Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Nemecko predstavuje autonómny vlak. Nová éra na železniciach

27.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@alstom). ARTE je autonómny vlak vyvinutý spoločnosťou Alstom, ktorý Nemecko v pondelok predstavilo svetu. Ide o vlak, ktoré je určené na obsluhu regionálnych trás a...

27.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@alstom).

ARTE je autonómny vlak vyvinutý spoločnosťou Alstom, ktorý Nemecko v pondelok predstavilo svetu. Ide o vlak, ktoré je určené na obsluhu regionálnych trás a na riadenie nepotrebuje rušňovodiča. Vlak sa bude dať ovládať pomocou tabletu a vďaka množstvu senzorov a kamier bude jazdiť aj bez zásahu človeka.

Nemecko predstavuje autonómny vlak. Nová éra na železniciach.
Foto: youtube.com/@alstom

Autonómne vlaky sa testujú okrem iného v Japonsku, ale nielen v Japonsku. Podobné projekty sa vyvíjajú aj v Európe, vrátane našej západnej hranice. V pondelok spoločnosť Alstom predstavila v Nemecku vlastné vozidlo pre regionálnu dopravu, ktoré môže jazdiť bez rušňovodiča.

Spoločnosť Alstom predstavila v Nemecku autonómny vlak ARTE

Prezentácia sa uskutočnila v pondelok v nemeckom Salztgitteri v Dolnom Sasku. Na mieste sa zišli novinári aby sa previezli na autonómnom regionálnom vlaku ARTE (Autonomous Regional Train Evolution) a dozvedeli sa o ňom viac.

ARTE je autonómny vlak, v ktorom výrobca použil súbor špecializovaných kamier a senzorov. Tie umožňujú autonómnu jazdu vlaku bez rušňovodiča. Systém monitoruje trať a prostredie. Okrem toho je schopný prijímať signály riadenia dopravy. Samozrejme, vždy sa môže niečo pokaziť a Alstom s takýmito eventualitami počíta.

Prezentácia ukázala, že vlak môže ovládať obsluha, ktorá ho ovláda pomocou tabletu. Okrem toho bol otočený dozadu.

Nová éra železníc

Nemecko verí, že autonómne vlaky sú budúcnosťou železníc, hoci je ešte ďaleko od nasadenia tohto typu vozidiel na trate pre osobnú dopravu. Tento typ riešenia predstavuje výzvy, ktoré je potrebné najprv prekonať. Vrátane tých, ktoré súvisia s bezpečnosťou poskytovania tohto typu služieb. Napríklad pri dochádzaní do jednotlivých staníc, ale tu môže riadenie vykonávať operátor pomocou tabletu.

Nemecká vláda vsádza na digitalizáciu železníc a automatizovaná prevádzka vlakov (ATO) je súčasťou tohto projektu. Dôležité je, že sa to má uskutočniť s využitím v súčasnosti dostupnej infraštruktúry, pričom nebude potrebné inštalovať žiadne nové traťové zariadenia.

ARTE – Priekopnícke automatizované regionálne vlaky.

Prezentovaný vlak má takmer 20 rokov

Za zmienku stojí, že súčasťou prezentácie bolo aj vozidlo, ktoré má takmer 20 rokov. Bolo to však urobené zámerne, keďže zámerom nebolo postaviť úplne nový vlak, ale použiť existujúcu súpravu, ktorá bola len obohatená o moderné riešenia.

Zámerne sme vzali vlak, ktorý je už niekoľko rokov starý, a nasadili sme doň najnovšie technológie. Týmto spôsobom chceme dokázať, že staršie vlaky sa dajú modernizovať z manuálneho na automatický štandard.

– povedal Florian Kittelmann, riaditeľ pre autonómnu mobilitu v spoločnosti Alstom

Projekt ARTE vznikol v spolupráci spoločnosti Alstom a Nemeckého centra pre letectvo a kozmonautiku a Katedry železničnej prevádzky a infraštruktúry Technickej univerzity v Berlíne. Vlaky tohto typu majú v konečnom dôsledku slúžiť na regionálne linky pre cestujúcich.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Elektrický vlak Tesla je v prevádzke

Pozrite sa na železničnú stanicu Wuhan. Európsky mozog to nepochopí


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

NIO robí zo súťaže šach mat. S novým investorom vybuduje inteligentný, high-tech model

7.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Vzhľadom na to, že čínska spoločnosť NIO je relatívne mladá, môže nás ohromiť pokrok, ktorý sa jej podarilo dosiahnuť…

Ford žiada vládu o pomoc. „Musíme nejako vytvoriť dopyt po elektrických vozidlách“.

7.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FordUK). Spojené kráľovstvo vystúpilo z Európskej únie, aby mohlo samo rozhodovať o svojej budúcnosti a nemuselo dodržiavať smernice EÚ. To…

Príprava motocykla na zimu. 5 bodov, aby ste na jar neľutovali

7.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MotorcyclistMag). Zima sa nezadržateľne blíži a s ňou aj čas, keď motorky začínajú ustupovať iným dopravným prostriedkom. Teplota na stĺpikoch…

Kompaktná a vysoko produktívna dodávka Ford Transit Connect

7.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: transitconnect.fordpresskits.com). Kompaktná dodávka Ford Transit Connect dopĺňa sortiment vysoko produktívnych úžitkových vozidiel Transit novej generácie tejto značky v Európe. Pre zákazníkov…

Koľko oleja by malo auto spotrebovať? Ako zistiť, či má váš motor problém

7.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@IMTVLive). Teoreticky správne fungujúci motor nespotrebuje žiadny olej. Tu sa dozviete, koľko oleja je pre vozidlo normálne spotrebovať a ako…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov