Elektro, Zaujímavosti,

Elektromobily stoja na parkoviskách a práši sa na ne. Skončil sa ich čas?

23.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheEngineersPost). Sú elektromobily budúcnosťou? Možno pochybovať o tom, že na predmestiach čínskych miest sú skutočné cintoríny týchto vozidiel. Ukazuje sa, že mnohé modely nemajú ani...

23.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheEngineersPost).

Sú elektromobily budúcnosťou? Možno pochybovať o tom, že na predmestiach čínskych miest sú skutočné cintoríny týchto vozidiel. Ukazuje sa, že mnohé modely nemajú ani päť rokov a už vypadli z obehu. Prečo sa to deje?

Elektro
Elektromobily stoja na parkoviskách a práši sa na ne. Skončil sa ich čas?
Foto: youtube.com/@TheEngineersPost

Na internetových platformách sa čoraz častejšie objavujú obrázky a videá, na ktorých sú doslova hromady elektrických áut. Mnohé z nich sú zaparkované v čínskych mestách a úrady hľadajú riešenie. Aký osud ich čaká? Blíži sa čas elektromobilov ku koncu?

Kedy nastane koniec elektromobilov? Stoja na parkoviskách a nikto nevie, čo s nimi

Ako je všeobecne známe, popredným výrobcom a distribútorom elektromobilov je Čína. Zatiaľ čo u nás máme približne 10 000 týchto vozidiel, na čínskych cestách ich jazdí už približne 20 miliónov.

Nebyť podpory úradov, je nepravdepodobné, že by sa v Číne vyrobilo toľko elektromobilov. Vozidlá sa nie vždy kupovali, ale využívala sa aj forma prenájmu. Čínske spoločnosti vyrábali takéto vozidlá od druhej polovice roku 2000, takže nie je prekvapujúce, že tieto pôvodné modely v tomto momente už nespĺňajú potreby používateľov. Niektoré dokážu na jedno nabitie prejsť približne 100 km, čo vzhľadom na snahu o rýchle prekonávanie veľkých vzdialeností nie je veľmi výhodné. Technologický pokrok je taký rýchly, že mnohé takéto autá sú zastaralé. Čo teda teraz?

Technologický pokrok je taký rýchly, že mnohé takéto autá sú zastaralé.
Foto: youtube.com/@serpentza

Sú elektromobily budúcnosťou? Pravdepodobne áno, pokiaľ budú spĺňať potreby

Úložiská elektromobilov sa v Číne objavujú približne od roku 2019. Hoci vláda oznámila, že pomôže s ich recykláciou, problém sa už roky rozrastá. Staršie modely áut boli nahradené novšími, a dokonca aj tie, ktoré majú ešte menej ako päť rokov. Pôvodne sa očakávalo, že ich odkúpia iní používatelia, ale nie vždy je to také jednoduché. Všetko kvôli tomu, že väčšina dáva prednosť najnovším modelom. Všetko však nie je také zlé, ako sa zdá – takýto jav svedčí o tom, že odvetvie elektromobilov prekvitá a darí sa mu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ako sa predávajú čínske autá v Európe? Jeden výrobca dominuje, hoci čísla nie sú pôsobivé

Automobily z Číny už na európskom trhu dominujú. Ale len v jednom ohľade


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nabíjanie elektromobilov drahšie ako tankovanie: Kde sa stala chyba?

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Aliaksei Kaponia). Elektromobilita mala byť lacnejšou a ekologickejšou alternatívou k spaľovacím motorom. Realita však ukazuje, že náklady na nabíjanie elektromobilov…

Nová Škoda Octavia: Bude elektrická, ale aj so spaľovacím motorom

2. júla 2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@skodacz). V rozhovore generálny riaditeľ Škody prezradil niečo o budúcej Octavii, ktorá príde za viac ako štyri roky…

Nový škandál v Tesla Gigafactory

2. júla 2025 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/Tesla). To, čo vyzeralo ako oslavná fotka v Tesla Gigafactory v Berlíne, vyvolalo búrlivé reakcie kvôli kontroverznému gestu…

Volkswagen čelí žalobe kvôli nadmernej spotrebe oleja v motoroch 2.0 TSI

2. júla 2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/vivooo). Skupinová žaloba proti Volkswagenu v USA spája niekoľko samostatných prípadov. Sedem žalobcov a ich právnici vystupujú proti…

Preniesli celú štvrť v jednom kuse. Budovy sa vrátili na miesto po 19 dňoch

2. júla 2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost). Číňania neprestávajú prekvapovať inovatívnymi technológiami a riešeniami. Ako sa práve dozvedáme, v samom srdci Šanghaja sa nedávno…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov