18.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DaciaUK)
Zabudnite na Daciu ako na výrobcu lacných áut. Rumunská automobilka sa odtrhla z reťaze a mieri na ten najvyšší vrchol – chce dobyť legendárnu Rely Dakar. A nerobí to na pol plynu. Postavila brutálny pretekársky špeciál Sandrider a najala si tých najlepších jazdcov na planéte. Tím snov, na čele s legendami Sébastienom Loebom a Nasserom Al-Attiyahom, práve teraz prechádza peklom v marockej púšti. Toto je posledný a najdôležitejší test pred útokom na slávu.

Foto: youtube.com/@DaciaUK
Z Anglicka až do púšte
V prvom rade si treba uvedomiť, že toto nie je len tak hocijaké testovanie. Tím Dacia Sandriders má za sebou už prvé kilometre v Spojenom kráľovstve a vo Francúzsku. To však bola len rozcvička. Teraz prichádza tá pravá skúška ohňom. Celý tím sa presunul do Maroka, kde ich čakajú podmienky, ktoré dokonale simulujú nástrahy Rely Dakar. Piesočné duny, ostré kamene a extrémne teploty preveria, či je nová Dacia naozaj pripravená bojovať s tými najlepšími.
Tím snov: 14 titulov v jednom aute
A teraz k tomu, kto sedí za volantom. Dacia nenechala nič na náhodu a zostavila tím, z ktorého ide strach. Lídrom je deväťnásobný majster sveta v rely Sébastien Loeb. Sekunduje mu päťnásobný víťaz Dakaru Nasser Al-Attiyah. A túto hviezdnu zostavu dopĺňa talentovaná španielska pretekárka Cristina Gutiérrez. Dohromady majú na konte 14 svetových titulov. Ich úlohou v Maroku nie je len jazdiť rýchlo, ale predovšetkým poskytnúť inžinierom cennú spätnú väzbu a doladiť auto do posledného detailu.
Čo sa skrýva pod kapotou?
Samotný Dacia Sandrider je majstrovským dielom. Ide o prototyp najvyššej kategórie Ultimate T1+. A čo je najzaujímavejšie, pod kapotou mu buráca motor, ktorý poháňa syntetické palivo. Toto ekologické palivo dodáva spoločnosť Aramco a vyrába ho kombináciou obnoviteľného vodíka a zachyteného oxidu uhličitého. Dacia tak ukazuje, že aj v najdrsnejšom motoršporte sa dá myslieť na budúcnosť a udržateľnosť.
Cieľ je jasný: Víťazstvo na Dakare
Prečo je tento test v Maroku taký dôležitý? Pretože je to posledná veľká generálka pred ostrým štartom na Rely Dakar 2026. Práve tu sa ukáže, či je auto dostatočne spoľahlivé, ako funguje v extrémnych teplotách a ako sa správa v hlbokom piesku. Každý jeden kilometer a každá jedna informácia od jazdcov je na nezaplatenie. Dacia si uvedomuje, že Dakar je najťažšia rely na svete a neponecháva nič na náhodu.

Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images
Z ľudového auta pretekárska beštia
Tento projekt je v konečnom dôsledku viac než len o pretekaní. Je to obrovský marketingový nástroj, ktorý má zmeniť vnímanie celej značky. Dacia už nechce byť len výrobcom lacných a dostupných áut. Chce dokázať, že vie postaviť aj špičkovú a konkurencieschopnú techniku, ktorá dokáže poraziť tých najlepších. A zdá sa, že má na to všetky predpoklady.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Dacia za milión eur? Táto rumunská raketa ovládla púšť!
Dacia Bigster bude oficiálne predstavená 14. septembra na parížskom autosalóne
Dacia pracuje na novom modeli. Budúce SUV segmentu B nahradí Sandero Stepway
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.