29.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking).
Volkswagen čelí kríze, keďže nad nemeckou skupinou sa vznáša riziko zatvárania závodov v Nemecku. Spoločnosti sa nepodarilo dosiahnuť dohodu s odbormi a zamestnanci hrozia štrajkami.
Štrajk a hrozí prepúšťanie
Nemecký výrobca odmietol splniť požiadavky odborov po tom, ako sa prvé kolo ostro napadnutých rokovaní skončilo bez dohody, informuje agentúra Reuters. Zamestnanci najväčšej európskej automobilky hrozia štrajkami proti prepúšťaniu a možnému zatvoreniu závodov v Nemecku, čo nemá v histórii automobilky obdobu.
Napätie v spoločnosti naďalej rastie, pretože možnosť zatvorenia závodov, ktoré by bolo pre nemeckú spoločnosť prvé, ju dostala do konfliktu s mocným odborovým zväzom IG Metall.
IG Metall musí tiež rokovať o nových pracovných zmluvách pre 130 000 pracovníkov značky Volkswagen v Nemecku po tom, ako skupina tento mesiac ukončila dohody, ktoré od polovice 90. rokov zabezpečovali zamestnanosť v šiestich jej závodoch v západnom Nemecku.
Zástupcovia zamestnancov prisľúbili, že budú bojovať proti znižovaniu počtu pracovných miest, pričom z problémov Volkswagenu obviňujú vedenie a neochvejnú podporu vlády. Šéf odborovej organizácie značky uviedol, že divízia musí znížiť náklady, aby si udržala konkurencieschopnosť.
Zamestnanci továrne Volkswagen hrozia protestmi
„Bude to potrebovať podporu zamestnancov,“ povedal Arne Meiswinkel po rokovaniach v Hannoveri. Odborový zväz IG Metall pohrozil protestmi, ktoré by sa mohli začať už v decembri tohto roka, a požaduje zvýšenie miezd o 7 %.
„Zatváranie závodov a hromadné prepúšťanie zostáva v platnosti,“ povedal Thorsten Groeger, hlavný vyjednávač IG Metall s Volkswagenom. Dátum ďalšieho kola rokovaní medzi oboma stranami nebol stanovený.
Šéfka zamestnaneckej rady Daniela Cavallo uviedla, že zamestnanci neustúpia od žiadnej z predložených požiadaviek. Nadviazala tiež na 87-ročnú históriu Volkswagenu a poukázala na vyvlastňovanie odborových fondov počas nacistického režimu.
„Pri priemernej úrokovej miere by tento kapitál, ktorý nacisti vtedy ukoristili z odborového hnutia, za desaťročia vyniesol miliardy eur. Tieto peniaze, naše peniaze, sú dnes v skupine Volkswagen,“ povedala.
Volkswagen tvrdí, že rastúce náklady na energie a pracovnú silu v Nemecku znevýhodňujú spoločnosť voči jej európskym kolegom, ako aj čínskym rivalom, ktorí začínajú čoraz viac prenikať do Európy.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Volkswagen zastavuje výrobu modelu Polo v Európe