4.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Britská automobilka prichádza s ešte výkonnejšou verziou svojho úspešného modelu, ktorá sa môže pochváliť novým výfukovým systémom a možnosťou odľahčenia o viac ako 45 kilogramov.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Aston Martin rozširuje svoju ponuku luxusných SUV o model DBX S, ktorý posúva hranice výkonu a dynamiky v segmente športovo-úžitkových vozidiel. Britská automobilka nezaháľa a po minuloročnom vyradení základného modelu DBX s „len“ 542 koňmi prichádza s ešte ostrejšou alternatívou k výkonnému DBX707.
Viac sily pod kapotou pre ešte lepšie zrýchlenie
Inžinieri z Aston Martinu dokázali z osemvalcového 4,0-litrového motora s dvojitým prepĺňaním vykúzliť až 717 koní. Použili pritom vylepšenia z turbodúchadiel, ktoré „ukradli“ z hypersportu Valhalla. Aj keď ide o nárast len o 20 koní oproti DBX707, zrýchlenie z 0 na 200 km/h sa zlepšilo o niekoľko desatín sekundy. Šprint na stovku zostáva stále impozantných 3,1 sekundy a maximálna rýchlosť 310 km/h tiež ostáva nezmenená.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Mimochodom, v kategórii sériovo vyrábaných SUV dokáže DBX S predbehnúť iba Lamborghini Urus SE, a to len o mizerný 1 km/h. To jasne ukazuje, v akej exkluzívnej spoločnosti sa britský dravec pohybuje.
Prevodovka a podvozok vyladenejšie než kedykoľvek predtým
Aby si vodič mohol naplno vychutnať zvýšený výkon, deväťstupňová prevodovka dostala prepracované body preradenia. Najmä v režimoch Sport a Sport+ je radenie ráznejšie a rýchlejšie. Zároveň inžinieri pritvrdili aj riadenie, ktoré má teraz rýchlejší prevod a poskytuje presnejšiu spätnú väzbu.
Systém pohonu všetkých kolies zostáva rovnaký ako v DBX707, čo znamená, že v závislosti od jazdných podmienok môže poslať až 50 percent výkonu na prednú nápravu, alebo všetok výkon na zadnú. Podvozok tiež zostáva bez zmien, hoci Aston Martin pripomína, že DBX dostal prekalibrované nastavenie už v rámci minuloročnej modernizácie. Súčasťou výbavy sú aj masívne karbón-keramické brzdy s kotúčmi veľkosti 16,5 palca vpredu a 15,3 palca vzadu.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Dychberúci dizajn s vertikálnymi výfukmi
V interiéri nenájdete výrazné zmeny okrem nových možností čalúnenia a brandingu S, ale vonkajšok je úplne iný príbeh. Upravená predná časť dostala agresívnejší splitter, kým zadná časť sa pýši výraznejším difúzorom v celkovo čistejšom dizajne.
Čo však určite neprehliadnete, je nové usporiadanie výfukov. Dvojité koncovky na každej strane sú teraz orientované vertikálne, čo pripomína legendárny Lexus IS F. Tento detail dodáva vozidlu ešte športovejší a dravší vzhľad.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Odľahčenie ako voliteľná výbava pre náročných
Súčasťou kúzla DBX S je aj zníženie hmotnosti. Nové 23-palcové horčíkové disky, ktoré Aston Martin označuje za prvé svojho druhu v segmente SUV, ušetria oproti hliníkovým až 18,5 kilogramu. Karbónová strecha tiež znižuje hmotnosť a je to zároveň najväčší jednodielny karbónový prvok, aký kedy Aston Martin namontoval na vozidlo.
Nová maska odvodená z modelu DBS 770 Ultimate je tiež ľahšia, a keďže sa nachádza úplne vpredu, zlepšuje rozloženie hmotnosti. K dispozícii sú aj ďalšie karbónové prvky od spätných zrkadiel až po prahy dverí. Tieto zmeny znižujú hmotnosť DBX o viac ako 45 kilogramov na novú pohotovostnú hmotnosť 2 198 kilogramov.
Existuje tu však jedna veľká výhrada: žiadna z týchto zmien nie je štandardom pre DBX S. Ani kolesá, ani strecha, ani maska – nič z toho. Za odľahčenie si budete musieť priplatiť, čo naznačuje, že kupujúci DBX možno až tak neprekáža 2,5-tonová hmotnosť ich vozidla. Predsa len, zdá sa zvláštne ponúkať vylepšený model, kde je veľká časť vylepšení len voliteľnou výbavou.
Cena za exkluzivitu
Koľko budú stáť tieto voliteľné prvky? Aston Martin zatiaľ nezverejnil žiadne informácie o cenách, ale všeobecne platí, že horčíkové kolesá a kopy karbónových dielov nebývajú lacné. Model 2025 DBX707 už teraz začína na približne 260 000 dolároch (približne 230 000 eur), takže záujemcovia o výkonnejší DBX S s nižšou hmotnosťou by sa mohli dostať nad hranicu 300 000 dolárov (približne 265 000 eur).
Viac informácií by sme sa mali dozvedieť neskôr v tomto roku. Dodávky modelu 2026 DBX S sa začnú na jeseň 2025.
Anketa pre článok:
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Japonský dravec v novom šate prekvapí každého motoristu
Novinka na štyroch kolesách: Xiaomi SC01 spája výkon a dostupnosť
Dacia útočí na prémiové značky: Nové hybridné 4×4 a revolučné technológie
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.