17.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Jonathan Weiss)
Keď sa predaje nedaria tak, ako si predstavujete, logickým krokom je predstaviť lacnejšiu verziu. Presne o to sa pokúsila Tesla so svojím kontroverzným Cybertruckom. Na trh uviedla základný model s pohonom len zadných kolies a nižšou cenovkou. Výsledok? Absolútna katastrofa! Zákazníci túto verziu odmietli ešte ráznejšie ako tú drahú. Tesla tak v tichosti a s hanbou stiahla „ľudový“ Cybertruck z ponuky. Toto je príbeh o tom, ako aj geniálny Elon Musk dokáže šliapnuť poriadne vedľa.

Foto: shutterstock.com/Jonathan Weiss
Problém menom Cybertruck
V prvom rade, Cybertruck od začiatku nebol autom pre každého. Jeho extrémny dizajn, obrovské rozmery a vysoká cena ho predurčili pre špecifickú skupinu zákazníkov. Predaje však zďaleka nedosahovali astronomické očakávania. Tesla preto prišla s nápadom, ako prilákať širšiu verejnosť. Rozhodla sa ponúknuť základnú verziu s jedným motorom a pohonom len zadných kolies. Verila, že nižšia cena presvedčí váhajúcich zákazníkov. Netušila však, že týmto krokom stvorí produkt, ktorý stratí všetko, čo robilo Cybertruck zaujímavým.
Čo vlastne ponúkala „lacná“ verzia?
Poďme sa pozrieť na to, čo vlastne Tesla ponúkala. Cena bola stanovená na 60 990 dolárov, čo je stále obrovská suma, no o takmer 20 000 dolárov menej ako pri verzii s pohonom všetkých kolies. Za túto „zľavu“ ste však prišli o všetko podstatné. Zrýchlenie z nuly na sto trvalo pomalých 6,7 sekundy (oproti 4,3 s pri AWD). Dojazd klesol na slabých 402 kilometrov (oproti 547 km). A čo je najdôležitejšie, výrazne sa znížila aj ťažná kapacita, ktorá je pre majiteľov pick-upov kľúčová.
Cybertruck bez duše: Zákazníci povedali jasné NIE
Reakcia trhu bola okamžitá a brutálna. Zákazníci túto verziu jednoducho odignorovali. Ukázalo sa, že ľudia, ktorí túžia po Cybertrucku, nechcú žiadne kompromisy. Chcú brutálny výkon, pohon všetkých kolies a imidž nezastaviteľného stroja z budúcnosti. Lacnejšia verzia s pohonom zadných kolies bola v ich očiach ako superšport s motorom z kosačky. Stratila svoju dušu a zmysel. Pre zákazníkov, ktorí hľadajú lacný a praktický pick-up, existujú oveľa lepšie a rozumnejšie alternatívy od Fordu či Chevroletu.
Tichý ústup z bojiska
Tesla veľmi rýchlo pochopila, že urobila obrovskú chybu. Po tom, čo zistila, že o lacnejšiu verziu nie je takmer žiadny záujem, urobila jedinú možnú vec. Potichu a bez akéhokoľvek vysvetlenia ju stiahla zo svojho online konfigurátora. Tento krok je tichým priznaním porážky a dôkazom, že aj marketingoví mágovia z Tesly sa môžu škaredo pomýliť. Snažili sa vytvoriť produkt pre masy, no namiesto toho stvorili auto, ktoré nechcel takmer nikto.

Foto: shutterstock.com/Florenc.Elezi
Drahá lekcia pre Elona Muska
Celý tento príbeh je pre Teslu a Elona Muska drahocennou lekciou. Ukazuje, že nie každý produkt sa dá úspešne „zlacniť“ a ponúknuť masám. Pri autách, ktoré sú postavené na imidži a extrémnosti, ako je Cybertruck, zákazníci jednoducho neakceptujú kompromisy v kľúčových oblastiach. Budúcnosť Cybertrucku tak zostáva neistá. Jeho osud teraz leží na pleciach drahších a výkonnejších verzií, ktoré si však môže dovoliť len hŕstka vyvolených.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Tesla šokuje! Predstavila najlacnejší Cybertruck – Stojí menej ako očakávate!
Tesla v problémoch: Cybertruck nejde na odbyt a zákazníci si trhajú vlasy
Z Dubaja rovno na slovenské cesty: Rytmus predstavil revolučný Cybertruck
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























