Elektro, Tipy, Zaujímavosti,

Automobily z Číny už na európskom trhu dominujú. Ale len v jednom ohľade

6.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/arda savasciogullari). Autá z Číny sa predávajú čoraz lepšie. Podľa údajov, ktoré zverejnila spoločnosť JATO Dynamics, dominovali vo februári na európskom trhu v jednom ohľade,...

6.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/arda savasciogullari).

Autá z Číny sa predávajú čoraz lepšie. Podľa údajov, ktoré zverejnila spoločnosť JATO Dynamics, dominovali vo februári na európskom trhu v jednom ohľade, hoci to má háčik.

Autá z Číny sa predávajú čoraz lepšie.
Foto: shutterstock.com/arda savasciogullari

Počet registrácií automobilov v Európe vo februári tohto roka podľa JATO Dynamics dosiahol 988 116 (+10 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom). To znamená, že starý kontinent absorboval za prvé dva mesiace tohto roka 2 milióny nových automobilov (+11 % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2023).

Najväčší počet registrácií v druhom mesiaci tohto roka tvorili benzínové modely, ktoré dosiahli 61 % celkového objemu. „Napriek citeľnému prechodu na elektromobily mnohí európski spotrebitelia nie sú pripravení vzdať sa spaľovacích vozidiel,“ – uvádza sa v správe spoločnosti JATO Dynamics.

Autá z Číny: obrovský nárast predaja

Dôležitejší aspekt, proti ktorému sa mimochodom Európska komisia tak rada bráni, sa týka automobilov z Číny. Tie zaznamenali dvojciferné tempo rastu, čím prekonali svojich nemeckých a španielskych konkurentov. Na druhej strane v segmente elektromobilov sa nimi nechalo zlákať 20 % zákazníkov.

V januári a februári sa registrácie automobilov z krajiny stredu zvýšili o 45 %, resp. 43 %. Pre porovnanie, v prípade spomínaných nemeckých a španielskych vozidiel to bolo len 6 %.

Podľa spoločnosti JATO Dynamics však napriek tomu zostáva podiel automobilov „made in China“ na trhu skromný. Zatiaľ čo vo februári 2023 predstavoval 3 %, v tomto roku je to 4 %.

V segmente elektromobilov sa nimi nechalo zlákať 20 % zákazníkov.
Foto: youtube.com/@carnewschina4118

Autá z Číny: veľký podiel elektrických vozidiel

Situácia sa však dramaticky zmení, ak sa zameriame výlučne na elektromobily. Takéto autá čínskeho pôvodu tvorili v prvých dvoch mesiacoch tohto roka až 20 % všetkých registrácií v tomto segmente.

Zaujímavé je, že najviac elektromobilov si kupovali Nemci, ktorých 33 % všetkých nových registrácií pochádzalo z Číny. Akoby to nestačilo, elektromobily tvoria 66 % všetkých vozidiel prichádzajúcich do Európy z Číny.

„Tento nárast možno čiastočne vysvetliť opatreniami niektorých čínskych výrobcov na urýchlenie dovozu pred rozhodnutím Európskej únie o antidumpingovom prešetrovaní,“ uvádza JATO Dynamics.

Z Číny neznamená, že „made in China“

Čínska invázia do Európy však do veľkej miery súvisí so značkami z iných krajín. V skutočnosti 44 % automobilov dovážaných na starý kontinent tvoria okrem iného výrobky Tesla, Volvo a Dacia.

Z tohto počtu sa 40 % týka britsko-čínskej značky MG, ktorú teraz vlastní čínsky konglomerát SAIC. Napriek tomu je v mnohých západoeurópskych krajinách umiestňovaná ako britská.

Preto medzi elektromobilmi v skutočnosti len 16 % registrácií v Európe v období január-február 2023 patrilo značkám z Číny.

„Čínske značky majú pred sebou ešte dlhú cestu, kým získajú významné postavenie na európskom trhu. Napriek pokroku v oblasti výkonu a pohodlia si zvyšovanie povedomia a zmena dlhodobo zaužívaného vnímania vyžiada čas,“ uzatvára JATO Dynamics.

Autá z Číny: problém s krajinou pôvodu?

Ako vnímate autá z Číny? To ukázala štúdia, ktorú v Belgicku uskutočnila spoločnosť GfK/NIQ – jedna z najväčších svetových spoločností zaoberajúcich sa prieskumom trhu. Táto krajina je výbornou výskumnou vzorkou už len preto, že nemá vlastný automobilový priemysel. V dôsledku toho v nej chýba takzvaný silný „lokálny patriotizmus“.

V skutočnosti 44 % automobilov dovážaných na starý kontinent tvoria Tesla, Volvo a Dacia.
Foto: youtube.com/@SDADanCars

Z prieskumu vyplýva, že 42 % respondentov považuje Čínu za najmenej žiaducu krajinu pôvodu pre svoje budúce auto. Z nich 47 % uvádza, že je to spôsobené všeobecným nedostatkom dôvery v Čínu, zatiaľ čo 40 % uvádza, že „Čína má zlú povesť“. 37 % zase poukazuje na zlú kvalitu automobilov „Made in China“.

„Čína je v drvivej väčšine najmenej žiadanou krajinou pôvodu automobilu. Žiadna iná krajina nie je taká nepopulárna,“ hovorí Bert Lijnen, expert na automobily a mobilitu v spoločnosti GfK.
30 % respondentov nepozná žiadnu značku automobilov z ríše stredu, 26 % sa obáva ich vysokej nespoľahlivosti a 22 % tvrdí, že „nie sú bezpečné“. O 1 % menej respondentov uviedlo, že nikdy nekupujú výrobky z Číny. 20 % opýtaných uvádza, že „nie je veľa predajcov, ktorí predávajú autá z Číny“.

Medzi ďalšie obvinenia voči výrobcom z Kráľovstva stredu patria:

  • autá nevyzerajú pekne: 14 % odpovedí
  • autá z Číny nemajú správny status (11 %)
  • kupujem len autá zo svojho regiónu (8 %)
  • autá z Číny majú príliš vysoké emisie (7 %)
  • autá z Číny sú príliš drahé (3 %)
  • autá z Číny nie sú vybavené najnovšími technológiami (3 %)

„Stereotypy spojené s označením Made in China určite zohrávajú veľkú úlohu. Práve povesť, ktorú má Čína, je v súčasnosti najväčšou prekážkou pre zákazníkov,“ – Lijnen dodáva.

Zbrane proti stereotypom

Ako Číňania bojujú proti škodlivým stereotypom? Predovšetkým je to nečakane dobrá kvalita povrchových úprav a materiálov čínskych vozidiel, ktoré sme testovali. Bolo to tak v prípade nízkonákladového MG, ako aj Pekingu 5 od BAIC, a tiež Voyaha Free, ktorý chce konkurovať prémiovým zákazníkom.

Okrem toho čínske značky ponúkajú veľmi dobrú popredajnú starostlivosť. Tu vedie MG, ktoré poskytuje 7-ročnú mechanickú záruku s limitom do 150 000 km, 7 rokov bezplatnej asistenčnej služby a 7 rokov bezplatného servisu.

Spoločnosť MG tiež nedávno oznámila, že otvorila vlastné distribučné centrum náhradných dielov na starom kontinente. Centrum sa nachádza v Maďarsku a očakáva sa, že sa vďaka nemu skráti čakacia doba na komponenty pre modely výrobcu na maximálne sedem dní.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Čínske autá už nie sú „Made in China“. Čína stavia továrne po celom svete

Európska značka, ale auto z Číny. Predáva sa vo veľkom meradle


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čo NEMÔŽETE robiť, ak namiesto nafty natankujete benzín! Ako to opraviť

26.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worlddriving). Mnohí vodiči skončia v servise po tom, čo narýchlo alebo neopatrne natankujú do nádrže iné palivo, ako by mali.…

Volkswagen a Renault nebudú spolupracovať na vývoji cenovo dostupných elektromobilov

26.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Spolupráca medzi spoločnosťami Volkswagen a Renault sa už nebude realizovať. Obaja výrobcovia plánovali spoločne vyvíjať cenovo dostupné elektromobily. Volkswagen…

Na splnenie cieľov EÚ je potrebné vybudovať 3142 nabíjačiek denne

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Sibs). 3142 staníc za deň. Toľko nabíjačiek pre elektromobily by malo pribudnúť v krajinách EÚ, aby sa splnil cieľ Európskej…

Americký mýtus sa skončil. Až 12 štátov plánuje zakázať predaj áut so spaľovacími motormi

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@agingwheels. USA sú stále považované za centrum klasického motorizmu. Skutočnosť je však úplne iná, pretože Amerika, podobne ako Európa, sa…

Vodíkové autá – ako fungujú a prečo by mohli spôsobiť revolúciu na automobilovom trhu?

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotausa). Hľadanie automobilového svätého grálu pokračuje. Inžinieri pracujú na pohonných jednotkách, ktoré spájajú ekologickú neutralitu s vynikajúcim výkonom, priaznivým dojazdom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov