1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).
Švédska automobilka Volvo čelí najväčšej výzve za posledné roky. So 60-percentným poklesom ziskov, tvrdými clami v USA a dramatickým programom úsporných opatrení, ktorý zahŕňa redukciu personálu i investícií, sa firma snaží udržať na trhu. Prezident spoločnosti varuje: „Nemáme inú možnosť.“

Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork
Zisky na dne: Volvo stráca 60 percent
Volvo Cars, známa značka osobných automobilov, zažíva mimoriadne náročné obdobie. V prvom štvrťroku 2025 zaznamenala firma pokles ziskov o obrovských 60 percent. Situáciu ešte viac komplikuje americká administratíva, ktorá zaviedla tvrdé clá na dovoz áut z Európy. Väčšina modelov Volvo, predávaných v USA, pochádza práve z európskych tovární, čo výrazne zvyšuje ich cenu na americkom trhu.
Drastické opatrenia a miliardové úspory
Reakcia vedenia spoločnosti prišla takmer okamžite. Podľa tlačových správ začalo Volvo implementovať nový program úspor, ktorého cieľom je znížiť náklady o 18 miliárd švédskych korún (približne 1,8 miliardy dolárov). Tento plán zahŕňa aj nepopulárne rozhodnutia, ako je obmedzenie investícií a prepúšťanie zamestnancov. Akcie spoločnosti už na tieto kroky reagovali poklesom o 10 percent, čo naznačuje, že kríza je naozaj vážna.
Návrat skúseného lídra: Samuelsson opäť pri kormidle
Situáciu má stabilizovať Hakan Samuelsson, dlhoročný líder Volva, ktorý sa do firmy vrátil po dvojročnej prestávke. Pod jeho vedením sa v minulosti podarilo zmodernizovať motory, zaviesť hybridné technológie a expandovať modelovú radu. Tentokrát však čelí ešte väčšej výzve. Samuelsson zdôrazňuje, že Volvo čakajú bolestivé, ale nevyhnutné škrty – vrátane zmeny organizačnej štruktúry a užšej spolupráce s čínskym partnerom Geely.
Nový prístup: Lokálna produkcia namiesto globálnych plánov
Podľa Samuelssona končí éra globálnych automobilových značiek. Namiesto toho vidí budúcnosť v lokálnej výrobe a modeloch prispôsobených konkrétnym regiónom. To znamená, že americký trh dostane špeciálne vyrobené modely priamo z továrne v Južnej Karolíne. Európski motoristi si tak niektoré novinky budú môcť pozrieť len na obrázkoch, namiesto toho, aby ich videli na cestách.

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Budúcnosť neistá: Vyhrá Volvo boj o prežitie?
Súčasná situácia Volva poukazuje na čoraz náročnejšie podmienky v automobilovom priemysle. Súboj s clami, klesajúcimi ziskami a nepredvídateľnými trhmi bude pre značku veľkou skúškou. Hoci Samuelsson a jeho tím plánujú radikálne kroky, otázkou zostáva, či to bude stačiť na prekonanie krízy. Jedno je však isté – budúcnosť Volva už nikdy nebude taká, ako predtým.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Syntetický „superlist“, ktorý mení CO2 na palivo: Budúcnosť dopravy je tu!
Benzín alebo diesel? Ktoré auto vám skutočne ušetrí viac peňazí?
Nový Defender V8 Soft Top je snom každého milovníka dobrodružstva
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.