13.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Svitlana Hulko).
Hoci je Nemecko najväčší automobilový trh v Európe, na nové auto tam musia pracovať čoraz dlhšie. Navyše, priemerná cena ojazdeného auta v Nemecku vzrástla za posledných desať rokov takmer dvojnásobne.

Foto: shutterstock.com/Svitlana Hulko
Nové autá zdražujú rýchlejšie ako rastú platy
Na nemeckom trhu nových áut panuje stagnácia. Od januára do septembra 2025 tam zaregistrovali 2,11 milióna nových áut. Hoci je to stále najlepší výsledok v Európe, dopyt v Nemecku mierne klesá: o 0,3 % v porovnaní s rokom 2024. Na nové auto musí Nemec teraz pracovať 43 týždňov. V roku 1995 stačil zárobok z 32 týždňov.
„Klienti jednoducho majú menej peňazí. Cena je najdôležitejšia. Mnohí z nich si už nemôžu dovoliť nové auto,“ hovorí Kerstin Feix, riaditeľka firmy Auto Feix.
Ojazdené autá zdraželi o 90 %
Alternatívou pre nové autá sa stávajú ojazdené. Tie však tiež zdražujú.
Na ojazdené auto v Nemecku stačil v roku 1995 priemerný zárobok z 15 týždňov. Teraz je to už 18 týždňov. Za posledných 10 rokov vzrástla priemerná cena auta z druhej ruky v Nemecku o takmer 90 %.

Foto: youtube.com/@supergimm
Prečo nové autá dražejú?
Draženie nových áut je výsledkom dvoch kľúčových faktorov.
- Inflácia.
- Rastúce výrobné náklady: Drahšie suroviny, vyššie náklady na prácu, problémy s dostupnosťou niektorých súčiastok (polovodiče) a čoraz prísnejšie emisné a bezpečnostné normy .
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
1.4 TSI a 1.6 THP: Najviac oceňované motory, ktoré sa najviac kazia.
„Majonéza“ pod viečkom oleja: Je to len kondenzácia, alebo prasknuté tesnenie hlavy?
Volant sa trasie, no kolesá sú vyvážené? Na vine je „tvrdá“ pneumatika!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















