Tipy, Zaujímavosti,

Vaše auto má toľko rokov? Najvyšší čas ho predať, inak sa nedoplatíte!

17.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/shisu_ka). Existuje magická hranica, po ktorej by ste mali svoje auto okamžite predať. Po tomto čase náklady na prevádzku a opravy dramaticky stúpajú a riziko...

17.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/shisu_ka).

Existuje magická hranica, po ktorej by ste mali svoje auto okamžite predať. Po tomto čase náklady na prevádzku a opravy dramaticky stúpajú a riziko poruchy je obrovské. Ak sa chcete vyhnúť nečakaným výdavkom, ktoré zruinujú váš rozpočet, mali by ste poznať tento konkrétny vek a počet najazdených kilometrov.

Kľúč z ruky do ruky
Vaše auto má toľko rokov? Najvyšší čas ho predať, inak sa nedoplatíte!
Foto: shutterstock.com/shisu_ka

Kedy sa auto mení na pokladničku bez dna?

Zaujíma vás, či sa ešte oplatí investovať do opráv vášho súčasného vozidla, alebo je najvyšší čas poobzerať sa po novšom modeli? Odpoveď prináša rozsiahla analýza spoločnosti, ktorá sa zaoberá rozšírenými zárukami pre ojazdené vozidlá. Ich správa, založená na reálnych hláseniach porúch, odhaľuje presný moment, kedy sa auto môže zmeniť na nočnú moru pre vašu peňaženku. Dáta pochádzajú zo 4-tisíc autobazárov a týkajú sa áut do 20 rokov s nájazdom do 350-tisíc kilometrov.

Kritický vek je 13 rokov

Výsledky analýzy sú nekompromisné a jasne ukazujú, že riziko poruchy rastie s vekom vozidla. Zatiaľ čo pri relatívne mladých autách je riziko pomerne nízke, po prekročení určitej hranice sa situácia dramaticky mení.

Konkrétne čísla hovoria za všetko:

  • Do 6 rokov: riziko poruchy je 25,5 %
  • 7 – 9 rokov: riziko stúpa na 32,5 %
  • 10 – 12 rokov: riziko je 35,9 %
  • 13 – 15 rokov: riziko skáče až na 43,6 %
  • 16 – 20 rokov: riziko dosahuje alarmujúcich 59,2 %

Ako teda vidieť, práve po prekročení 13. roku sa auto stáva výrazne náchylnejším na poruchy. V tomto momente začínajú náklady na údržbu a nečakané opravy prudko rásť.

Magická hranica 200 000 kilometrov

Podobný trend bol zaznamenaný aj v prípade počtu najazdených kilometrov. Aj tu existuje jasná hranica, po ktorej sa pravdepodobnosť poruchy výrazne zvyšuje.

Pozrime sa na to v číslach:

  • Do 100 000 km: riziko je 21,5 %
  • 101 000 – 150 000 km: riziko rastie na 30,7 %
  • 151 000 – 200 000 km: riziko je 37,55 %
  • 201 000 – 250 000 km: riziko sa zvyšuje na 45,38 %
  • 251 000 – 300 000 km: riziko je už 54,49 %
  • Nad 300 000 km: riziko dosahuje 56,25 %

Z toho vyplýva, že prekročenie hranice 200-tisíc kilometrov znamená výrazný nárast pravdepodobnosti poruchy, čo sa môže spájať s drahými opravami motora, prevodovky či iných kľúčových komponentov.

Servis mechanik auto
Vysoký počet najazdených kilometrov je jasným signálom, že sa blížia drahé opravy.
Foto: shutterstock.com/Kunakorn Rassadornyindee

Záver je jasný: Predávajte včas

Dáta z rozsiahleho reportu ukazujú, že relatívne bezstarostnú jazdu si môžete užiť s autami, ktoré majú menej ako 13 rokov a najazdených menej ako 200-tisíc kilometrov. Po prekročení týchto hraníc riziko poruchy rastie natoľko, že je rozumné zvážiť predaj vozidla skôr, než sa stane zdrojom nekonečných a drahých problémov. Ak teda plánujete kúpu ojazdeného vozidla alebo premýšľate, kedy predať to svoje, tieto čísla vám môžu výrazne pomôcť.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Kedy ste naposledy predali svoje staré auto?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Šokujúca pravda o životnosti áut: Diesel najazdí najviac, no elektromobil vás v servise nezruinuje!

Nová hrozba pre vodičov: Týchto 5 podvodov vás môže pripraviť o peniaze aj o auto!

Najväčšia chyba, ktorú robia vodiči? Zanedbanie tejto jednej veci vám zničí motor!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Automobilky masovo utekajú z krajiny! Čaká nás podobný osud?

17.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Frederic Legrand - COMEO). Zdá sa, že nielen Taliansko má obrovský problém s udržaním výroby áut doma. Najnovšie čísla odhalili,…

Renault Duster: Prvé kusy sa minú rýchlosťou blesku!

16.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Vitaliy Karimov). Renault konečne uviedol obľúbený model Duster na austrálsky trh, no radosť prvých zákazníkov môže rýchlo vystriedať sklamanie. Podľa…

Nerozumiete skratkám hybridov? Všetko vám jednoducho vysvetlíme! Ktorý je pre vás ten pravý?

16.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Di Studio). Kedysi boli synonymom pre elektrické autá len vozidlá pripomínajúce golfové vozíky. Dnes je však trh plný moderných technológií…

Koniec jednej éry: Obľúbená Kia Ceed definitívne končí! Čo ju nahradí?

16.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Grzegorz Czapski). Kia Ceed, model, ktorý odštartoval úspech kórejskej značky v Európe, sa definitívne lúči. Pre mnohých bol prelomový a…

Čínsky dravec prichádza: Nový Xpeng P7 valcuje trh a mieri do Európy!

15.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@auto_world). Nová generácia čínskeho elektrického sedanu Xpeng P7 spôsobila v domovskej Číne doslova ošiaľ. Za necelých sedem minút si automobil…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov