Novinky, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Alfa Romeo vytvorí konkurenta pre Porsche Cayenne? Veľmi pravdepodobné

6.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutomagzKing). Alfa Romeo má stále ambicióznejšie plány. Už teraz je známe, že nástupcovia modelov Giulia a Stelvio sa objavia v nasledujúcich dvoch rokoch. Neskôr do...

6.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutomagzKing).

Alfa Romeo má stále ambicióznejšie plány. Už teraz je známe, že nástupcovia modelov Giulia a Stelvio sa objavia v nasledujúcich dvoch rokoch. Neskôr do modelového radu pribudne úplne nový rad vozidiel.

Alfa Romeo vytvorí konkurenta pre Porsche Cayenne? Veľmi pravdepodobné.
Foto: youtube.com/@AutomagzKing

Alfa Romeo mala v priebehu rokov mimoriadne skromný modelový rad. Bolo to tak v čase, keď bola ešte súčasťou koncernu FCA, Fiat Chrysler Automobiles. Po svadbe s koncernom PSA a vymenovaní koncernu Stellantis sa milánsky výrobca začína dostávať späť do správnych koľají.

V roku 2022 do jeho ponuky pribudol model Tonale, ktorý je posledným modelom vyvinutým ešte s využitím technológií FCA. V tomto roku ho zasa doplnil malý Junior, vyvinutý v Tychách.

Teraz šéf Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato potvrdil, že v roku 2027 sa objaví nový modelový rad. Čo je o ňom známe?

Plány spoločnosti Alfa Romeo sa môžu zmeniť

Konečné rozhodnutie o tom, aké bude toto auto, padne do konca tohto roka. S najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o elektrické SUV segmentu E alebo vyššej triedy. Očakáva sa teda, že nové vozidlo bude konkurovať Porsche Cayenne alebo BMW X5.

Vznik takéhoto modelu a derivátov však závisí od viacerých premenných. Najdôležitejšou je ziskovosť celého projektu. Alternatívou by však mohol byť model kompaktnej triedy.

Už nejaký čas sa hovorí o tom, že Alfa Romeo by mohla vyrobiť malý päťdverový hatchback ako nástupcu populárneho a obľúbeného modelu Giulietta. Napriek všetkému sa však Imparato prikláňa k veľkému SUV. Koniec koncov, čím väčšie auto, tým… vyššia marža.

„Otázka znie, či zväčšíme veľkosť? Pre mňa odpoveď znie – áno, musíme ísť nahor. Máme všetko – platformy, motory, softvér. Môžeme posunúť hranicu, ako sa len dá. Dokonca sme už vytvorili niekoľko dizajnových skíc, ktoré sú veľmi dobré,“

– hovorí Imparato v rozhovore pre britský časopis Autocar.

Alfa Romeo by mohla vyrobiť malý päťdverový hatchback ako nástupcu modelu Giulietta.
Foto: youtube.com/@ReDriven

Veľká platforma STLA

Ak Alfa Romeo skutočne uvedie do života veľké SUV, prirodzenou voľbou by bolo použitie veľkej platformy STLA. Na nej budú postavené aj nástupcovia modelov Giulia a Stelvio. Je dôležité, že na nej môžu byť postavené vozidlá so spaľovacím aj batériovým pohonom.

To však nie je všetko. Nová architektúra skupiny Stellantis umožní použitie 400- alebo 800-voltových elektrických systémov. Okrem toho autá, ktoré na nej budú postavené, budú môcť mať pohon predných, zadných alebo štyroch kolies. V poslednom prípade to znamená, že budú využívať dva elektromotory.

Podľa skupiny Stellantis budú elektromobily založené na modeli STLA Large využívať trakčné batérie s kapacitou od 85 do 118 kWh. Najväčšia z nich zabezpečí dojazd až 800 km. Samozrejmosťou budú štandardné aktualizácie OTA, teda over-the-air.

Ak Alfa Romeo skutočne uvedie do života veľké SUV, prirodzenou voľbou by bolo použitie veľkej platformy STLA.

Alfa Romeo chce veľké SUV

Podľa Imparata bude schválenie výroby veľkého SUV závisieť od viacerých faktorov. Medzi nimi spomína predovšetkým pokrok v elektrifikácii v Severnej Amerike, potenciál ázijského trhu alebo rozvoj čínskych automobiliek.

„Ak chceme bojovať v prémiovej triede, ale v segmente E tam nie sme, čo máme robiť? Alternatívou je vrátiť sa k hatchbacku typu C. Takže otázka znie: hore alebo dole?“

– Imparato dodáva.

„Ak sa segment E v Európe udrží na správnej úrovni, pokiaľ ide o objemy a zisky, môžeme vytvoriť veľké SUV. Veľmi dobré SUV,“

– hovorí šéf značky Alfa Romeo.

Plány spoločnosti Alfa Romeo: 5 modelových radov nestačí

Okrem 5 štandardných modelových radov chce talianska značka v budúcnosti ponúkať aj limitované špeciálne série. Jedným z takýchto vozidiel je napríklad model 33 Stradale, ktorý bol predstavený minulý rok.

Imparato tvrdí, že budúci modelový rad značky Alfa Romeo by mal byť flexibilný a prispôsobiteľný potrebám trhu. Ak sa teda životný cyklus niektorého modelu skončí, nie je samozrejmé, že jeho nástupcom bude naďalej napríklad sedan strednej triedy.

„Koncepciu budeme obnovovať alebo meniť v závislosti od vývoja trhu alebo globálneho vývoja spoločnosti Stellantis. Rád by som vrátil GTV alebo Alfettu, ale to bude závisieť od trendov, ktoré uvidíme v budúcnosti,“

– dodáva šéf značky.

„V roku 2028 alebo 2029 sa budeme musieť rozhodnúť, či obnovíme niektoré segmenty, takže si musíme položiť otázku, aká bude budúcnosť SUV z hľadiska obchodného potenciálu,“

– pokračuje Imparato.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Alfa Romeo predstavila špeciálnu edíciu SuperSport pre Giulia a Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo sa musela vzdať časti svojej tradície. Všetko kvôli novým predpisom!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Revolúcia na kolesách sa odkladá: Prečo stále nemáme pneumatiky, ktoré nikdy nedostanú defekt?

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNET) Predstavte si svet bez defektov, kompresorov a starostí s tlakom v pneumatikách. Znie to ako sen, však? Presne to…

Koniec dohadom! Prekvapivá pravda o elektromobiloch, ktorá vám vyrazí dych

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Aliaksei Kaponia) Sú elektromobily naozaj také ekologické, ako sa hovorí? Nezruinujú našu peňaženku a nezrútia sa pod nimi elektrické siete?…

Prémiové palivo: Kedy pomáhajú a kedy môže zničiť motor? Toto musíte vedieť!

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheOnlineDrivingInstructor) Každý to pozná. Stojíte pri čerpacom stojane, pozeráte na lesklé pištole s označením "premium", "V-Power" či "MaxxMotion" a v…

Tajná reč vodičov: Čo znamená „hovoriaca ruka“ a prečo vám môže zachrániť peňaženku?

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Standret) Na cestách sa často stretávame so signálmi, ktoré v autoškole neučia. Vodiči si vytvorili vlastný jazyk gest, ktorým si…

Japonskom otriaslo zemetrasenie a hrozba cunami: Automobilky Nissan, Toyota a Mitsubishi zastavili výrobu!

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ABCNews) Silné zemetrasenie, ktoré v stredu zasiahlo pobrežie Japonska, vyvolalo okamžitú reakciu. Úrady vydali varovanie pred vlnou cunami, čo prinútilo…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov