Elektro, Novinky, Zaujímavosti,

Volkswagen ID.7 GTX Tourer – najvýkonnejšie kombi v histórii značky

18.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews) Má dva motory, pohon 4×4 a batériu s nominálnou kapacitou 86 kWh – Volkswagen ID.7 Tourer práve dostal vrcholný, športovejší variant s názvom GTX....

18.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews)

Má dva motory, pohon 4×4 a batériu s nominálnou kapacitou 86 kWh – Volkswagen ID.7 Tourer práve dostal vrcholný, športovejší variant s názvom GTX.

Najvýkonnejšie kombi v histórii značky.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Segment elektrických kombíkov pomaly rastie. Ešte nedávno boli tí, ktorí hľadali veľký batožinový priestor v elektromobiloch, „odsúdení“ na SUV. Teraz už na trh vstúpili BMW i5 Touring a Volkswagen ID.7 Tourer. Druhý menovaný model s výkonom 286 koní ťažko nazvať slabým, no niektorí zákazníci hľadajú ešte lepší výkon.

Wolfsburgská značka im vychádza v ústrety predstavením verzie GTX.

Športové varianty

Je GTX to isté ako GTI? Dalo by sa povedať, že áno, pretože hovoríme o výkonných, športových variantoch modelov Wolfsburg. Písmeno „X“ na konci je vyhradené pre elektrické verzie, rovnako ako sa predtým používalo „GTD“ na označenie výkonných dieselových vozidiel. Volkswagen ID.7 GTX Tourer je však najvýkonnejším kombi v histórii značky. Necháva za sebou napríklad Passat R36 alebo Arteon R Shooting Brake. Dosahuje výkon 340 koní.

V interiéri sa Volkswagen ID.7 GTX Tourer vyznačuje zákazkovými sedadlami.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Spolupracuje na ňom elektromotor s výkonom 286 k na zadnej náprave a motor s výkonom 109 k na prednej náprave, čo znamená pohon všetkých štyroch kolies. Systémový výkon je 340 k. Čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h ani maximálna rýchlosť zatiaľ neboli špecifikované. Pre porovnanie, slabší variant dosiahne rýchlosť 100 km/h od štartu za 6,5 s a má maximálne zrýchlenie 180 km/h.

Aký je problém s batériou a dojazdom? Volkswagen ID.7 GTX Tourer zatiaľ nemá oficiálne stanovený dojazd podľa WLTP, ale dobrá aerodynamika a nová lítium-iónová batéria s čistou kapacitou 86 kWh by mohli znamenať výsledok až 650-700 km v kombinovanom cykle. Vozidlo možno maximálne nabiť výkonom až 200 kW, čo znamená, že energiu možno doplniť z 10 na 80 % za menej ako 30 min.

Volkswagen ID.7 GTX Tourer: evolučné zmeny

Odlišuje sa Volkswagen ID.7 GTX Tourer zvonku od menej výkonného modelu? Áno – zmeny nie sú prevratné, ale všimnete si napríklad predný nárazník s voštinovým nasávaním vzduchu a LED diódami charakteristickými pre modely GTX.

Všetky čierne prvky majú vysokolesklú povrchovú úpravu (vrátane prahov a difúzora vzadu, ako aj strechy). Rovnako ako na modeli ID.3 GTX sa objavujú 20-palcové disky kolies s dizajnom jedinečným pre túto verziu, pričom na želanie sú k dispozícii disky o palec väčšie.

Volkswagen ID.7 GTX Tourer.

V interiéri sa Volkswagen ID.7 GTX Tourer vyznačuje zákazkovými sedadlami s perforovaným nápisom GTX na operadlách a volantom s červenými vložkami. Na sedadlách je aj červené lemovanie, ako aj prešívanie na prístrojovej doske a bočných stranách dverí. Z hľadiska praktickosti sa radí k slabšiemu modelu ID.7 Tourer. Batožinový priestor má objem 605 litrov (1714 litrov po sklopení zadných sedadiel).

Model bude vybavený maticovými svetlometmi IQ.Light, ako aj osvetlenými logami Volkswagen vpredu a vzadu a náladovým osvetlením v 1 z 30 farieb na výber. Volkswagen ID.7 GTX Tourer má v štandardnej výbave aj head-up displej s rozšírenou realitou, bezdrôtové pripojenie k Apple CarPlay a Android Auto či hlasového asistenta IDA.

Aká je cena?

Koľko môže stáť Volkswagen ID.7 GTX Tourer? Ceny zatiaľ nie sú známe, ale za limuzínu ID.7 (ceny modelu Tourer zatiaľ nie sú k dispozícii) s výkonom 286 koní by ste dnes mali zaplatiť minimálne 64 400 eur. Variant Pro stojí od 66 100 eur. Cena s „trojkou vpredu“ je tu prakticky istá.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volkswagen sa snaží ušetriť. Vo Wolfsburgu nebude vyrábať model ID.3

Volkswagen zastavuje výrobu v Emdene. Všetko kvôli problémom s dopytom


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čínsky gigant bude platformu predávať Európanom. Očakáva sa, že bude veľká

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cheryinternational_official). Predseda čínskeho konglomerátu Chery potvrdil, že dohoda o predaji jeho platformy európskemu výrobcovi by mala byť dokončená v najbližších…

Číňania pumpujú peniaze do elektrických vozidiel. Európa sa zatiaľ bičuje za emisie CO2

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worldmoneyy). Výrobcovia automobilov predávajúci v Európskej únii platia miliónové pokuty za emisie, zatiaľ čo Číňania dotujú svojich výrobcov, aby ovládli…

Značka, ktorá ukladá viacero obmedzení súčasne. Ak ich nepoznáte, koledujete si o pokutu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ibesip). Obvykle sa dopravné značky vzťahujú na jedno presne definované správanie, zatiaľ čo značka 315 uvádza viacero zákazov a príkazov,…

Spotreba paliva v reálnom svete je vyššia v priemere o 20 %. Najhorší typ pohonu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Streetmetal). Prvá Komisia Európskej únie uskutočnila štúdiu skutočnej spotreby paliva a emisií skleníkových plynov. Výsledky sú jednoznačne horšie, ako naznačujú…

Vedci dospeli k prekvapivému záveru – auto prehráva so záchodom. Tu je šesť najväčších koncentrácií baktérií

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheDetailingSpace). Podľa výskumu odborníkov na automobily môže byť interiér bežného vozidla prekvapivo horší z hľadiska čistoty ako toaleta. Majiteľom, ktorým…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov