17.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).
Doterajšia stratégia spoločnosti Ford v oblasti elektromobility sa zameriavala predovšetkým na veľké a drahé vozidlá. Vzhľadom na výzvy zo strany Tesly a Číňanov však modrý ovál musí zmeniť svoje zameranie.
Nejde len o Mustang Mach-E a F-150 Lightning. Ford má v úmysle zostúpiť do nižšej triedy, aby mohol vážne konkurovať silným súperom. Americká značka upozornila, že vysoké ceny sú hlavnou prekážkou rozvoja elektromobility.
Riešením má byť nová globálna platforma, ktorá bude mať premiéru v novom modeli s atraktívnou cenou.
„Prispôsobujeme náš kapitál tým, že prechádzame na menšie produkty EV,“ – povedal Jim Farley na stretnutí s investormi v utorok 6. februára. Na tento účel bol vytvorený špeciálny tím pod vedením Alana Clarkea. Je to skúsený riaditeľ, ktorý 12 rokov pracoval pre spoločnosť Tesla.
„Nie sme ani blízko nášho ziskového potenciálu. Momentálne sa všetko naše úsilie zameriava na náklady a efektivitu, aby sme mohli konkurovať lacným modelom Tesly a čínskym elektromobilom,“
– dodal Farley.
Neoficiálne sa však vie, že to nie je len otázka konkurencieschopnosti, ale aj ziskovosti, ktorá v posledných rokoch nevyzerá dobre. Koncom roka 2023 musel Ford pre slabý dopyt znížiť výrobu modelu F-150 Lightning na polovicu. Finančný riaditeľ John Lawler v rozhovore pre „Bloomberg“ priznal, že spoločnosť neočakáva dosiahnutie plánovanej 8-percentnej marže na elektromobiloch pred rokom 2026.
Z analýzy, ktorú zverejnila agentúra Bloomberg, vyplýva, že Ford v roku 2023 stratil 28 000 USD na každom predanom elektromobile.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čínsky experiment. Autá dodali 2 megawatty elektrickej energie
Nemci sa prepravovali na elektromobiloch. 15 miliónov kusov do roku 2030 je nesplniteľný sen