Elektro, Novinky, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Spoločnosť Geely vytvára šach mat s novou technológiou pre elektromobily. Konkurencia sa už potí

12.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Cleanerwatt). Nie je žiadnym tajomstvom, že v ére elektrifikácie sa kladie veľký dôraz na to, aby boli články poháňajúce elektromobily bezpečné. Spoločnosť Geely pri predstavovaní...

12.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Cleanerwatt).

Nie je žiadnym tajomstvom, že v ére elektrifikácie sa kladie veľký dôraz na to, aby boli články poháňajúce elektromobily bezpečné. Spoločnosť Geely pri predstavovaní svojho najnovšieho vývoja v tejto oblasti núti konkurenciu poriadne sa zapotiť.

Spoločnosť Geely vytvára šach mat s novou technológiou pre elektromobily..
Foto: youtube.com/@Cleanerwatt

Inžinieri spoločnosti Geely vytvorili článok s takmer neobmedzenou životnosťou

Pokiaľ ide o bezpečnosť, nikto to neberie tak vážne ako čínsky gigant Geely. Jeho najnovšia trojzložková batéria musela prežiť veľa, vrátane guľky z pušky, kým sa stala takmer nezničiteľnou. Výsledkom je, že auto od Geely by mohlo prežiť aj vo filme o Jamesovi Bondovi.

Inžinieri spoločnosti Geely jej dopriali aj krátke plávanie v morskej vode, výlet na severný pól, rozdrvenie, bočný náraz a na záver aj obrovský gril. Zakaždým sa článok vrátil pôsobivo svieži.

Autonómia, alebo zjednodušene povedané dojazd, je ďalším dôležitým problémom, a preto spoločnosť Geely nedáva svojim konkurentom vydýchnuť. Nová batéria má mať takú výdrž, že auto vybavené dielom inžinierov Geely by mohli zdediť vaši vnuci. Stačí to na to, aby sa predajcovia ojazdených vozidiel zapotili?

Pokiaľ ide o dobíjanie, spoločnosť Geely tvrdí, že dokáže doplniť energiu z 10 na 80 % za 17 minút. To je približne toľko, koľko trvá prestávka na kávu a vyrazenie na cestu. Fanúšikov e-mobility ďalej poteší, že aj vo veľmi chladnom počasí a pri teplotách -30 °C si batéria LFP „Short Blade“ udržiava na 90 % svojej kapacity. Nie je to prekvapujúce pri technológii, ktorá sa údajne bojí chladu?

Nová batéria by mohla spôsobiť revolúciu vo svete elektromobilov

Vieme, že sľuby výrobcov treba brať s rezervou. To platí dovtedy, kým nebudeme mať možnosť sami sa presvedčiť, ako vozidlá s novou technológiou fungujú v praxi. Niekoľko tajných ingrediencií od inžinierov spoločnosti Geely určite zasialo medzi konkurenciou obavy.

Geely tvrdí, že predĺžená životnosť je spôsobená materiálmi elektród dopovanými viacerými prvkami, ktoré výrazne skracujú vnútornú chemickú reakciu.

Batéria od spoločnosti Geely, dokáže dosiahnuť 3 500 nabíjacích cyklov (ekvivalent 1 000 000 km jazdy.
Foto: youtube.com/@electricviking

Ak čínsky gigant dodrží aspoň polovicu svojich záväzkov, mohlo by ísť o revolúciu. Na tú sme vo svete elektromobilov čakali už dlho. Koľko bude musieť Geely za svoj malý skvost zaplatiť? Tu by sa v prvom rade bolo treba spýtať, ako dlho bude trvať, kým ho budeme môcť otestovať?

Určite ho nájdeme vo vozidlách značiek ako Volvo, Polestar, Lotus, Smart, Zeekr alebo Lynk & Co. Kúpa takýchto modelov s batériou, ktorá dokáže dosiahnuť 3 500 nabíjacích cyklov (ekvivalent 1 000 000 km jazdy) „s minimálnym vplyvom na dojazd batérie“, bude celkom výhodná. Dôležité je zlepšenie zostatkovej hodnoty ojazdených elektrických vozidiel.

Silní hráči na trhu s elektromobilmi, ako je Geely, nepochybne posúvajú hranice. Vďaka tomu vyzerá budúcnosť elektromobilov ešte vzrušujúcejšie. Možno to mnohých z nás jedného dňa prinúti pozerať sa na vozidlá so spaľovacími motormi tak, ako sa dnes pozeráme na prvé písacie stroje.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Číňania našli spôsob, ako obísť clá EÚ. Bez problémov ich obídu

Tretí najpopulárnejší elektromobil v Európe s obrovským množstvom problémov. Volvo vytvorilo bublinu?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Revolúcia začína! Štyri motory a výkon ako nikdy predtým

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Prichádza nová éra športových áut: BMW M3 a M4 si zachovajú spaľovací motor, ale elektrická verzia sa postará…

Zrážka zozadu: Kto je zodpovedný, keď auto pred vami zastaví bez dôvodu? Pravda vás prekvapí!

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Situácia, ktorú zažil takmer každý vodič – auto pred vami náhle zabrzdí a vy nemáte šancu zareagovať. Zrážka…

„Autá na manuál s benzínovým motorom? Budú ako jazda na koni,“ tvrdí Elon Musk

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheEngineersPost). Elon Musk, často označovaný za vizionára našej doby, opäť šokoval svojím vyhlásením. Podľa jeho predpovede čaká autá so spaľovacím…

Prečo horia spaľovacie autá častejšie než elektrické?

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autodriveauto). Horľavosť elektrických áut je téma, ktorá vzbudzuje emócie aj obavy. Sú naozaj nebezpečné, alebo sú tieto obavy len prehnané…

Európska motorizácia v kríze: Zákaz spaľovacích áut pod paľbou kritiky!

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Odvážny plán Európskej únie zakázať predaj spaľovacích áut od roku 2035 začína čeliť realite. Významní hráči automobilového priemyslu,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov