15.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/wedmoments.stock).
Kúpa ojazdeného auta sa často prirovnáva k lotérii, no niektorí hovoria dokonca o ruskej rulete. Nie je to prehnané – najnovšie prieskumy odhalili, že každý siedmy profesionálny predajca priznal, že predal auto vyžadujúce okamžité opravy. Pre bežného kupujúceho bez technických znalostí môže byť náročné odhaliť takéto problémy. Prinášame vám tri kľúčové znaky, ktoré vám pomôžu rýchlo identifikovať, či auto prežilo vážnejšiu nehodu.

Foto: shutterstock.com/wedmoments.stock
Kontrolka airbagu – prvý varovný signál
Moderné vozidlá sú vybavené sofistikovanými bezpečnostnými systémami, ktoré nám môžu veľa prezradiť. Po otočení kľúča v zapaľovaní by sa kontrolka airbagu mala na chvíľu rozsvietiť a následne zhasnúť. Ak zostáva svietiť alebo sa vôbec nerozsvieti, je to jasný signál, že niečo nie je v poriadku. Môže to znamenať, že airbagy boli aktivované pri nehode, odstránené alebo je systém poškodený. V takomto prípade by ste mali spozornieť a požiadať o dôkladnejšiu kontrolu vozidla.
Farba karosérie odhalí tajomstvá minulosti
Jedným z najviditeľnejších znakov opráv po nehode sú rozdiely v odtieňoch laku medzi jednotlivými časťami karosérie. Originálny továrenský lak vytvára jednotný odtieň po celom vozidle. Skúste sa na auto pozrieť z rôznych uhlov a pri rôznom osvetlení – rozdiely v odtieňoch môžu byť niekedy viditeľné len pri určitom svetle.
Okrem toho je užitočné prejsť prstami po povrchu – továrenský lak je zvyčajne hladší ako ten, ktorý bol nanesený počas opravy. Drsnejší povrch alebo nerovnosti môžu indikovať, že daná časť bola prelakovaná po nehode.
Skrutky karosérie prezradia pravdu
Tento nenápadný detail často unikne pozornosti, no môže byť kľúčovým indikátorom opráv po nehode. V továrensky zmontovanom aute je lak nanesený aj na skrutky upevňujúce panely karosérie. Ak je lak okolo skrutiek poškodený alebo poškriabaný, naznačuje to, že panel bol demontovaný – pravdepodobne kvôli oprave po nehode.
Venujte osobitnú pozornosť skrutkám na blatníkoch, dverách a kapote. Akékoľvek známky manipulácie alebo neoriginálne skrutky by mali byť dôvodom na podrobnejšie preskúmanie histórie vozidla.

Foto: shutterstock.com/New Africa
Najčastejšie skrývané problémy – buďte v strehu
Podľa prieskumu britskej spoločnosti Carmoola, ktorá sa špecializuje na financovanie nákupu áut, najčastejšie zatajovanou poruchou je problém s batériou. Hneď za ním nasledujú problémy s motorom a zapaľovaním či úniky oleja.
Zarážajúce je, že až 19 % opýtaných priznalo, že pred kúpou auta neurobili žiadne kroky na kontrolu jeho technického stavu. To je riskantný prístup, ktorý sa môže vypomstiť.
Najlepšou ochranou je preto dôkladná kontrola histórie vozidla a ideálne aj návšteva servisu pred kúpou. Investícia do odbornej prehliadky sa vám môže mnohonásobne vrátiť tým, že sa vyhnete skrytým problémom a drahým opravám.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Skontrolovali ste pred kúpou ojazdeného auta jeho históriu?
- Áno, vždy si vyžiadam kompletnú históriu vozidla
- Čiastočne, spýtal som sa len predajcu
- Nie, spoľahol som sa na prvý dojem
- Kúpil som auto cez autobazár s garanciou
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Koniec iritujúceho štart-stop systému?
Najobľúbenejšie SUV na svete dostáva novú generáciu. Prvé fotografie budúcej Toyoty RAV4
Nemecké automobilky v kríze: Hrozí exodus výroby na Východ?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.