10.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NBCNews).
Americký úrad pre patenty a ochranné známky zastavil plány excentrického miliardára, ktorý chcel svoj autonómny elektromobil nazývať „Robotaxi“. Musk teraz musí riešiť nečakaný problém s názvom, ktorý používal pri každej prezentácii.

Foto: youtube.com/@NBCNews
Elon Musk, kontroverzný šéf Tesly, čelí ďalšej prekážke vo svojich ambicióznych plánoch. Po poklese predaja elektromobilov v Európe od začiatku roka ho teraz zasiahla správa, ktorá sa týka jeho obľúbeného projektu – autonómneho vozidla Tesla bez volantu a pedálov. Americké úrady totiž zamietli jeho žiadosť o registráciu názvu „Robotaxi“, čo môže výrazne skomplikovať marketingové plány spoločnosti.
Muskove sny o robotických taxíkoch narážajú na realitu
Technologický vizionár, ktorý na konci roka 2024 usporiadal veľkolepú prezentáciu s názvom „We, Robot“, predstavil svetu dva futuristické koncepty – Tesla Cybercab a Tesla Robovan. Zatiaľ čo Robovan má slúžiť ako mestský autobus bez vodiča, Cybercab je futuristický elektromobil s dverami otvárajúcimi sa ako krídla čajky, bez volantu a pedálov.
Problém nastáva s tým, že Musk pri každej príležitosti nazýval Cybercab „Robotaxi“. Americký Úrad pre patenty a ochranné známky (USPTO) však teraz rozhodol, že tento názov nemôže používať, pretože nie je voľný a je príliš všeobecný.
Prečo nemôže Musk používať svoj obľúbený názov?
„Robotaxi“ nie je Muskov vynález – tento termín používa množstvo spoločností, keď hovoria o potenciálnych službách autonómnej prepravy. Práve to je jeden z hlavných dôvodov, prečo úrady zamietli registráciu názvu ako výhradného vlastníctva Tesly – je jednoducho príliš generický.
Podľa amerických médií Tesla už podala druhú žiadosť o registráciu, ktorá je momentálne v procese posudzovania. Spoločnosť údajne podala aj žiadosť o registráciu názvu „Cybercab“, na ktorú zatiaľ nedostala odpoveď.
Problémy aj s názvom Robovan
Ani s druhým predstaveným projektom to nevyzerá ružovo. S názvom „Robovan„ mala Tesla už problémy v Číne, kde iné spoločnosti prišli s týmto názvom skôr a legálne si ho zaregistrovali.
V Spojených štátoch sa špekuluje, že Tesla by mohla byť v procese registrácie tohto názvu na Úrade pre ochranné známky, aby zabezpečila, že v prípade pokračovania projektu bude môcť legálne používať označenie Robovan. Na definitívnu odpoveď si však budeme musieť počkať niekoľko týždňov.
Autopilot a realita autonómnej jazdy
Tesla je stále jednou z najpokrokovejších značiek v oblasti jazdy bez vodiča. Napriek kontroverzným nehodám a neustálym aktualizáciám je ich Autopilot v súčasnosti jednou z najrozšírenejších technológií autonómneho riadenia.

Foto: shutterstock.com/Josiah True
V Európe, kde je legislatíva o autonómnom riadení opatrnejšia než v USA, dosahujú používatelia Autopilotu pokročilú úroveň 2 autonómie. To znamená, že v určitých situáciách môže elektromobil kontrolovať riadenie a rýchlosť, dokonca meniť jazdné pruhy bez toho, aby mal vodič ruky na volante. Vodič však musí stále udržiavať pozornosť a sledovať cestu, aby v prípade potreby mohol prevziať kontrolu.
Je dôležité pripomenúť, že nejde o technológiu, ktorú by elektrické vozidlá Tesla zahŕňali štandardne – za tento doplnok si zákazníci musia priplatiť.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Elon Musk sa usmieva v Číne, no v Európe ho Tesla ťahá ku dnu
Musk varuje pred koncom sveta: „Slnko zničí Zem, musíme kolonizovať Mars“
Chcete sa konečne vyspať v lietadle? Tieto metódy z vás urobia majstra spánku
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.