Elektro, Novinky, Správy,

Porsche Taycan Turbo GT prvým vozidlom na svete so šprintom z 0 na 100 km/h pod 2 sekundy

10.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DriveDiary01). Porsche Taycan Turbo GT sa stalo prvým vozidlom, ktoré prekonalo hranicu dvoch sekúnd v šprinte z 0 na 100 km/h. Nemecký elektromobil totiž dosiahol...

10.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DriveDiary01).

Porsche Taycan Turbo GT sa stalo prvým vozidlom, ktoré prekonalo hranicu dvoch sekúnd v šprinte z 0 na 100 km/h. Nemecký elektromobil totiž dosiahol čas 1,88 sekundy v behu z nuly na 100 v jednom smere. Zaujímavosťou je, že Porsche tak porazilo Teslu v jej vlastnej hre. Americký výrobca už pred rokmi avizoval, že túto bariéru prekoná, ale boli to práve Nemci, ktorí to dokázali ako prví.

Porsche Taycan Turbo GT sa stalo prvým vozidlom, ktoré prekonalo hranicu dvoch sekúnd v šprinte z 0 na 100 km/h. Nemecký elektromobil totiž dosiahol čas 1,88 sekundy v behu z nuly na 100 v jednom smere.
Foto: youtube.com/@DriveDiary01

Porsche Taycan Turbo GT je najrýchlejšie sériové vozidlo na svete

Nové Porsche Taycan Turbo GT sa môže pochváliť titulom najrýchlejšieho sériového vozidla v šprinte z 0 na 100 km/h. Vozidlo generuje výkon 777 koní, ale so zapnutou funkciou launch control sa výkon zvýši až na 1019 koní. Ba čo viac, na 2 sekundy môže výkon stúpnuť až na maximálnu hodnotu 1092 koní.

Maximálna rýchlosť najrýchlejšieho Taycanu je 289 km/h a výrobca uvádza čas z 0 na 100 km/h 2,2 sekundy a 2,1 sekundy s voliteľným balíkom Weissach. K týmto výsledkom sa zatiaľ žiadny z ostatných elektromobilov nedokázal priblížiť.

Podľa Car & Driver zrýchlil Taycan Turbo GT z 0 na 100 km/h len za 1,910 sekundy. Potom sa otočil a zopakoval to, tentoraz za 1,898 sekundy. Tieto údaje zahŕňajú veľmi malú chybu, ako ukazuje prepočet na tretinu desatiny sekundy. Elektrické Porsche má teda lepší „kopanec“ ako Ferrari SF90, Tesla Model S Plaid alebo Lucid Air Sapphire.

Predovšetkým, rekord bol prekonaný na štandardnom betónovom povrchu. Mnohé autá, ktoré sa snažia priblížiť k magickej hranici 2 sekúnd, potrebujú veľmi priľnavý, lepivý povrch. Okrem toho Taycan nie je najľahšie auto na svete.
Foto: youtube.com/@autogefuehl

Ako dopadol test?

Predovšetkým, rekord bol prekonaný na štandardnom betónovom povrchu. Mnohé autá, ktoré sa snažia priblížiť k magickej hranici 2 sekúnd, potrebujú veľmi priľnavý, lepivý povrch. Okrem toho Taycan nie je najľahšie auto na svete. Porsche ponúka toto vozidlo s balíkom Weissach, ktorý je približne o 75 kg ľahší. Človek sa až bojí pomyslieť, aké výsledky by dosiahol na pretekárskom okruhu s dĺžkou 1/4 míle a s vyňatou hmotnosťou človeka.

Web Car & Driver však uvádza, že so zvyšujúcou sa rýchlosťou začínajú Teslu Model S aj Lucid Air Sapphire dobiehať. Zatiaľ čo Taycan končí 1/4 míle s časom 9,3 sekundy pri rýchlosti 241 km/h, obaja konkurenti majú vyššie výsledné rýchlosti. Tesla je rýchlejšia o 0,2 sekundy, zatiaľ čo Lucid Air Sapphire prekonáva Porsche o 0,7 sekundy.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ako Mark Zuckerberg upravil Porsche svojej manželke

Porsche sľubuje tri pohonné jednotky pre novú generáciu modelu Cayenne

Nové Porsche Cayenne jazdí len na elektrinu. K dispozícii však bude aj spaľovacia verzia. To nie je paradox


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Fiat otočil kormidlo: Elektrická „päťstovka“ sa vracia ku klasike

22.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Newcarvision-ob2ic). Fiat 500e mal byť bestsellerom a ukážkovým príkladom elektromobility. Nízky záujem zákazníkov však donútil automobilku Stellantis prehodnotiť plány. Po…

Rozlúčka v štýle: Alpina predstavuje svoj najsilnejší model v histórii

22.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheStraightPipes). Legendárna značka Alpina oslavuje 60 rokov existencie predstavením exkluzívneho modelu B8 GT. S výkonom 634 koní ide o najsilnejší…

Elektrické revolúcie na štyroch kolesách – Pozrite sa, ktoré nové e-autá nás čakajú

22.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Owlie Productions). Budúcnosť motoristického sveta dorazila a elektrické autá sú jej hlavným predstaviteľom. Čakajú nás nové modely od luxusných SUV,…

Mercedes šokuje svet: Nová S-ka prichádza v luxusnom dvojdverovom prevedení

23.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MercBenzKing). Nemecká automobilka prekvapuje automobilový svet návratom legendárneho kupé. Mercedes-Benz S-Class sa vracia v dvoch exkluzívnych verziách - športovej AMG…

Legendárny Porsche Boxster šokuje: Z benzínového krásavca elektrickým tichošľapom!

22.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@drivepower007). Stuttgartská automobilka prekvapila svet už v roku 2011 odvážnym konceptom elektrického Boxstera. Športové vozidlo s nulovými emisiami dokázalo vyvinúť…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov