18.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews)
Má dva motory, pohon 4×4 a batériu s nominálnou kapacitou 86 kWh – Volkswagen ID.7 Tourer práve dostal vrcholný, športovejší variant s názvom GTX.
Segment elektrických kombíkov pomaly rastie. Ešte nedávno boli tí, ktorí hľadali veľký batožinový priestor v elektromobiloch, „odsúdení“ na SUV. Teraz už na trh vstúpili BMW i5 Touring a Volkswagen ID.7 Tourer. Druhý menovaný model s výkonom 286 koní ťažko nazvať slabým, no niektorí zákazníci hľadajú ešte lepší výkon.
Wolfsburgská značka im vychádza v ústrety predstavením verzie GTX.
Športové varianty
Je GTX to isté ako GTI? Dalo by sa povedať, že áno, pretože hovoríme o výkonných, športových variantoch modelov Wolfsburg. Písmeno „X“ na konci je vyhradené pre elektrické verzie, rovnako ako sa predtým používalo „GTD“ na označenie výkonných dieselových vozidiel. Volkswagen ID.7 GTX Tourer je však najvýkonnejším kombi v histórii značky. Necháva za sebou napríklad Passat R36 alebo Arteon R Shooting Brake. Dosahuje výkon 340 koní.
Spolupracuje na ňom elektromotor s výkonom 286 k na zadnej náprave a motor s výkonom 109 k na prednej náprave, čo znamená pohon všetkých štyroch kolies. Systémový výkon je 340 k. Čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h ani maximálna rýchlosť zatiaľ neboli špecifikované. Pre porovnanie, slabší variant dosiahne rýchlosť 100 km/h od štartu za 6,5 s a má maximálne zrýchlenie 180 km/h.
Aký je problém s batériou a dojazdom? Volkswagen ID.7 GTX Tourer zatiaľ nemá oficiálne stanovený dojazd podľa WLTP, ale dobrá aerodynamika a nová lítium-iónová batéria s čistou kapacitou 86 kWh by mohli znamenať výsledok až 650-700 km v kombinovanom cykle. Vozidlo možno maximálne nabiť výkonom až 200 kW, čo znamená, že energiu možno doplniť z 10 na 80 % za menej ako 30 min.
Volkswagen ID.7 GTX Tourer: evolučné zmeny
Odlišuje sa Volkswagen ID.7 GTX Tourer zvonku od menej výkonného modelu? Áno – zmeny nie sú prevratné, ale všimnete si napríklad predný nárazník s voštinovým nasávaním vzduchu a LED diódami charakteristickými pre modely GTX.
Všetky čierne prvky majú vysokolesklú povrchovú úpravu (vrátane prahov a difúzora vzadu, ako aj strechy). Rovnako ako na modeli ID.3 GTX sa objavujú 20-palcové disky kolies s dizajnom jedinečným pre túto verziu, pričom na želanie sú k dispozícii disky o palec väčšie.
V interiéri sa Volkswagen ID.7 GTX Tourer vyznačuje zákazkovými sedadlami s perforovaným nápisom GTX na operadlách a volantom s červenými vložkami. Na sedadlách je aj červené lemovanie, ako aj prešívanie na prístrojovej doske a bočných stranách dverí. Z hľadiska praktickosti sa radí k slabšiemu modelu ID.7 Tourer. Batožinový priestor má objem 605 litrov (1714 litrov po sklopení zadných sedadiel).
Model bude vybavený maticovými svetlometmi IQ.Light, ako aj osvetlenými logami Volkswagen vpredu a vzadu a náladovým osvetlením v 1 z 30 farieb na výber. Volkswagen ID.7 GTX Tourer má v štandardnej výbave aj head-up displej s rozšírenou realitou, bezdrôtové pripojenie k Apple CarPlay a Android Auto či hlasového asistenta IDA.
Aká je cena?
Koľko môže stáť Volkswagen ID.7 GTX Tourer? Ceny zatiaľ nie sú známe, ale za limuzínu ID.7 (ceny modelu Tourer zatiaľ nie sú k dispozícii) s výkonom 286 koní by ste dnes mali zaplatiť minimálne 64 400 eur. Variant Pro stojí od 66 100 eur. Cena s „trojkou vpredu“ je tu prakticky istá.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Volkswagen sa snaží ušetriť. Vo Wolfsburgu nebude vyrábať model ID.3
Volkswagen zastavuje výrobu v Emdene. Všetko kvôli problémom s dopytom