Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Táto nová technológia zmetie konkurentov Volkswagenu z paluby. História sa odohráva pred našimi očami

17.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Fiusk001). Skupina Volkswagen Group kúpila licenciu na hromadnú výrobu batérií s pevným elektrolytom. Táto nová technológia mení pravidlá hry pre elektrické vozidlá, pretože batérie s...

17.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Fiusk001).

Skupina Volkswagen Group kúpila licenciu na hromadnú výrobu batérií s pevným elektrolytom. Táto nová technológia mení pravidlá hry pre elektrické vozidlá, pretože batérie s pevným elektrolytom uchovávajú viac energie a umožňujú rýchlejšie dopĺňanie. Výrobu bude zabezpečovať spoločnosť PowerCo, ktorá je vo vlastníctve VW a bude používať technológiu batérií vyvinutú spoločnosťou QuantumScape.

Táto nová technológia zmetie konkurentov Volkswagenu z paluby.
Foto: youtube.com/@Fiusk001

Batérie s pevným elektrolytom sú už niekoľko rokov snom takmer každého výrobcu elektromobilov. Súčasné batérie s kvapalným elektrolytom majú nižšiu hustotu energie, čo má okrem iného vplyv na neuspokojivý dojazd elektromobilov. QuantumScape je startup, do ktorého okrem iného investoval Volkswagen (17 % podiel) s cieľom vyvinúť technológiu na masovú výrobu batérií s pevným elektrolytom.

Absolútna zmena hry

Po mnohých odkladoch vyvinula spoločnosť QuantumScape novú generáciu lítiovo-metalových polovodičových batérií. Platforma batérií je založená na patentovanom keramickom separátore startupu, ktorý umožňuje používať čisto kovovú lítiovú anódu. Laboratóriá po celom svete vyvíjali rôzne konfigurácie batérií s pevným elektrolytom, ale konečne bola podpísaná historická dohoda, ktorá toto odvetvie priblížila k uvedeniu životaschopného výrobku na trh viac ako kedykoľvek predtým.

Samozrejme, nestane sa tak veľmi skoro, pretože, ako sa uvádza v oznámení, „spoločnosti sa budú snažiť vytvoriť produkt, ktorý bude možné integrovať do série vozidiel VW Group“. Licencia QuantumScape nie je exkluzívna. Uzavretá dohoda však umožní komerčnú výrobu prelomovej batérie spočiatku na úrovni 40 gigawatthodín. V neskoršej fáze bude existovať možnosť rozšírenia limitu na 80 GWh, aby bolo možné uspokojiť objemovú potrebu jedného milióna automobilov ročne. Nová dohoda zároveň zrušila existujúci spoločný podnik VW a QS.

Zástupcovia spoločnosti Volkswagen hovoria o technológiách budúcnosti

„Chceme nanovo definovať budúcnosť technológie batérií tým, že našim zákazníkom poskytneme najudržateľnejšie a najmodernejšie batériové články,“

– povedal Frank Blome, generálny riaditeľ spoločnosti PowerCo.

Spoločnosť QuantumScape vyvinula novú generáciu lítiovo-metalových polovodičových batérií.
Foto: youtube.com/@Fiusk001

„Už roky spolupracujeme a testujeme prototypy článkov QuantumScape a tešíme sa na zavedenie tejto technológie budúcnosti do sériovej výroby. Technológia QuantumScape je pripravená vstúpiť do kritickej fázy, v ktorej môžu odborné znalosti, zdroje a globálne továrne spoločnosti PowerCo pomôcť uľahčiť prechod na priemyselnú výrobu.“

– povedal Frank Blome, generálny riaditeľ spoločnosti PowerCo.

„Elektrické vozidlá sú budúcnosťou mobility a táto dohoda so spoločnosťou QuantumScape zabezpečí, že globálny vozový park koncernu VW bude mať prístup k tejto prelomovej technológii batérií na mnoho nasledujúcich rokov.“ – Thomas Schmall, člen predstavenstva koncernu Volkswagen pre technológie, povedal. „Sme odhodlaní posúvať odvetvie vpred, aby sme zabezpečili, že naše elektrické vozidlá budú etalónom dokonalosti a udržateľnosti.“

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Spoločnosť Geely vytvára šach mat s novou technológiou pre elektromobily. Konkurencia sa už potí

Objavil sa ďalší problém s elektromobilmi. Priamo ovplyvňuje našu bezpečnosť


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Prečo niektoré parkoviská zakazujú elektromobily

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/deniska_ua). Čína, svetový líder v predaji elektromobilov, čelí novému problému. Niektoré verejné priestory začínajú zakazovať parkovanie elektrických vozidiel. Dôvodom sú…

Spôsob, ako ušetriť peniaze pri jazdení autom

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Kichigin). Náklady na motorizmus každým rokom rastú a čoraz ťažšie sa s nimi vyrovnávame. Našťastie existuje množstvo spôsobov, ako pri…

Strach z jazdy: Ako prekonať úzkosť za volantom a získať sebadôveru

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Alex Photo Stock). Jazda vyvoláva u každého rôzne emócie, a bohužiaľ pre mnohých budúcich vodičov to môže byť strach. Či…

Môže vás polícia prinútiť vydať zábery z palubnej kamery?

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/New Africa). Mnoho vodičov si nainštalovalo palubné kamery, aby mohli v prípade nehody dokázať, kto bol vinný. Ale čo ak…

Nová európska legislatíva zmení celý automobilový priemysel

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/StockStudio Aerials). V roku 2026 by mala vstúpiť do platnosti v EÚ revolučná legislatíva End-of-Life Vehicles (ELV), ktorá zmení nielen…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov