Elektro, Tipy, Zaujímavosti,

Elektrické kolobežky, ktoré sa riadia samy. Nemci majú zaujímavý nápad

30.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RK9Rides). Elektrické kolobežky opustené v rôznych mestských oblastiach predstavujú obrovský problém. Nemeckí výskumníci sa rozhodli hľadať riešenie. Navrhujú na to využiť technológie založené na autonómnej...

30.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RK9Rides).

Elektrické kolobežky opustené v rôznych mestských oblastiach predstavujú obrovský problém. Nemeckí výskumníci sa rozhodli hľadať riešenie. Navrhujú na to využiť technológie založené na autonómnej jazde. To by umožnilo malým vozidlám, aby sa samé odviezli na konkrétne miesta.

Elektrické kolobežky, ktoré sa riadia samy.
Foto: youtube.com/@RK9Rides

Elektrické kolobežky sa v mestách rýchlo rozšírili, ale majú svojich priaznivcov aj odporcov. Na jednej strane je to zaujímavý nápad, ako sa rýchlo pohybovať po metropolách preplnených autami. Na druhej strane ich niektorí používatelia opúšťajú na rôznych miestach, čo predstavuje pomerne veľký problém. Výskumníci v Nemecku sa to rozhodli napraviť.

Nemecko navrhuje autonómne elektrické kolobežky

Problém ponechávania elektrických kolobežiek na rôznych miestach znamená, že ich parkovanie na konkrétnych miestach musia riešiť zamestnanci spoločností, ktoré takéto vozidlá prenajímajú. Je to nepríjemné. Nemeckí výskumníci už nejaký čas pracujú na riešení, ktoré môže tento problém výrazne obmedziť. Na tento účel sa navrhuje technológia z oblasti autonómneho riadenia.

Robin Strässer a David Meister z univerzity v Stuttgarte sa pred časom pochválili samovyvažovacím elektrickým skútrom, ktorý navyše umožňuje diaľkové ovládanie. Projekt je zatiaľ vo fáze vývoja.

Takéto vozidlá majú špeciálne kolesá v podobe kovových diskov, ktoré sú schopné (pri otáčaní) vytvárať krútiaci moment. Vďaka tomu sa kolobežka nenakláňa a môže sa udržať vo vzpriamenej polohe. Nemeckí vedci sa rozhodli vybaviť svoje vlastné prototypy ďalšími komponentmi.

Kolobežky dostali nové snímače

Výskumníci implementovali do vozidla ďalšie ultrazvukové senzory. Tie umožňujú skútru zastaviť, ak narazí na prekážku. Podobné riešenia používajú aj výrobcovia automobilov, ktorí pracujú na autonómnom riadení.

Takéto snímače sú synchronizované s počítačom a dokážu rozpoznať prekážky na ceste zo vzdialenosti 4 m. Nemci čelia ďalšej veľkej výzve.

Navrhuje autonómne elektrické kolobežky, ktoré sa na určené miesto po opustení dostavia samy.
Foto: youtube.com/@RK9Rides

Autonómne elektrické kolobežky musia mať správny softvér

Aby ste boli plne spokojní, je potrebné ešte prispôsobiť správny softvér aplikácii, a to je pomerne náročné. To isté mimochodom platí aj pre autá s technológiami založenými na autonómnom riadení.

Takýto softvér bude musieť zhromažďovať údaje zo snímačov a riadiť jazdu skútrov. Okrem toho je potrebné implementovať riešenia na dochádzanie na konkrétne miesta, ktoré sa musia realizovať pomocou satelitnej navigácie.

Myšlienka nemeckých výskumníkov je určite zaujímavá a skutočne by mohla znížiť problém elektrických kolobežiek, ktoré používatelia opúšťajú. V niektorých mestách je to taká pohroma, že sa úrady rozhodli zakázať požičiavanie tohto typu vozidiel. Tak sa stalo aj vo francúzskom Paríži, kde nové predpisy nadobudli účinnosť od septembra 2023.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Elektrické kolobežky. Prvé veľké nemecké mesto sa zbavilo dvoch požičovní

Mestá zakazujú používanie e-kolobežiek vo verejnej doprave


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Používate aplikácie v aute? Nemáme dobré správy

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Lesics). Predseda Úradu pre elektronické komunikácie oznámil, že nulová sadzba pre niektoré aplikácie nebude povolená. Vyplýva to z nariadení EÚ…

Čínsky bestseller v Európe. Ford sa obáva novej konkurencie

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auto_4K). BYD Seagull by mal byť cenovým knokautom pre západných výrobcov, hoci sankcie EÚ to môžu zmeniť. Niektorí z nich…

Najkratšia diaľnica na svete. Je dlhá len jeden meter!

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Cars and Travels). Najkratšia diaľnica na svete sa nachádza v Európe, hoci hneď na začiatku treba zdôrazniť, že nejde o…

Čo znamená uterák na prístrojovej doske auta?

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Covercraft1965). V krajinách, kde je všeobecne vyššia teplota ako na Slovensku, si vodiči áut rozprestierajú na palubných doskách uteráky, ktoré…

Aká je životnosť pneumatík. Musíte ich meniť po 100 000 km?

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mr.Anuwat Rumrod). Pneumatiky majú obmedzenú životnosť a môžu sa opotrebovať, aj keď sa vôbec nepoužívajú. Musíte ich však meniť, ak…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov