Tipy, Zaujímavosti,

Majú preplňované motory tendenciu spaľovať viac oleja? Čo je „normálna“ spotreba oleja

9.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@animagraffs). Výrobcovia automobilov navrhujú čoraz menšie motory, aby splnili normy znečisťovania životného prostredia aj ekonomické požiadavky vodičov. Ako kompenzáciu montovali turba, ktoré zabezpečujú dodatočný výkon....

9.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@animagraffs).

Výrobcovia automobilov navrhujú čoraz menšie motory, aby splnili normy znečisťovania životného prostredia aj ekonomické požiadavky vodičov. Ako kompenzáciu montovali turba, ktoré zabezpečujú dodatočný výkon. Majú však turbomotory tendenciu spotrebovať viac oleja?

Majú preplňované motory tendenciu spaľovať viac oleja? Čo je „normálna“ spotreba oleja.
Foto: youtube.com/@animagraffs

Vzhľadom na meniace sa environmentálne predpisy a rastúci dopyt po úspornejších motoroch vyvíjajú výrobcovia automobilov nové pohonné jednotky.

Majú preplňované motory tendenciu spotrebovať viac oleja?

Od hospodárskej krízy v roku 2008 čoraz viac výrobcov automobilov vyvíja malé a veľmi malé motory. Klasické motory s objemom 1 500 – 2 500 cm3 tak nahradili preplňované motory s objemom len 0,9 litra. Hoci sú menšie ale generujú podobný alebo dokonca vyšší výkon.

Turbodúchadlá sú navrhnuté tak, aby využívali plyny vznikajúce pri spaľovaní paliva na generovanie dodatočného výkonu. Ich technológia je však veľmi zložitá a sú chladené motorovým olejom.

Turbo môže dosiahnuť až 170 000 otáčok za minútu, čo veľmi zaťažuje celý mazací systém. Preto tieto motory potrebujú viac oleja ako bežné motory s podobným výkonom.

Časom však turbodúchadlom prepĺňané motory majú tendenciu spotrebovať viac oleja, najmä v dôsledku mechanických problémov.

Aké problémy môžu viesť k vyššej spotrebe oleja v preplňovaných motoroch

Olej sa jednoducho nestráca, ale existuje niekoľko príčin jeho straty. Buď je motor príliš opotrebovaný, mazivo nie je vhodné, alebo sú problémy v systéme dodávky a dopravy oleja.

V prípade preplňovaných motorov však môže byť príčinou nadmernej spotreby oleja samotné turbo.

V prípade preplňovaných motorov môže byť príčinou nadmernej spotreby oleja samotné turbo.
Foto: pexels.com/cottonbro studio

Hlavné problémy, ktoré to môžu spôsobiť, sú:

  • Zablokované/prasknuté prívodné potrubie do turba;
  • Je zablokované vratné olejové potrubie;
  • V motore je príliš veľa oleja;
  • Tlak v motore je nadmerný (opotrebované piestne krúžky).

Je teda veľmi pravdepodobné, že staré auto bude „papať“ olej. A ak je turbo chybné, spotreba oleja bude ešte výraznejšia.

Čo je „normálna“ spotreba oleja

„Normálna“ spotreba oleja pre motor s turbodúchadlom je maximálne 1 liter na 4 000 až 5 000 kilometrov.

Ak sa počas servisu, ktorý sa vykonáva raz za 10 000 km alebo menej, spotrebuje 4-5 litrov oleja, vozidlo by nemalo spotrebovať viac ako štvrtinu tohto množstva.

Ak však musíte dopĺňať 1 liter oleja každých 1 000 až 2 000 km, potom je tu určite problém. V takom prípade je dobré dať auto čo najskôr na kompletnú diagnostiku motora.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Takéto príznaky naznačujú, že turbodúchadlo vo vašom vozidle má dosť

Ako predĺžiť životnosť vozidla – 8 tipov


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Revolúcia začína! Štyri motory a výkon ako nikdy predtým

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Prichádza nová éra športových áut: BMW M3 a M4 si zachovajú spaľovací motor, ale elektrická verzia sa postará…

Zrážka zozadu: Kto je zodpovedný, keď auto pred vami zastaví bez dôvodu? Pravda vás prekvapí!

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Situácia, ktorú zažil takmer každý vodič – auto pred vami náhle zabrzdí a vy nemáte šancu zareagovať. Zrážka…

„Autá na manuál s benzínovým motorom? Budú ako jazda na koni,“ tvrdí Elon Musk

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheEngineersPost). Elon Musk, často označovaný za vizionára našej doby, opäť šokoval svojím vyhlásením. Podľa jeho predpovede čaká autá so spaľovacím…

Prečo horia spaľovacie autá častejšie než elektrické?

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autodriveauto). Horľavosť elektrických áut je téma, ktorá vzbudzuje emócie aj obavy. Sú naozaj nebezpečné, alebo sú tieto obavy len prehnané…

Európska motorizácia v kríze: Zákaz spaľovacích áut pod paľbou kritiky!

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Odvážny plán Európskej únie zakázať predaj spaľovacích áut od roku 2035 začína čeliť realite. Významní hráči automobilového priemyslu,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov