Elektro, Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Ďalšia automobilka bude pokračovať vo vývoji benzínových vozidiel

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Zoran Karapancev). Elektromobily sa nerozbehnú, takže konvenčné modely budú mať dlhšiu životnosť, než sa očakávalo. Predaj elektromobilov má naďalej problémy. Sme si toho dobre vedomí....

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Zoran Karapancev).

Elektromobily sa nerozbehnú, takže konvenčné modely budú mať dlhšiu životnosť, než sa očakávalo.

Predaj elektromobilov má naďalej problémy. Sme si toho dobre vedomí. Preto niektorí výrobcovia revidujú svoje výrobné plány a oznamujú časový posun.
Foto: shutterstock.com/Zoran Karapancev

Predaj elektromobilov má naďalej problémy. Sme si toho dobre vedomí. Preto niektorí výrobcovia revidujú svoje výrobné plány a oznamujú časový posun – niekedy s dátumom „bude určené“ – na prechod na čisto elektrický pohon.

Tak ako to nedávno oznámilo Porsche. Podľa Automotive News finančný riaditeľ spoločnosti Lutz Meschke povedal: „V prémiovom a luxusnom segmente je jasný trend smerom k automobilom so spaľovacími motormi, takže budeme reagovať v našom výrobnom cykle.“

Ako uviedol AN, podiel elektromobilov na predaji Porsche v septembri klesol na 7,3 % z 12 % v septembri 2023.
Foto: shutterstock.com/Zoran Karapancev

Nie pre každého

Ako uviedol AN, podiel elektromobilov na predaji Porsche v septembri klesol na 7,3 % z 12 % v septembri 2023, a to najmä v dôsledku poklesu registrácií modelu Taycan spolu s prepadom na čínskom trhu (-29 %). Cieľ stanovený na rok 2025 – s 50-percentným podielom modelov poháňaných batériami na predaji – je preto viac ako vzdialený.

Podľa Meschkeho len v Číne, ktorá je najväčším svetovým trhom s elektromobilmi, kupujúci modelov luxusných značiek radšej nesiahajú po BEV.

Zámer Porsche pokračovať vo vývoji modelov s benzínovým pohonom bol známy už pri vývoji nového modelu Cayenne so spaľovacím motorom, ktorý by mal sprevádzať čisto elektrickú verziu,
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Čo bude nasledovať?

Zámer Porsche pokračovať vo vývoji modelov s benzínovým pohonom bol známy už pri vývoji nového modelu Cayenne so spaľovacím motorom, ktorý by mal sprevádzať čisto elektrickú verziu, ktorá príde na trh koncom roka 2025 až začiatkom roka 2026. Panamera tiež zďaleka nie je na dôchodku. SUV a sedan budú mať plug-in aj čisto spaľovacie pohonné jednotky, pričom V8 bude ďalej vylepšený s cieľom znížiť emisie.

„V súčasnosti skúmame možnosť, aby pôvodne plánované plne elektrické vozidlá mali hybridný pohon alebo spaľovací motor. Momentálne sme uprostred rozhodovacieho procesu. Jasné je, že spaľovací motor budeme používať oveľa dlhšie, ako bolo plánované“.

Nič však nie je známe o príchode Porsche K1, veľkého 7-miestneho elektrického SUV, ktoré sa očakávalo už pred časom a ktoré je založené na novej elektrickej platforme SSP Sport s 900-voltovými batériami a – zdá sa – s výkonom až 1 000 k.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nové Porsche Cayenne GTS s motorom 4.0 V8.

Porsche oznamuje, že Panamera EV sa bude predávať spolu s benzínovým modelom

Porsche 911 dostáva prvýkrát v histórii hybridné pohonné ústrojenstvo. Aktualizácia debutuje 28. mája


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nabíjanie elektromobilov drahšie ako tankovanie: Kde sa stala chyba?

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Aliaksei Kaponia). Elektromobilita mala byť lacnejšou a ekologickejšou alternatívou k spaľovacím motorom. Realita však ukazuje, že náklady na nabíjanie elektromobilov…

Runaway Diesel: Keď sa naftový motor zmení na nekontrolovateľnú bombu

2.7.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Palitsyn Evgenii) Predstav si, že ideš po ceste a zrazu sa motor z ničoho nič vytočí do maximálnych otáčok. Auto…

Chladiaca kvapalina: Prečo je dôležitá a ako riešiť jej úniky

02.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Smile Fight) Správna údržba vozidla je kľúčová pre jeho bezproblémový chod a efektívnosť. Jednou z často prehliadaných, no zásadných súčastí…

Xiaomi SU7 Ultra: Nový rekord na Nürburgringu a dve špeciálne edície

02.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@XXA843). Čínsky výrobca Xiaomi prepisuje históriu na slávnom okruhu Nürburgring Nordschleife. S prototypom SU7 Ultra dosiahol nový rekord a zároveň…

Prečo vodiči parkujú s vytočenými kolesami? Je to šikovný trik

02.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto:). Vodiči často počúvajú, že pri parkovaní sa odporúča nechať auto s vyrovnanými kolesami. Pohľad na auto zaparkované s vytočenými prednými…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov