Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Vozidlá SUV budú vždy menej pohodlné ako bežné osobné vozidlá. Prečo?

3.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VisualCarReviews). Vozidlá SUV sú všestranné, ale z hľadiska komfortu jazdy prehrávajú a vždy budú prehrávať s bežnými osobnými vozidlami. Prečo je to tak? Vysvetľuje to...

3.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VisualCarReviews).

Vozidlá SUV sú všestranné, ale z hľadiska komfortu jazdy prehrávajú a vždy budú prehrávať s bežnými osobnými vozidlami. Prečo je to tak? Vysvetľuje to Hendrik Schnubrusch, inžinier, ktorý pracuje pre divíziu podvozkov spoločnosti Volkswagen.

Vozidlá SUV budú vždy menej pohodlné ako bežné osobné vozidlá. Prečo?
Foto: youtube.com/@VisualCarReviews

Vozidlá SUV v súčasnosti lámu predajné rekordy. Napriek tomu, že kvôli vyššiemu ťažisku spotrebujú mimo mesta viac paliva a ich kúpa je drahšia ako v prípade porovnateľných osobných vozidiel, zákazníci po nich túžia. V minulom roku sa viac ako polovica európskych zákazníkov rozhodla práve pre terénne vozidlá.

Dôvod? Výnimočná všestrannosť. Vozidlá SUV a crossovery sú takmer rovnako univerzálne ako moderné smartfóny. Ľahko sa do nich nastupuje, ponúkajú nadpriemerne priestrannú kabínu a batožinový priestor a sú vhodné do mesta, na cesty aj do nie príliš náročného terénu. V druhom prípade je však dobré, aby boli vybavené pohonom 4×4. A čo komfort jazdy?

Komfort nikdy nebude taký ako v sedane

Prvým automobilom, ktorý ponúkal jazdný komfort porovnateľný s bežnými „osobnými automobilmi“, bol Volkswagen Tiguan. V porovnaní so svojimi konkurentmi, ako napríklad Mitsubishi Outlander 2. generácie, bol rýchlejší a plynulejšie „žehlil“ všetky nerovnosti na ceste. Okrem toho nemal terénnu neohrabanosť spomínaného konkurenta.

Stále však nedosahoval úroveň osobných vozidiel. Podľa podvozkového inžiniera Volkswagenu Hendrika Schnubruscha ho totiž terénne vozidlá z hľadiska komfortu nikdy nedobehnú. A to platí bez ohľadu na to, aká vyspelá je technológia.

„Robíme všetko pre to, aby boli čo najlepšie, ale vozidlá SUV budú stále poskytovať horší komfort a ovládateľnosť ako sedan alebo kombi,“

– hovorí Schnubrusch. Všetko to súvisí so zdvihom pruženia a polohou ťažiska.

„Napríklad Tiguan má dlhší zdvih odpruženia ako klasické osobné vozidlá. V dôsledku toho bude vždy ponúkať nižší komfort. A to platí bez ohľadu na to, koľko práce sme vynaložili na konštrukciu jeho odpruženia,“

– vysvetľuje Schnurbrusch.

Tiguan má dlhší zdvih odpruženia ako klasické osobné vozidlá. V dôsledku toho bude vždy ponúkať nižší komfort.
Foto: youtube.com/@VisualCarReviews

Dvojventilové tlmiče

A Volkswagen v tejto oblasti robí veľa. Najmä v prípade nových modelov Tiguan a Passat. Tu sú Nemci obzvlášť hrdí na svoju novú generáciu, elektromagnetické tlmiče s dvoma elektromagnetickými ventilmi. Podobné sú použité aj v druhej inkarnácii Škody Kodiaq.

Nové tlmiče, pri ktorých môže riadiaca jednotka samostatne nastavovať kompresiu a odskok, boli doteraz vyhradené pre modely vyššej triedy. Výhody tohto riešenia sú však početné.

„Vďaka väčšiemu rozsahu nastavení a ich regulácii poskytujú nové tlmiče vyšší jazdný komfort a lepšie jazdné vlastnosti,“

– vysvetľuje Schnubrusch.

Budú sa ponúkať ako voliteľná výbava pre najnovšie inkarnácie modelov Passat a Tiguan. Tí, ktorí uprednostňujú komfort, by sa však mali poobzerať len po nemeckom kombi.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Prielom spoločnosti Hyundai. K dispozícii bude úplne nové pohonné ústrojenstvo s dojazdom 900 km

JAECOO J7 začína útok na predajcov v Španielsku. Aké ceny a výbavu dostalo toto zaujímavé čínske luxusné SUV?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Podmorský tunel medzi Európou a Afrikou: Španielsko investuje milióny do ambiciózneho projektu

17.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Stor24). Španielsko vyčlenilo 1,6 milióna eur na štúdiu realizovateľnosti podmorského tunela, ktorý by spojil dva kontinenty a zmenil budúcnosť dopravy.…

Novinka v rodine Renault: Captur a Symbioz preberajú hybridný pohon od Dacie Bigster!

17.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/emirhankaramuk). Francúzska automobilka prekvapuje novou technológiou, ktorá sľubuje vyššiu efektivitu aj výkon. Ako zmení tieto populárne SUV nové hybridné srdce?…

Môžete prevážať psa na motorke? Jeden kľúčový predpis rozhoduje

17.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheDodo). Čoraz viac motorkárov túži mať svojho štvornohého priateľa aj počas jazdy. Kedy je to legálne a čo všetko musíte…

Čínsky podvod? Majitelia Xiaomi SU7 Ultra žalujú výrobcu za klamlivé tvrdenia o kapote

17.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GU_Official). Čínska značka Xiaomi, známa predovšetkým výrobou smartfónov, sa nedávno vrhla aj na automobilový trh. Jej prvý model SU7 Ultra…

Kačica prichytená radarom: Lietala príliš rýchlo a nie je to jej prvý priestupok!

17.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: facebook.com/koeniz). Švajčiarski policajti odhalili nezvyčajného dopravného piráta. Kačica divá prefrčala rýchlosťou 52 km/h tam, kde je povolených len 30 km/h.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov