Testy, Zaujímavosti,

Už nie sú žiadne pochybnosti. Tieto autá majú najnižšiu spotrebu

8.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@myfuturecar). Spotreba paliva je pre mnohých vodičov jedným z najdôležitejších parametrov vozidla. Nie je však tajomstvom, že oficiálne údaje sú v tomto ohľade niekedy nespoľahlivé....

8.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@myfuturecar).

Spotreba paliva je pre mnohých vodičov jedným z najdôležitejších parametrov vozidla. Nie je však tajomstvom, že oficiálne údaje sú v tomto ohľade niekedy nespoľahlivé. Preto sa britská webová stránka „WhatCar?“ rozhodla zostaviť rebríček najúspornejších automobilov, pričom zohľadnila skutočnú spotrebu nameranú počas testov.

Už nie sú žiadne pochybnosti.
Foto: youtube.com/@myfuturecar

Prečo autá spaľujú viac, ako sa uvádza v oficiálnych údajoch?

O otázke oficiálneho merania spotreby paliva sa diskutuje už mnoho rokov. Každý si uvedomuje, že spaľovanie ovplyvňuje mnoho faktorov, nielen štýl jazdy vodiča, a oficiálny postup sa musí štandardizovať. Určité rozdiely medzi údajmi z brožúry a reálnymi výsledkami sú preto pochopiteľné.

S nástupom downsizingu sa však tieto rozdiely začali zväčšovať. Malý objem kompenzovaný preplňovaním znamenal, že bolo možné dosiahnuť výrazne nižšie spaľovanie ako v starších agregátoch, ale ak sa neuplatňovali zásady ekologickej jazdy, malo tendenciu sa výrazne zvýšiť. Výrobcovia tiež začali navrhovať svoje motory čoraz viac s cieľom čo najviac sa prispôsobiť postupu merania, a nie reálnym podmienkam na ceste. Jedným z prejavov toho bolo rozšírenie systémov štart-stop.

Aby boli výsledky realistickejšie, rozhodlo sa upustiť od postupu NEDC v prospech novšieho postupu WLTP. Testovací cyklus, ktorý simuluje jazdu v mestskej, mimomestskej a diaľničnej premávke, sa predĺžil z 20 na 30 minút a vozidlá za tento čas prejdú nie 11, ale 23 kilometrov. Tieto a ďalšie zmeny spôsobili, že spotreba paliva v oficiálnych brožúrach sa výrazne zvýšila a priblížila sa k spotrebe, ktorú vodiči dosahujú v reálnom živote, ale stále existujú jasné rozdiely.

Aké je najúspornejšie auto?

Redaktori webovej stránky „WhatCar?“ sa rozhodli zostaviť zoznam najúspornejších automobilov na základe meraní spotreby paliva, ktoré sami získali pri ich testovaní. Ako zdôrazňujú, tieto výsledky dosiahli opatrnou jazdou a dodržiavaním rýchlostných limitov, ale bez použitia akýchkoľvek techník ekologickej jazdy. Cieľom nebolo dosiahnuť najnižšie možné spaľovanie, ale také, ktoré môže dosiahnuť každý vodič pri bežnom každodennom používaní.

Zoznam najúspornejších automobilov na základe meraní spotreby paliva.
(Foto: Súkromný archív)

Pozornosť púta pomerne málo modelov Suzuki. Je to pravdepodobne spôsobené tým, že všetky tri sú malé, ľahké vozidlá, poháňané malým objemom a výkonnými motormi a niektoré aj podporené mäkkým hybridným systémom. Veľkým prekvapením je víťazstvo Toyoty Yaris Cross nad bežným Yarisom, ktorý je menší a ľahší (a podľa oficiálnych údajov aj výrazne úspornejší). Oba modely sú príbuzné a používajú identické pohonné ústrojenstvo. Vysvetlením môžu byť mierne odlišné poveternostné podmienky, iná premávka počas testu a iný človek za volantom.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Obľúbené auto Slovákov sa zmenilo, ale nikto neprotestuje

Vybrané autá pre seniorov. K dispozícii je zoznam najlepších


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Jazda v strednom pruhu: Nebezpečný návyk, ktorý rozčuľuje vodičov po celom svete

05.07.2025 - Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Cars and Travels) Každý vodič to pozná - jazdíte po diaľnici a pred vami sa "usadil" niekto v strednom…

Čínsky paradox: Bohatí jazdia na benzín, chudobní si kupujú elektromobily

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Drotyk Roman). V Číne polovica áut predaných minulý rok bola elektrická. V ázijskom svete prešli od jazdy na bicykli na…

Volkswagen sťahuje tisíce vozidiel: Airbag môže zabiť spolujazdca pri nehode

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars) Jeden z najhorších škandálov automobilového priemyslu posledných rokov sa spája s menom Takata. Kvôli neslávne známym airbagom museli vyhlásiť…

Kontrolka „Service“ na palubnej doske: Čo znamená a prečo ju netreba ignorovať?

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/BLKstudio). Počas jazdy autom sa na palubnej doske náhle rozsvieti symbol, ktorý ste predtým nevideli? Väčšina vodičov tento signál ignoruje,…

Ford zlepšuje podmienky: Mladí pracovníci už nebudú musieť pracovať 15-hodinové zmeny

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Luigi W Morris). Šokujúca realita vo Ford: mladí zamestnanci pracovali 15 hodín denne v dvoch zamestnaniach, aby sa uživili. Generálny…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov