Tipy, Zaujímavosti,

Nový nápad na speňaženie vodičov. Budú nám vnucovať reklamy

11.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@gimeshhettiarachchi406). V súčasnosti na nás všadeprítomná reklama útočí takmer na každom kroku. Od televíznych obrazoviek cez displeje smartfónov až po nekonečné množstvo billboardov pri cestách....

11.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@gimeshhettiarachchi406).

V súčasnosti na nás všadeprítomná reklama útočí takmer na každom kroku. Od televíznych obrazoviek cez displeje smartfónov až po nekonečné množstvo billboardov pri cestách. Výrobcovia automobilov tiež hľadajú možnosti, ako zarobiť ďalšie peniaze na zobrazovaní reklám, a najnovší patent spoločnosti Ford je toho dôkazom.

Nový nápad na speňaženie vodičov. Budú nám vnucovať reklamy.
Foto: youtube.com/@gimeshhettiarachchi406

Americký výrobca podal patentovú prihlášku na nový reklamný systém vo vozidle, ktorý by sa mohol používať v budúcich modeloch značky Ford. Riešenie s názvom „Billboard Interfaces for Vehicle Displays“ by využívalo kamery vozidla na čítanie billboardov pri ceste a zobrazovanie cielenej reklamy na obrazovke informačno-zábavného systému. Používatelia by potom mohli kliknúť na odkaz a získať viac informácií o reklame. To však nie je všetko.

Personalizovaná reklama na displejoch vo vozidlách

Nový systém spoločnosti Ford bude zhromažďovať aj informácie, ako je rýchlosť vozidla, poloha GPS a cieľ cesty. Na základe týchto údajov by sa potom riešenie samostatne rozhodlo, ktorú reklamu zobrazí vodičovi a cestujúcim. Frekvencia samotných reklám by závisela od polohy vozidla (napr. pri prejazde školskou zónou by vozidlo zobrazovalo menej správ) a napríklad od toho, či cestujúci práve diskutujú. A čo viac – reklama by sa mohla vytvárať automaticky a mohla by byť prispôsobená konkrétne majiteľovi vozidla a jeho reakcii na predchádzajúce správy. Musíte uznať, že z hľadiska zhromažďovania informácií to znie trochu znepokojivo.

Americký výrobca podal patentovú prihlášku na nový reklamný systém vo vozidle, ktorý by sa mohol používať v budúcich modeloch značky Ford.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Ford zdôrazňuje, že ide len o patent. Nie sú to oficiálne plány

Okrem iného aj z týchto dôvodov je ťažké uveriť, že sa takýto prepracovaný systém čoskoro dostane do sériovo vyrábaných vozidiel. Zdôraznil to aj americký výrobca, ktorý v oficiálnom oznámení jasne uviedol, že toto riešenie je len ďalším nápadom a že otázky uvedené v patentovej prihláške by nikto nemal považovať za oficiálne oznámenie. Automobiloví odborníci však nepochybujú o tom, že skôr či neskôr sa reklamy objavia na obrazovkách našich áut.

Ford nie je prvý. Podobný nápad mala aj Škoda

Ukázala to napríklad Škoda, ktorá už v roku 2020 prišla s nápadom využívať obrazovky vo vozidlách na zobrazovanie personalizovanej reklamy. Špeciálne správy sa mali zobrazovať napríklad vtedy, keď vozidlu dôjde palivo alebo keď sa vodič priblíži k určitému obchodu. Vozidlo by potom vodiča vyzvalo, aby zastavil na najbližšej čerpacej stanici alebo v supermarkete a využil napríklad akciu. Výrobca dokonca spustil pilotný program tejto služby, ktorá bola istý čas dostupná v niekoľkých vybraných krajinách. Ako sa však dalo očakávať – riešenie nebolo zákazníkmi prijaté pozitívne.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nie Tesla a nie čínske elektrické vozidlá. Je tu nový líder predaja

Preplachovanie motora. Kedy je to potrebné


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Zastavenie v núdzovom pruhu: Kedy je to povolené, aké sú riziká a pokuty, ktoré môžu dosiahnuť stovky eur!

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Tynka). Núdzový pruh na diaľnici môže pre mnohých vodičov pôsobiť ako neškodná odstavná zóna, no v skutočnosti má veľmi konkrétny…

Skrytá hrozba pre váš motor

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Saskiautami). Starostlivosť o auto nie je len o výmene oleja a filtrov. Jednou z najprehliadanejších, no zároveň kľúčových súčastí je…

Polícia vytiahla špeciálne nástroje: Motorkári s ohnutými tabuľkami majú problém!

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Haggardous50000). Naši severní susedia zaviedli odvážny pilotný projekt, ktorý cieli na motorkárov s podozrivo upravenými tabuľkami. Pomocou špeciálnych uhlomerov kontrolujú,…

Automobilka v kríze: Nové auto len na fotkách, masívne škrty v plánoch a prepúšťanie

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Švédska automobilka Volvo čelí najväčšej výzve za posledné roky. So 60-percentným poklesom ziskov, tvrdými clami v USA a dramatickým…

Lada Niva vstupuje na trh v Dubaji

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Everyonephoto Studio). Lada sa rozhodla vstúpiť na jeden z najbohatších trhov – do Dubaja, mesta, kde luxusné autá zdobia ulice…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov