Správy, Zaujímavosti,

Nemecko má problém s elektromobilmi. Takto to nemalo byť

14.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/FTiare). Záujem kupujúcich o elektromobily v Nemecku prudko klesá. Je to dôsledok toho, že nemecké úrady zrušili dotácie na elektromobily. Dôsledkom je výrazne vyšší predaj...

14.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/FTiare).

Záujem kupujúcich o elektromobily v Nemecku prudko klesá. Je to dôsledok toho, že nemecké úrady zrušili dotácie na elektromobily. Dôsledkom je výrazne vyšší predaj spaľovacích automobilov vrátane prudkého nárastu registrácií nových dieselových automobilov.

Záujem kupujúcich o elektromobily v Nemecku prudko klesá.
Foto: shutterstock.com/FTiare

Nemecký trh s novými automobilmi sa ešte nespamätal zo šoku, ktorý spôsobilo rozhodnutie vlády – oznámené okolo Vianoc – ukončiť program dotácií na nákup elektromobilov. Predaj elektromobilov klesá už druhý mesiac po sebe a priemerné emisie CO2 novo registrovaných vozidiel rastú.

Nemecko sa obracia chrbtom k elektrickým vozidlám. Stačilo stiahnuť štátnu podporu

Najnovšie údaje Spolkového úradu pre automobilovú dopravu (KBA) ukazujú, že vo februári bolo v Nemecku zaregistrovaných viac nových automobilov ako vlani. 217 388 áut síce nie je impozantný výsledok, ale je to o viac ako 11 000 registrácií viac ako vo februári 2023. Problémom je, že za nárastom stoja klasické spaľovacie autá. Predaj elektromobilov jednoznačne klesá a zákazníci – namiesto toho, aby si išli po nové auto na elektrickú sieť – si chodia do showroomov po nový diesel.

Elektrika sa udomácňuje vo výstavných priestoroch. Bez dotácií ich nikto nekupuje?

Údaje KBA nenechávajú nikoho v ilúzii. Vo februári bolo v Nemecku zaregistrovaných „len“ 27 500 batériových elektromobilov. V medziročnom porovnaní to predstavuje pokles o viac ako 15 %. záver? Recesia na trhu s elektromobilmi spôsobená zastavením štátnych dotácií môže byť ďalekosiahlejšia, ako sa predpokladalo. V januári, keď KBA bil na poplach, sa hovorilo o poklese predaja až o 54,9 %, ale to sa ešte vzťahovalo na registračný „vrchol“ v decembri, t. j. na posledné chvíle vládnych dotácií.

V medziročnom porovnaní samotný január ešte zaznamenal 10,5-percentný nárast registrácií elektromobilov. Teraz, o mesiac neskôr, už hovoríme o 15-percentnom poklese v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2023. Pre porovnanie, vo februári bolo v Nemecku zaregistrovaných viac ako 119 000 klasických spaľovacích automobilov. Drvivá väčšina z nich, 77,1 tisíc, bola poháňaná benzínovým motorom (medziročný nárast o 2,3 percenta), ale viac ako 42,1 tisíc malo pod kapotou naftový motor (nárast o 9,7 percenta).

Pokles predaja elektromobilov znamená okrem iného aj nárast emisií CO2 z výfukov novo registrovaných vozidiel.
Foto: shutterstock.com/Toa55

Jeden elektrický na 10 dieselov. Takto to nemalo byť

To znamená, že podiel elektromobilov na celkovom počte nových registrácií áut v Nemecku dnes predstavuje skromných 12,6 %, zatiaľ čo podiel benzínových áut je 35,5 % a podiel dieselov 19,4 %. Elektromobily tiež výrazne zaostávajú za klasickými hybridmi (25,2 percentný podiel na trhu). Výrazne ich predstihujú plug-in hybridy, ktoré boli nedávno pod cenzúrou (6,7-percentný podiel na trhu). Situácia teda zďaleka nie je taká, ako sa očakávalo, a to aj z dôvodu klimatických cieľov Nemecka, pričom samotný KBA v súčasnosti označuje elektromobily za „problémové deti“.

Pokles predaja elektromobilov znamená okrem iného aj nárast emisií CO2 z výfukov novo registrovaných vozidiel. KBA poukazuje na to, že priemer za február bol už 122,8 g/km, čo je o 2,5 % viac ako pred rokom.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Stellantis investuje miliardy do spaľovacích motorov. Je tu jedno „ale“

Stellantis investuje 6 miliárd dolárov do vývoja spaľovacích motorov, ale nie v Európe


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Pravda o plug-in hybridoch. Výsledky výskumu nenechávajú žiadne ilúzie

13.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotausa). Európska komisia zverejnila výsledky štúdie zameranej na meranie skutočných emisií z automobilov. Zatiaľ čo výsledky pre naftové a benzínové…

Znaky, ktoré prezradia podvodníka. Ako sa nenechať oklamať podvodníkmi s autami

13.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@theSUVgeek). Kúpa nového auta môže byť radosť, ak sa uskutoční správne. Preto sa musíme mať na pozore pred podvodmi zo…

Nový Ford Mustang: znovuzrodenie americkej ikony vo svete konektivity

13.4.2024 Redakcia Auto trendy / Tlačová správa (Foto: mustang.fordpresskits.com). Nový Mustang1 stelesňuje znovuzrodenie americkej ikony, spájajúce ostrý dizajn s charakteristickým štýlom, ktorý už 60 rokov zachytáva…

Nová Toyota C-HR získala v testoch Euro NCAP 5 hviezdičiek. Honda CR-V získala len 4

13.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars). Organizácia Euro NCAP zverejnila nové výsledky po najnovších bezpečnostných testoch. Dve z troch testovaných vozidiel získali v bezpečnostných testoch…

Dopravná značka, ktorá všetko zmenila. Čo znamená žlté H?

13.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@unsunghistory9018). Málokto si to uvedomuje, ale pravostranná premávka platí vo Švédsku už pomerne krátko. Posledná zmena organizácie dopravy na švédskych…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov