Elektro, Novinky, Zaujímavosti,

Čínsky experiment. Autá dodali 2 megawatty elektrickej energie

15.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BestElectricVehicle). Číňania uskutočnili zaujímavý experiment s elektromobilmi. Používali ich v režime V2G. Tie namiesto odberu elektrickej energie zo siete ju začali do siete vracať. Päťdesiat...

15.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BestElectricVehicle).

Číňania uskutočnili zaujímavý experiment s elektromobilmi. Používali ich v režime V2G. Tie namiesto odberu elektrickej energie zo siete ju začali do siete vracať. Päťdesiat automobilov dokázalo odovzdať až 2 MW energie.

Nabíjanie domu
Namiesto odberu elektrickej energie zo siete ju začali do siete vracať.
Foto: youtube.com/@BestElectricVehicle

Množstvo elektrických spotrebičov, ktoré nás obklopujú, naháňajú strach. Každý dnes používa viac ako len chladničku, práčku a svetlá. Potrebuje nabíjať aj smartfón a počítač, má doma televízor, ktorý spotrebúva prúd, a okrem toho niektorí potrebujú nabíjať elektromobil.

Elektromobil nespotrebováva elektrickú energiu, ale vracia ju späť do siete

Zaťaženie elektrických sietí sa z roka na rok zvyšuje. Tie sa však nerozširujú. Výsledok? Čoraz častejšie sa hovorí o tom, že výpadky elektrickej energie sa čoskoro stanú súčasťou našej reality. Ako sa pred nimi chrániť? Z hľadiska infraštruktúry je to obrovská výzva a potrebné opatrenia sú skôr dlhodobé. Preto sa hľadajú nové opatrenia.

Číňania prišli s nápadom. Alebo skôr nie tak, že s ním prišli, ale že sa rozhodli uskutočniť rozsiahlejší pokus založený na tejto koncepcii. Ide o koncepciu V2G, teda vehicle-to-grid. Ide o pripojenie elektromobilu k sieti, ale takým spôsobom, že elektromobil vráti energiu uloženú v batérii a umožní jej napájanie infraštruktúry. Číňania v rámci experimentu pripojili k sieti päťdesiat automobilov Nio. Výsledok testu je celkom zaujímavý. Vozidlá vrátili do zariadenia 2 MW energie v priebehu pol hodiny.

50 áut stačí na napájanie 133 domácností počas 24 hodín
Foto: shutterstock.com/Kike Fernandez

50 áut stačí na napájanie 133 domácností počas 24 hodín

Je 2 MW energie veľa? Podľa Číňanov je to dostatok elektriny na napájanie 133 domácností na 24 hodín. To je tiež približne toľko, koľko dokáže „vyrobiť“ moderná veterná turbína na pevnine za 24 hodín. Ukazovatele sa teda nezdajú byť zlé. Na tomto mieste však vznikajú dve pochybnosti.

Prvou je, že pripojenie elektromobilu k sieti vždy znamená dodatočný pracovný cyklus. Nezrýchli sa tým opotrebovanie batérie? Čínski inžinieri sú v tejto otázke pokojní. Podľa ich názoru by batéria v aute mala vydržať približne 500 000 km. Naproti tomu priemerný nájazd vozidiel je 200 000 km. Pri funkcii V2G teda existuje značná rezerva, ktorú si možno dovoliť.

Myšlienka V2G je zaujímavá, ale je to typický liek proti bolesti

Druhým dôvodom je, že prúd vložený do siete, musel byť z nej najprv odčerpaný. Elektromobily totiž na rozdiel napríklad od veternej turbíny samy nevyrábajú elektrinu (rekuperácia je skôr okrajová). Riešenie, ako som spomenul na začiatku, problém neodstraňuje. Je to liek na dočasné problémy s dodávkami energie. Je to teda zaujímavá myšlienka, ale ani jej realizácia by nemala znamenať, že svetová energetika zaspí na vavrínoch. Nemôže, pretože ho čaká ešte veľa práce. Nemôže, pretože problém bude narastať v priebehu rokov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ústup trhu v Nórsku? Elektrické vozidlá s horšími výsledkami v roku …

Tesla má problém s odpadom. Dostala žaloby od 25 okresov – Auto …


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Spoločnosť Porsche prehodnocuje svoje plány. Jeho modely so spaľovacím motorom budú „žiť“ dlhšie

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ORGCars). Porsche je ďalšou značkou, ktorá spomaľuje svoje plány na prechod na elektromobily. Podľa nemeckých novín Automobilwoche a Suddeutsche Zeitung…

Ferrari verí, že syntetické palivá budú riešením pre superautá budúcnosti

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Denys Gromov). Generálny riaditeľ Ferrari tvrdí, že budúce tepelné superautá by mohli byť zachránené syntetickými palivami. Prvým vozidlom, ktoré by…

Šéf Renaultu sa domnieva, že úplný prechod na elektromobily ešte nie je možný

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThunderGears). Generálny riaditeľ spoločnosti Renault Luca de Meo sa domnieva, že úplný prechod na elektromobily do roku 2035 nie je…

Toto vozidlo má motor z vozidla F1. Potrebuje špeciálnu starostlivosť

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Mercedes-AMG). Mercedes-AMG One je najrýchlejšie sériové vozidlo na Nürburgringu. Je poháňané motorom priamo z vozidla F1, čo so sebou prináša…

Palivový gigant investuje do výroby spaľovacích motorov. Vynaloží viac ako 7,4 miliárd eur

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNNBusiness). Saudi Aramco, jedna z najväčších svetových ropných spoločností, investuje do vývoja spaľovacích motorov. Petrochemický gigant kúpil 10-percentný podiel v…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov