Novinky, Správy, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Diabolsky silná beštia v tele SUV

4.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Britská automobilka prichádza s ešte výkonnejšou verziou svojho úspešného modelu, ktorá sa môže pochváliť novým výfukovým systémom a možnosťou odľahčenia o viac ako 45...

4.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).

Britská automobilka prichádza s ešte výkonnejšou verziou svojho úspešného modelu, ktorá sa môže pochváliť novým výfukovým systémom a možnosťou odľahčenia o viac ako 45 kilogramov.

Aston Martin DBX výfuk
Diabolsky silná beštia v tele SUV.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Aston Martin rozširuje svoju ponuku luxusných SUV o model DBX S, ktorý posúva hranice výkonu a dynamiky v segmente športovo-úžitkových vozidiel. Britská automobilka nezaháľa a po minuloročnom vyradení základného modelu DBX s „len“ 542 koňmi prichádza s ešte ostrejšou alternatívou k výkonnému DBX707.

Viac sily pod kapotou pre ešte lepšie zrýchlenie

Inžinieri z Aston Martinu dokázali z osemvalcového 4,0-litrového motora s dvojitým prepĺňaním vykúzliť až 717 koní. Použili pritom vylepšenia z turbodúchadiel, ktoré „ukradli“ z hypersportu Valhalla. Aj keď ide o nárast len o 20 koní oproti DBX707, zrýchlenie z 0 na 200 km/h sa zlepšilo o niekoľko desatín sekundy. Šprint na stovku zostáva stále impozantných 3,1 sekundy a maximálna rýchlosť 310 km/h tiež ostáva nezmenená.

Aston Martin DBX zboku
23-palcové horčíkové disky sú podľa výrobcu prvé svojho druhu v segmente SUV a ušetria takmer 20 kg hmotnosti.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Mimochodom, v kategórii sériovo vyrábaných SUV dokáže DBX S predbehnúť iba Lamborghini Urus SE, a to len o mizerný 1 km/h. To jasne ukazuje, v akej exkluzívnej spoločnosti sa britský dravec pohybuje.

Prevodovka a podvozok vyladenejšie než kedykoľvek predtým

Aby si vodič mohol naplno vychutnať zvýšený výkon, deväťstupňová prevodovka dostala prepracované body preradenia. Najmä v režimoch Sport a Sport+ je radenie ráznejšie a rýchlejšie. Zároveň inžinieri pritvrdili aj riadenie, ktoré má teraz rýchlejší prevod a poskytuje presnejšiu spätnú väzbu.

Systém pohonu všetkých kolies zostáva rovnaký ako v DBX707, čo znamená, že v závislosti od jazdných podmienok môže poslať až 50 percent výkonu na prednú nápravu, alebo všetok výkon na zadnú. Podvozok tiež zostáva bez zmien, hoci Aston Martin pripomína, že DBX dostal prekalibrované nastavenie už v rámci minuloročnej modernizácie. Súčasťou výbavy sú aj masívne karbón-keramické brzdy s kotúčmi veľkosti 16,5 palca vpredu a 15,3 palca vzadu.

Aston Martin DBX zozadu
Nový Aston Martin DBX S zaujme nielen vyšším výkonom, ale aj výrazným dizajnom s vertikálnymi výfukmi.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Dychberúci dizajn s vertikálnymi výfukmi

V interiéri nenájdete výrazné zmeny okrem nových možností čalúnenia a brandingu S, ale vonkajšok je úplne iný príbeh. Upravená predná časť dostala agresívnejší splitter, kým zadná časť sa pýši výraznejším difúzorom v celkovo čistejšom dizajne.

Čo však určite neprehliadnete, je nové usporiadanie výfukov. Dvojité koncovky na každej strane sú teraz orientované vertikálne, čo pripomína legendárny Lexus IS F. Tento detail dodáva vozidlu ešte športovejší a dravší vzhľad.

Aston Martin DBX zboku
S výkonom 717 koní a šprintom na stovku za 3,1 sekundy patrí DBX S medzi najrýchlejšie SUV na svete.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Odľahčenie ako voliteľná výbava pre náročných

Súčasťou kúzla DBX S je aj zníženie hmotnosti. Nové 23-palcové horčíkové disky, ktoré Aston Martin označuje za prvé svojho druhu v segmente SUV, ušetria oproti hliníkovým až 18,5 kilogramu. Karbónová strecha tiež znižuje hmotnosť a je to zároveň najväčší jednodielny karbónový prvok, aký kedy Aston Martin namontoval na vozidlo.

Nová maska odvodená z modelu DBS 770 Ultimate je tiež ľahšia, a keďže sa nachádza úplne vpredu, zlepšuje rozloženie hmotnosti. K dispozícii sú aj ďalšie karbónové prvky od spätných zrkadiel až po prahy dverí. Tieto zmeny znižujú hmotnosť DBX o viac ako 45 kilogramov na novú pohotovostnú hmotnosť 2 198 kilogramov.

Existuje tu však jedna veľká výhrada: žiadna z týchto zmien nie je štandardom pre DBX S. Ani kolesá, ani strecha, ani maska – nič z toho. Za odľahčenie si budete musieť priplatiť, čo naznačuje, že kupujúci DBX možno až tak neprekáža 2,5-tonová hmotnosť ich vozidla. Predsa len, zdá sa zvláštne ponúkať vylepšený model, kde je veľká časť vylepšení len voliteľnou výbavou.

Cena za exkluzivitu

Koľko budú stáť tieto voliteľné prvky? Aston Martin zatiaľ nezverejnil žiadne informácie o cenách, ale všeobecne platí, že horčíkové kolesá a kopy karbónových dielov nebývajú lacné. Model 2025 DBX707 už teraz začína na približne 260 000 dolároch (približne 230 000 eur), takže záujemcovia o výkonnejší DBX S s nižšou hmotnosťou by sa mohli dostať nad hranicu 300 000 dolárov (približne 265 000 eur).

Viac informácií by sme sa mali dozvedieť neskôr v tomto roku. Dodávky modelu 2026 DBX S sa začnú na jeseň 2025.

Anketa pre článok:

Ktorú vlastnosť nového Aston Martin DBX S považujete za najzaujímavejšiu?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Japonský dravec v novom šate prekvapí každého motoristu

Novinka na štyroch kolesách: Xiaomi SC01 spája výkon a dostupnosť

Dacia útočí na prémiové značky: Nové hybridné 4×4 a revolučné technológie


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Kodaň prekonala Viedeň: Toto sú najlepšie mestá na život v roku 2025

23.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ExoticVacation). The Economist zverejnil výsledky najnovšej edície Global Liveability Index, čo znamená, že poznáme najlepšie mestá na život v roku…

BYD predstavuje nový plug-in hybrid Ti7 s elektrickým dojazdom 130 kilometrov

23.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@UON-News-EV). Čínska automobilka BYD odhalila kľúčové charakteristiky svojho nového veľkého plug-in hybridného SUV Fang Cheng Bao Ti7. Tento päťmiestny rodinný…

Prelomový objav na Antarktíde: Tajomné signály môžu dokazovať existenciu neznámych častíc

23.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Captap). Vedci pracujúci na Antarktíde počas hľadania neutrín narazili na nezvyčajné rádiové signály. Vyžarované boli z hĺbky arktického ľadu. Vlny…

Stellantis získal patent na revolučnú trojstupňovú prevodovku pre elektromobily

23.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Reshetnikov_art). Automobilový koncern Stellantis získal patent na novú prevodovku určenú špeciálne pre elektromobily. Na rozdiel od väčšiny súčasných elektromobilov, ktoré…

Sudánske ústa: Geologická záhada z púšte ohromuje svet

23.06.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: Google Earth) Satelitná snímka zo Sudánu odhalila geologickú záhadu, ktorá fascinuje vedcov aj bežných ľudí. Kopec z vtáčej perspektívy vyzerá…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov