Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Audi stále nemá investora v Bruseli. Jeden aspekt odrádza potenciálnych kupcov

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars). Prémiová značka Audi koncernu Volkswagen sa už niekoľko mesiacov snaží nájsť riešenie krízovej situácie v bruselskom závode. Zo strany skupiny Volkswagen Group nedôjde k...

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars).

Prémiová značka Audi koncernu Volkswagen sa už niekoľko mesiacov snaží nájsť riešenie krízovej situácie v bruselskom závode. Zo strany skupiny Volkswagen Group nedôjde k žiadnej finančnej injekcii, keďže musela zaviesť úsporný plán, aby prežila na trhu. Na druhej strane, rozvíjajúci sa investori nespĺňajú očakávania ingolstadtského výrobcu.

Audi stále nemá investora v Bruseli. Jeden aspekt odrádza potenciálnych kupcov.
Foto: youtube.com/@KondorCars

Žiadna ponuka od dvadsiatich investorov pre Audi nebola prijatá

Už teraz je známe, že v júli oznámený zámer reštrukturalizovať závod Audi v Bruseli sa neuskutoční. Žiadna iná značka VW nepríde so svojím modelom, ktorý by sa vyrábal v tejto lokalite. To znamená, že potenciálnym kupcom lokality na juhozápade belgického hlavného mesta by mohol byť len iný výrobca alebo externý investor.

Podľa publikácie Automobilwoche nemecká prémiová značka doteraz vstúpila do rokovaní s viac ako 20 potenciálnymi investormi. Žiadna ponuka však nebola prijatá a pre takmer 3 000 zamestnancov továrne neboli oznámené žiadne radostné správy. Dôvodom je, ako uviedol výrobný riaditeľ Gerd Walker, že nikto nezaručuje dlhodobú zamestnanosť v závode.

Je známe, že chýbajúca finančná injekcia pre bruselskú továreň súvisí okrem iného s veľmi vysokými logistickými nákladmi, keďže Audi má v mieste výroby len niekoľko dodávateľov. Rozšírenie továrne nie je možné vzhľadom na to, že sa nachádza medzi obytnou zónou, železničnou traťou a diaľnicou.

Nedostatok záujemcov o továreň znamená, že výroba vozidiel v bruselskej štvrti Vorst sa zapíše do histórie. Na druhej strane musí nový riaditeľ závodu dokončiť výrobnú fázu pôsobenia koncernu Volkswagen v tejto lokalite. Na to sú nevyhnutné sociálne istoty tisícov zamestnancov.

Výrobca od utorka pripravuje sociálny plán pre svojich 3 000 zamestnancov

Audi od utorka rokuje s odbormi a závodnou radou o sociálnom pláne pre svojich 3 000 zamestnancov, uviedol výrobný riaditeľ Gerd Walker. Ako to vyžadujú belgické zákony.

Zabrzdené rozširovanie závodu, ktorý sa nachádza medzi železničnou traťou a obytnou zónou.
Foto: youtube.com/@KondorCars

Je známe, že jeden zo záujemcov o kúpu továrne má v úmysle v najbližších dňoch prehodnotiť svoju personálnu koncepciu. Z pohľadu Audi je dôležitá „životaschopná a udržateľná koncepcia pre závod a zamestnancov“. Zabrzdené rozširovanie závodu neuľahčuje hľadanie nového majiteľa, ktorý by zachoval pracovné miesta.

Audi zatiaľ nemá žiadne východisko a sleduje potenciálny plán na zatvorenie závodu v Bruseli. Vypracovanie časového harmonogramu zatvorenia tejto lokality po 17 rokoch existencie prémiovej značky je pre každého veľmi ťažkou úlohou. Audi Brusel získalo titul „Top Employer“ až osemkrát za sebou.

Značka, podobne ako Volkswagen, v súčasnosti zaznamenáva celosvetový pokles zákazníckych objednávok v segmente luxusných elektromobilov. Modely Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron, ktoré ako jediné schádzajú z výrobnej linky v Bruseli, nenachádzajú záujemcov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volkswagen a odbory zamestnancov nedosiahli dohodu. Zamestnanci hrozia štrajkom

Návrat po 44 rokoch. Spoločnosť patriaca Volkswagenu bude vyrábať terénne autá

Audi úplne zmení svoju ponuku v Číne. Špičkové SUV bude super smart


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Európsky prelom vo vesmíre: Súkromná kapsula Phoenix 1 úspešne dobyla vesmír!

2.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@StarforgeStories1). Nemecká firma prekonala očakávania a dokázala, že Európa má vo vesmírnom priemysle svoje miesto. Ich revolučná kapsula Phoenix 1…

Šéf Toyoty: „Športové auto musí voňať benzínom!“ Elektrické modely ho nechytili za srdce

2.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/El editorial). Akio Toyoda, legendárny šéf japonskej automobilky, zostáva verný benzínovým motorom a hlučným výfukom. Elektromobilita ho ako vášnivého jazdca…

Ferrari 296 Speciale: Rýchlosť, ktorá berie dych, a dizajn z iného sveta

2.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Ferrari). Ferrari opäť posúva hranice možného. Model 296 Speciale, najnovší prírastok do exkluzívnej rodiny Speciale, prináša takmer 900 koní, revolučný…

Američania v šoku: Rebelanti z Jemenu utopili stíhačku za 67 miliónov dolárov!

2.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ABCNews). Americké námorníctvo zažíva ťažké chvíle v Červenom mori, kde pri manévri na únik pred útokmi jemenských povstalcov Húsí prišlo…

Obľúbené SUV v novom šate a terénnou verziou

2.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Honda). Obľúbené rodinné SUV Honda CR-V prichádza s dlho očakávanou inováciou. Bezdrôtové pripojenie telefónu už nebude výsadou len drahších modelov.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov