Novinky, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Nové Porsche Cayenne GTS s motorom 4.0 V8.

25.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Omladené Porsche Cayenne 2023 dostane dynamický variant GTS. Vozidlo v karosárskej verzii SUV aj SUV Coupe poháňa motor 4,0 V8 s dvojitým preplňovaním, ktorý...

25.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).

Omladené Porsche Cayenne 2023 dostane dynamický variant GTS. Vozidlo v karosárskej verzii SUV aj SUV Coupe poháňa motor 4,0 V8 s dvojitým preplňovaním, ktorý vyvinie 500 k a 660 Nm.

Omladené Porsche Cayenne 2023 dostane dynamický variant GTS.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Skratka GTS (Gran Turismo Sport) vo vozidlách Porsche znamená kombináciu vysokého výkonu s každodennou praktickosťou, ako aj výrazné dizajnové prvky a rozšírenú štandardnú výbavu. V novom Cayenne GTS očakávajte predovšetkým lepšie jazdné vlastnosti na asfalte vďaka výkonnej pohonnej jednotke a precíznemu naladeniu podvozku.

Technológia podvozku z modelu Cayenne Turbo GT

Cayenne GTS sa vyznačuje podvozkom špecifickým pre varianty GTS a svetlou výškou zníženou o 10 mm. Model je štandardne vybavený adaptívnym vzduchovým odpružením s funkciou Porsche Active Suspension Management (PASM), ako aj systémom Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Všetky komponenty podvozku a riadiace systémy, ako napríklad Porsche Traction Management (PTM) alebo voliteľný Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), sú špeciálne navrhnuté na optimálne fungovanie na spevnených povrchoch.

Technológia dvojventilových tlmičov použitá v modeli Cayenne GTS sa vyznačuje pôsobivou odozvou, zatiaľ čo dvojkomorové vzduchové odpruženie kombinuje vysoko dynamickú tuhosť pružín s komfortom tlmenia. Predné kĺby vrátane ložísk pochádzajú z variantu Cayenne Turbo GT, ktorý sa v Európe neponúka. V porovnaní s ostatnými variantmi modelového radu Cayenne zvyšujú záporný odklon kolies. Vozidlo je v zákrutách agilnejšie a vyniká bezkonkurenčnou jazdnou dynamikou.

Viac konských síl

Nové Porsche Cayenne GTS poháňa 4-litrový motor V8 s dvojitým preplňovaním, ktorý teraz dosahuje výkon 500 k a 660 Nm (+40 k, +40 Nm v porovnaní s predchádzajúcim modelom GTS). Modernizovaná 8-stupňová prevodovka Tiptronic S sa vyznačuje kratším reakčným časom a rýchlejšou zmenou prevodových stupňov v režimoch Sport a Sport Plus. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je 4,4 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastaví na 275 km/h.

Ďalšou technickou novinkou je zabezpečenie rozvodovky pohonu všetkých kolies Porsche Traction Management (PTM) s nezávislým chladiacim okruhom kvapaliny pre dodatočnú stabilitu pri konštantnom zaťažení, napríklad pri jazde na okruhu alebo v horských serpentínach. Aj toto riešenie pochádza z najvýkonnejšieho variantu Turbo GT.

Nové Porsche Cayenne GTS s motorom 4.0 V8.

Športový výfukový systém s centrálnymi koncovkami vo farbe Dark Bronze sa ponúka ako voliteľná výbava pre karosériu SUV Coupe. Je k dispozícii ako súčasť troch rôznych športových balíkov optimalizácie hmotnosti. Tie zahŕňajú aj ľahkú strechu a zadný difúzor z uhlíkových vlákien a ochudobnenú izoláciu. V závislosti od výbavy môžu tieto balíky znížiť pohotovostnú hmotnosť vozidla až o 25 kg.

Štýl GTS

Po štylistickej stránke má nový Cayenne GTS čierne nápisy „GTS“ na bokoch a na zadnej časti vozidla, špecifický predný pruh s väčšími otvormi na prívod chladiaceho vzduchu, tónované predné a zadné svetlá a červené brzdové strmene. Pozornosť pútajú aj detailne prepracované prvky karosérie, ktoré sú súčasťou štandardného balíka Sport Design. Bočné prahy, predné lišty, nástavce podbehov kolies a obruby bočných okien majú teraz vysokolesklú čiernu povrchovú úpravu. Koncovky športovej výfukovej sústavy dostali tmavohnedý povrch. Dopĺňajú ich 21-palcové disky RS Spyder v antracitovo sivej farbe.

V interiéri dominuje semišová tkanina Race-Tex, ktorá pokrýva čalúnenie hlavy, lakťové opierky a bočné strany dverí, ako aj stredové panely športových sedadiel s elektrickým nastavovaním v 8 smeroch. Sedadlá sú výraznejšie tvarované, aby poskytovali ešte lepšiu oporu pri zatáčaní. Športový volant GT má štandardne funkciu vyhrievania. Porsche ponúka aj dva alternatívne balíky obloženia interiéru špecifické pre varianty GTS: s prvkami Carmine Red alebo Slate Grey Neo. Štandardná výbava zahŕňa priestorový zvukový systém Bose a priestorové osvetlenie. Variant Coupé ponúka štandardne aj pevnú sklenenú strechu a adaptívny výsuvný zadný spojler.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Z EÚ mizne ďalší model Porsche. Základné modely Cayman a Boxster končia svoj život

Porsche Taycan bez problémov prešlo cez úplne zaplavenú ulicu – VIDEO


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čo NEMÔŽETE robiť, ak namiesto nafty natankujete benzín! Ako to opraviť

26.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worlddriving). Mnohí vodiči skončia v servise po tom, čo narýchlo alebo neopatrne natankujú do nádrže iné palivo, ako by mali.…

Volkswagen a Renault nebudú spolupracovať na vývoji cenovo dostupných elektromobilov

26.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Spolupráca medzi spoločnosťami Volkswagen a Renault sa už nebude realizovať. Obaja výrobcovia plánovali spoločne vyvíjať cenovo dostupné elektromobily. Volkswagen…

Na splnenie cieľov EÚ je potrebné vybudovať 3142 nabíjačiek denne

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Sibs). 3142 staníc za deň. Toľko nabíjačiek pre elektromobily by malo pribudnúť v krajinách EÚ, aby sa splnil cieľ Európskej…

Americký mýtus sa skončil. Až 12 štátov plánuje zakázať predaj áut so spaľovacími motormi

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@agingwheels. USA sú stále považované za centrum klasického motorizmu. Skutočnosť je však úplne iná, pretože Amerika, podobne ako Európa, sa…

Vodíkové autá – ako fungujú a prečo by mohli spôsobiť revolúciu na automobilovom trhu?

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotausa). Hľadanie automobilového svätého grálu pokračuje. Inžinieri pracujú na pohonných jednotkách, ktoré spájajú ekologickú neutralitu s vynikajúcim výkonom, priaznivým dojazdom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov