Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Lacný elektromobil od VW? Ani za cenu Fabie sa v Číne nepredáva!

10.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Grzegorz Czapski). Volkswagen zúfalo skúša preraziť na čínskom trhu. Svoje kľúčové elektrické vozidlo ID.3 ponúka miestnym zákazníkom za cenu, ktorá by u nás zodpovedala novému...

10.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Grzegorz Czapski).

Volkswagen zúfalo skúša preraziť na čínskom trhu. Svoje kľúčové elektrické vozidlo ID.3 ponúka miestnym zákazníkom za cenu, ktorá by u nás zodpovedala novému hatchbacku nižšej triedy. Napriek tomu zažíva totálny neúspech. Prečo? Problém zjavne nie je len v cene.

Nový Volkswagen ID.3 pohľad spredu
Lacný elektromobil od VW? Ani za cenu Fabie sa v Číne nepredáva!
Foto: shutterstock.com/Grzegorz Czapski

Elektrická revolúcia? Zatiaľ len na papieri

Elektromobily sú prezentované ako budúcnosť automobilizmu. Mnohí tvrdia, že keď sa ich cena zníži, stanú sa predajným hitom. Najnovší príklad z Číny však ukazuje, že to tak nemusí byť. Volkswagen ID.3, ktorý sa v Európe predáva za vyše približne 33-tisíc eur, ponúka čínskym zákazníkom za polovicu – za približne 15-tisíc eur. A aj tak oň takmer nikto nejaví záujem.

Prečo Číňanov ID.3 neláka?

Je dôležité pochopiť, prečo je ID.3 v Číne prepadákom, hoci je cenovo dostupnejší ako kedykoľvek predtým. Hlavným dôvodom je nekonkurencieschopnosť modelu. S batériou o kapacite 52 kWh a žalostne obmedzenou výbavou, ktorú Volkswagen nazýva Pure Limited, je toto auto pre mnohých zákazníkov neatraktívne.

Za takúto cenu si čínski zákazníci môžu vybrať domáce elektrické autá, ktoré ponúkajú viac – väčší dojazd, vyššiu kvalitu a často aj lepšiu výbavu. Napríklad modely od čínskych značiek BYD alebo NIO majú nielen lepšie parametre, ale aj nižšiu cenu.

Výbava, ktorá skôr odrádza

Volkswagen ID.3 vo verzii Pure Limited skutočne nenadchne. Batéria s kapacitou 52 kWh (ekvivalent 15-litrovej nádrže na naftu) neposkytne veľkorysý dojazd, a nabíjanie trvá večnosť – doma viac ako osem hodín a na rýchlonabíjačke približne pol hodiny. Navyše, výbava je tak chudobná, že aj zoznam prvkov ako „zatmavené zadné okná“ vyznieva skôr ako vtip.

Sila domácej konkurencie

Čínsky trh je pre zahraničné automobilky tvrdou skúškou. Domáci výrobcovia elektrických áut nielenže ponúkajú konkurencieschopnejšie produkty, ale aj lepšie chápu potreby miestnych zákazníkov. Volkswagen ID.3, napriek nízkej cene, nedokáže súperiť s modelmi, ako sú BYD Dolphin alebo Wuling Hongguang Mini EV.

BYD Dolphin
Čínski zákazníci volia radšej domáce značky. Prečo asi?
Foto: youtube.com/@evsreport

Lekcia pre Volkswagen

Čísla hovoria jasne – v Číne sa tento rok predalo len 2 463 kusov modelu ID.3. Pre porovnanie, model Sagitar (čínsky ekvivalent Jetty) dosiahol 28 326 predaných kusov. Dokonca aj čínsky Mercedes triedy E, ktorý patrí medzi prémiové modely, sa predáva lepšie.

Volkswagen by si z tohto výsledku mal vziať poučenie. Elektromobily majú budúcnosť, ale len vtedy, ak dokážu zákazníkom ponúknuť skutočnú pridanú hodnotu. Pokiaľ budú stavať na „mŕtvom koňovi“, ktorého už nevedia oživiť, riskujú, že stratia nielen čínsky trh, ale aj dôveru zákazníkov po celom svete.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Kúpili by ste si elektrický Volkswagen ID.3, ak by stál ako nová Fabia?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Volkswagen vracia tlačidlá: „Je to auto, nie telefón!

Nový motor je na ceste do sériovej výroby!

Ako zničiť Lamborghini Diablo (a ešte sa na to pozerať)


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Šokovaný motorkár: Za jazdu so slúchadlami dostal mastnú pokutu

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/kajeab_pongsiri). Myslíte si, že počúvanie hudby na motorke je v poriadku? Jeden motocyklista sa presvedčil o opaku, keď mu policajt…

Tento zlozvyk ničí vaše auto: Jazda na polospojke vás môže vyjsť poriadne draho

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/kryzhov). Niektoré zlozvyky za volantom nás môžu stáť stovky eur. Medzi najnebezpečnejšie patrí jazda na polospojke, ktorá dokáže zničiť spojku…

Nový Xpeng P7 ohromuje dizajnom a môže ísť až 1400 km bez nabíjania

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Čínska automobilka predstavuje revolučný model, ktorý spája luxusný dizajn s prevratnou technikou a môže prekonať aj európskych rivalov Nový…

Mazda po rokoch mlčania: Elektromobily prichádzajú vo veľkom štýle!

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Japonská automobilka konečne vytiahla eso z rukáva a pripravuje revolúciu v elektromobilite. Nové partnerstvo s čínskym gigantom naznačuje, že…

Stávka na elektrifikáciu sa ukázala ako fatálny omyl

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Roschetzky Photography). Legendárna nemecká značka zápasí s prudkým poklesom predaja a hroziacim prepúšťaním. Ambiciózny plán elektrifikácie sa obracia proti výrobcovi…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov