Elektro, Zaujímavosti,

Nemci sa prepravovali na elektromobiloch. 15 miliónov kusov do roku 2030 je nesplniteľný sen

7.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Maik Poblocki). Nemecko malo donedávna veľmi ambiciózne plány na rozvoj elektromobility. Predpokladali, že do roku 2030 bude po ich krajine jazdiť 15 miliónov elektromobilov. Ukazuje...

7.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Maik Poblocki).

Nemecko malo donedávna veľmi ambiciózne plány na rozvoj elektromobility. Predpokladali, že do roku 2030 bude po ich krajine jazdiť 15 miliónov elektromobilov. Ukazuje sa však, že to bude ťažšie realizovať, ako sa pôvodne predpokladalo.

Predpokladali, že do roku 2030 bude po ich krajine jazdiť 15 miliónov elektromobilov.
Foto: pexels.com/Maik Poblocki

Elektrifikácia dopravy sa stala jednou z hlavných požiadaviek politikov EÚ. Či už Nemecko chcelo alebo nie, ako európska automobilová veľmoc sa muselo prispôsobiť novej ekologickej realite a prispôsobiť svoj priemysel nadchádzajúcim zmenám. Nemecké orgány zaujali veľmi optimistický prístup a predpokladajú, že do roku 2030 bude na ich cestách jazdiť najmenej 15 miliónov elektrických vozidiel. Tento cieľ sa však nemusí dosiahnuť.

15 miliónov elektrických vozidiel na nemeckých cestách do roku 2030. Trh je nemilosrdný

Podľa údajov, ktoré získala agentúra Bloomberg, po rokoch rastu predajných výsledkov elektromobilov došlo na trhu k určitým zmenám. Podľa odborníkov záujem o elektromobily klesá. V tomto roku sa očakáva pokles predaja o 14 %, čo je prvýkrát od roku 2016.

Je to spôsobené najmä pozastavením štátnych dotácií na nákup tohto typu vozidiel, čo sa priamo premietlo do ich cien. Zákazníci sa radšej orientujú na lacnejšie modely so spaľovacím motorom. Autá z Číny sú stále alternatívou, ale Nemci sú voči nim trochu skeptickí. Niektorí výrobcovia sa síce stále pokúšajú zaviesť vlastné zľavové programy, ale zrejme s priemernými výsledkami.

Nedostatok nabíjačiek pre toľko vozidiel

Ďalším závažným problémom je samotná infraštruktúra. V Nemecku jednoducho nie je dostatok nabíjačiek pre toľko vozidiel. Aj keď v Nemecku majú cca. 100 000 nabíjacích staníc, je to stále príliš málo. Odhaduje sa, že Nemecko by muselo trojnásobne zrýchliť tempo budovania nových nabíjacích miest, aby občania mohli v pokoji využívať taký veľký počet elektromobilov. V opačnom prípade by sa na staniciach tvorili dlhé rady, čo by viedlo k tomu, že by sa nemeckí občania konečne ospravedlnili svojim naftovým autám.

V Nemecku majú cca. 100 000 nabíjacích staníc, je to stále príliš málo. Odhaduje sa, že Nemecko by muselo trojnásobne zrýchliť tempo budovania nových nabíjacích miest, aby občania mohli v pokoji využívať taký veľký počet elektromobilov.
Foto: pexels.com/Chad Russell

Samozrejme, nemecká vláda nemá v úmysle upustiť od svojich zámerov. Ešte v novembri sa nemecké orgány rozhodli vyčleniť 60 miliárd EUR na environmentálne otázky vrátane rozvoja sietí na spoplatnenie. Zaujímavé je, že v záujme dosiahnutia aspoň imidžového úspechu chce nemecký minister dopravy Volker Wissing medzi 15 miliónov „elektromobilov“ zaradiť aj plug-in hybridy. V takom prípade by bolo dosiahnutie želaného cieľa úplne možné. V opačnom prípade by to bolo nepravdepodobné – odborníci odhadujú, že do roku 2030 si nemeckí zákazníci kúpia celkovo až 9 miliónov elektromobilov.

Počet elektromobilov na Slovensku

Do roku 2030 sa odhaduje rôzne v závislosti od rôznych faktorov, ako napríklad:

  • Tempo rastu trhu s elektromobilmi:
    • Ak bude tempo rastu trhu s elektromobilmi pomalé, do roku 2030 by mohlo na Slovensku jazdiť okolo 100 000 elektromobilov.
    • Ak bude tempo rastu trhu s elektromobilmi rýchle, do roku 2030 by mohlo na Slovensku jazdiť až 300 000 elektromobilov.
  • Vládne politiky na podporu elektromobility:
    • Ak vláda prijme silné politiky na podporu elektromobility, napríklad dotácie na nákup elektromobilov a výstavbu nabíjacích staníc, počet elektromobilov na Slovensku by mohol byť vyšší.
    • Nízky počet elektromobilov na Slovensku môže byť dôsledkom neprijatia silných politík na podporu elektromobility.

Tu je niekoľko prognóz počtu elektromobilov na Slovensku do roku 2030:

  • Ministerstvo hospodárstva SR: 183 000 elektromobilov (4,5 % vozového parku)
  • Slovenská asociácia pre elektromobilitu: 250 000 elektromobilov (6 % vozového parku)
  • Zväz automobilového priemyslu SR: 100 000 elektromobilov (2,5 % vozového parku)

Dôležité faktory, ktoré ovplyvnia počet elektromobilov do roku 2030

  • Cena elektromobilov: Cena elektromobilov je stále vyššia ako cena benzínových a naftových automobilov. Avšak očakáva sa, že cena elektromobilov v budúcnosti klesne.
  • Dostupnosť nabíjacích staníc: Dostupnosť nabíjacích staníc je kľúčovým faktorom pre rozvoj elektromobility. V súčasnosti je na Slovensku pomerne málo nabíjacích staníc, ale ich počet sa rýchlo zvyšuje.
  • Vnímanie verejnosti: Vnímanie verejnosti voči elektromobilom je stále pomerne konzervatívne. Verejnosť by sa mala dozvedieť o výhodách elektromobilov, ako napríklad nižšie prevádzkové náklady a nižšie emisie.

Počet elektromobilov na Slovensku do roku 2030 sa bude odvíjať od rôznych faktorov. Očakáva sa však, že počet elektromobilov na Slovensku v budúcnosti výrazne porastie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nie sú to len Nóri. Aj Nemci kupujú čoraz menej elektromobilov. Prečo tento nový trend?

Ústup trhu v Nórsku? Elektrické vozidlá s horšími výsledkami v roku 2023. Zmena je významná


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Elektrický motocykel prekonal štyri pozemné rýchlostné rekordy

4.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VENTURI-OFFICIAL). Model RW-5 Voxan nedávno absolvoval testy na soľných pláňach v Bonneville a prekonal štyri samostatné rýchlostné rekordy pre elektrický…

Značka končí s vozidlami SUV. Oznamuje pokračovanie radu kultových klasík

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Francúzi stále hľadajú nápad pre DS Automobiles. Najnovší z nich zahŕňa opustenie terénnych modelov a inšpiráciu originálom. Teda Citroen…

Goodyear UltraGrip Performance 3. Víťaz testu zimných pneumatík ADAC

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@transa-pneu). Pneumatika Goodyear UltraGrip Performance 3 zvíťazila v najnovšom teste zimných pneumatík nemeckého automobilového klubu ADAC v rozmere 215/55R17 pre…

Audi stále nemá investora v Bruseli. Jeden aspekt odrádza potenciálnych kupcov

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars). Prémiová značka Audi koncernu Volkswagen sa už niekoľko mesiacov snaží nájsť riešenie krízovej situácie v bruselskom závode. Zo strany…

Ktorý je najlepší olej pre dieselové motory. Aký typ oleja používať v zime

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Alaatin61). Majitelia dieselových vozidiel musia venovať zvýšenú pozornosť údržbe týchto pohonných jednotiek, najmä použitému mazivu. Tu sa dozviete, ktorý je…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov