Novinky, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

BYD odkladá výrobu áut v Európe. Uprednostní lacnejšie Turecko pred Maďarskom

25.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost) Čínsky výrobca BYD odkladá začiatok masovej výroby v svojej novej európskej továrni. Najväčší čínsky automobilový výrobca spustí výrobu v Maďarsku až v roku 2026....

25.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost)

Čínsky výrobca BYD odkladá začiatok masovej výroby v svojej novej európskej továrni. Najväčší čínsky automobilový výrobca spustí výrobu v Maďarsku až v roku 2026. Továrňa nebude pracovať na plnú kapacitu prvé dva roky. Namiesto toho BYD urýchli výrobu v lacnejšom Turecku, kde je pracovná sila dostupnejšia. Presun výroby z Maďarska do Turecka predstavuje neúspech pre Európsku úniu. Tá dúfala, že clá na čínske elektromobily prilákajú čínske investície a dobre platené pracovné miesta. Továrňa v Szegede má hodnotu 4 miliardy eur a kapacitu 150-tisíc áut ročne.

BYD nápis na budove
Továrňa BYD v Szegede v Maďarsku v hodnote 4 miliardy eur odkladá začiatok masovej výroby na rok 2026. Kapacita továrne je 150-tisíc áut ročne.
Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost

Oneskorenie výroby v maďarskej továrni

Továrňa BYD v Szegede na juhu Maďarska má hodnotu približne 4 miliardy eur. Začne masovú výrobu až v roku 2026 a prvý rok vyrobí len niekoľko desiatok tisíc vozidiel. To znamená, že továrňa bude pracovať len na zlomok svojej celkovej kapacity 150-tisíc áut ročne. Nakoniec by mala továrňa produkovať približne 300-tisíc automobilov ročne. Oneskorenie spôsobujú rôzne faktory vrátane ekonomických podmienok a strategických rozhodnutí spoločnosti. BYD prehodnocuje svoje európske plány kvôli meniacim sa podmienkam na trhu. Investícia takého rozsahu vyžaduje opatrné plánovanie a postupné navyšovanie výroby.

Turecko získava prioritu pred Európou

Druhá továrňa BYD v Turecku v hodnote 1 miliardy dolárov mala začať výrobu koncom roku 2026. Teraz však bude produkovať viac áut než maďarská továrňa už budúci rok. Kapacita tureckej továrne je 150-tisíc vozidiel ročne. Turecko ponúka lacnejšiu pracovnú silu a výhodnejšie podmienky pre výrobu. BYD tak uprednostňuje krajinu mimo Európskej únie pred členskou krajinou. Toto rozhodnutie odráža ekonomické reality a potrebu optimalizovať náklady. Turecká továrňa bude slúžiť ako hlavný výrobný uzol pre región.

Neúspech európskej stratégie

Presun výroby z Maďarska do Turecka predstavuje neúspech pre Európsku úniu. EÚ zaviedla clá na čínske elektromobily v nádeji, že prilákajú čínske investície. Cieľom bolo vytvoriť dobre platené pracovné miesta v európskom automobilovom sektore. Namiesto toho čínski výrobcovia hľadajú lacnejšie alternatívy mimo EÚ. Maďarsko očakávalo významné ekonomické prínosy z BYD továrne. Oneskorenie a znížená výroba znamenajú menšie príjmy a menej pracovných miest. Európska stratégia ochrany domáceho trhu sa môže ukázať ako kontraproduktívna.

BYD expanduje napriek prekážkam

BYD nedávno vstúpil aj na rumunský trh s elektrickými a hybridnými modelmi. Spoločnosť pokračuje v globálnej expanzii napriek obchodným napätiam. Čínsky výrobca je najväčším producentom elektromobilov na svete. Má ambiciózne plány na dobytie európskeho trhu. Napriek oneskoreniam v Maďarsku BYD neupúšťa od európskych plánov. Spoločnosť hľadá najefektívnejšie spôsoby vstupu na európsky trh. Kombinácia výroby v Turecku a Maďarsku má pokryť dopyt v regióne.

Automobilová továreň
BYD uprednostňuje výrobu v Turecku pred Maďarskom kvôli lacnejšej pracovnej sile. Turecká továrňa bude produkovať viac áut než európska už budúci rok.
Foto: shutterstock.com/TNatalie Hora

Budúcnosť čínskych investícií v Európe

Prípad BYD ukazuje výzvy čínskych investícií v Európe. Obchodné vojny a clá komplikujú plánovanie výroby. Čínski výrobcovia musia hľadať alternatívne riešenia na prístup k európskemu trhu. Turecko sa stáva atraktívnou bránou do Európy pre ázijské spoločnosti. Európska únia musí prehodnotiť svoju stratégiu voči čínskym investíciám. Príliš reštriktívny prístup môže odradiť potrebné investície. Rovnováha medzi ochranou domáceho trhu a prilákaním investícií je kľúčová. Budúcnosť európskeho automobilového priemyslu závisí od správnych politických rozhodnutí.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo si myslíte o presune BYD výroby z Maďarska do Turecka?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

BYD v problémoch: Výroba klesá, sklady sa plnia

BYD mení taktiku: Elektrické autá ustúpia hybridom – Číňania prekvapujú Európu!

Brazília žaluje BYD: Čínsky automobilový gigant obvinený z otrockých podmienok


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Opel sa úplne zbláznil! Toto je Corsa s výkonom 800 koní, vyzerá ako z inej planéty!

11.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GRANTURISMOTV) Zabudnite na všetko, čo ste si doteraz mysleli o značke Opel. Nemecká automobilka, známa svojimi praktickými a rozumnými autami,…

Koniec pečiatkam v pase! EÚ spúšťa digitálny systém, pripravte sa na rady a odtlačky prstov

11.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Oleg Elkov). Už túto jeseň spustí Európska únia digitálny systém EES, ktorý nahradí pečiatkovanie pasov pri prekračovaní schengenských hraníc. Nové…

Ďalší krach v batériovom priemysle: Natron Energy končí, prepúšťa 95 % zamestnancov!

11.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Tada Images). Spoločnosť Natron Energy, ktorá vyvíjala technológiu sodíkovo-iónových batérií, oznámila ukončenie činnosti. Firma zastavila výrobu a zatvorila svoje závody…

Vzbura gigantov: 150 firiem píše do Bruselu! Neodkladajte koniec spaľovákov, inak prídeme o miliardy!

11.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Alexandros Michailidis). Automobilový sektor je v neustálom pohybe a plánovaný koniec spaľovacích motorov v roku 2035 vyvoláva obrovské vášne. Zatiaľ…

Hyundai Three mieri do výroby: Bude to Veloster budúcnosti s reproduktormi namiesto výfuku!

11.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Hyundai na autosalóne v Mníchove predstavil koncept Three, ktorý predznamenáva odvážny a originálny kompaktný elektromobil so štyrmi dverami. Sériová…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov