2.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Harry Wedzinga).
Predstavte si situáciu: Po meste sa ticho preháňa skúter s DNA legendárnej značky Harley-Davidson. Znie to ako zlý vtip alebo nočná mora pre fanúšikov burácajúcich V-twin motorov? Pravda je však taká, že americká ikona s viac ako 120-ročnou históriou sa skutočne chystá vstúpiť do sveta elektrických skútrov, čím opäť dokazuje, že sa nebojí riskovať a prispôsobiť sa meniacim sa časom.

Foto: shutterstock.com/Harry Wedzinga
„Nie je to Harley, ale vlastne je“ – Značka LiveWire prichádza na scénu
Pre všetkých tradičných motorkárov, ktorí už začínajú písať rozhorčené komentáre, máme čiastočne upokojujúcu správu. Chystaný elektrický skúter nebude niesť priamo logo Harley-Davidson, ale značku LiveWire – dcérsku spoločnosť, ktorú Harley založil práve pre svoje elektrické ambície. Tento strategický krok umožňuje materskej firme udržať si svoju tradičnú identitu, zatiaľ čo súčasne expanduje do nových, progresívnych segmentov trhu.
LiveWire už teraz ponúka v Európe štyri plne elektrické modely: S2 Alpinista, S2 Mulholland, S2 del Mar a LiveWire One. Všetky okrem najvýkonnejšieho modelu One disponujú motorom s výkonom 14 koní a dojazdom približne 180-194 kilometrov. Najsilnejší model One ponúka 21 koní a dojazd až 235 kilometrov.
Tajomný projekt „Doki“ – Prvý prémiový elektrický maxi-skúter
Podľa dostupných informácií by sa chystaný elektrický skúter mohol volať „Doki“ – názov inšpirovaný japonskou onomatopojou „Doki Doki“, ktorá vyjadruje rýchly tlkot srdca. Značka už údajne podala žiadosť o registráciu na Úrade pre patenty a ochranné známky v USA (USPTO).
Čo je však najzaujímavejšie, tento odvážny krok nie je náhodný. Na výstave EICMA 2024 LiveWire už predstavil dva koncepty vyvinuté v spolupráci s tchajwanskou značkou Kymco. Táto spolupráca funguje obojsmerne – Kymco získava prístup k platforme Arrow od Harley-Davidson pre svoje modely RevoNEX a SuperNEX, zatiaľ čo LiveWire dostáva know-how pre výrobu elektrického maxi-skútra.
Elektrický, prémiový a výkonný – Skúter pre novú generáciu
Cieľom americkej značky je vytvoriť prémiový skúter, ktorý ponúkne výkon porovnateľný s elektrickými motocyklami radu S2. To znamená približne 14-15 koní a dojazd okolo 200 kilometrov na jedno nabitie. Batériu by malo byť možné plne nabiť za menej než 80 minút.

Foto: youtube.com/@niksautomotive
LiveWire sa zameriava predovšetkým na mladých, technologicky orientovaných mestských jazdcov. Ich stratégia je jasná – vstúpiť na európske trhy veľkých miest, kde sú skútre hlavným dopravným prostriedkom, a ponúknuť prémiovú alternatívu s vyššou cenou, ktorá zároveň prinesie majiteľom určitú prestíž.
Futuristický dizajn alebo drsný dobrodruh?
Na EICMA boli predstavené dva koncepty, a zatiaľ nie je jasné, ktorý z nich sa dostane do výroby. Prvý má futuristický dizajn inšpirovaný klasickými skútrami, s prednou časťou karosérie čiastočne zakrývajúcou predné koleso.
Druhý koncept je odvážnejší – terénny skúter s veľkými kolesami s hrotmi, odhalenými tyčami, dlhým dvojúrovňovým sedadlom a zadnou konštrukciou slúžiacou ako nosič batožiny. Tento crossoverový typ skútra je na trhu veľmi atraktívny vďaka svojmu robustnému a pútavému dizajnu.
Revolúcia prichádza v roku 2026
Oficiálne uvedenie na trh je naplánované na rok 2026, čo dáva vývojárom dostatok času na doladenie všetkých detailov. Skúter bude postavený na modulárnej platforme S2 Arrow, ktorá poskytuje flexibilitu pre rôzne konfigurácie elektrických skútrov s motormi v rôznych polohách a batériami rôznych kapacít.
V nasledujúcich mesiacoch určite získame viac informácií o tomto prelomovom projekte, ktorý môže zmeniť vnímanie nielen značky Harley-Davidson, ale aj elektrických skútrov ako takých.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Yamaha MT-09 PHEV: Novinka na dvoch kolesách?
Motorkári versus vodiči áut: Kto robí viac chýb a kto za ne platí životom?
Zbohom koži: Novinka v motocyklových kombinézach prichádza!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.