Novinky, Testy, Tipy, Zaujímavosti,

Audi to opäť dokázalo a má rekord! RS 3 porazila BMW M2 na Nurburgringu

27.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Omladená verzia Audi RS 3 Limousine vytvorila nový rekord na severnej slučke okruhu Nurburgring medzi kompaktnými vozidlami. Predprodukčné vozidlo dosiahlo výsledok o viac ako...

27.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).

Omladená verzia Audi RS 3 Limousine vytvorila nový rekord na severnej slučke okruhu Nurburgring medzi kompaktnými vozidlami. Predprodukčné vozidlo dosiahlo výsledok o viac ako päť sekúnd lepší ako predchádzajúci rekordný čas BMW M2 Coupe, ktorý prekonal predchádzajúcu verziu RS 3.

Audi to opäť dokázalo a má rekord! RS 3 porazila BMW M2 na Nurburgringu.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Upravené Audi RS 3, ktoré sa oficiálne predstaví vo verziách sedan a hatchback 20. augusta 2024, sa v predprodukčnej verzii vydalo na slávny okruh Nürburgring. Frank Stippler za volantom vylepšeného kompaktného sedanu vytvoril nový rekord kola na severnej slučke. Pretekársky a vývojový jazdec Audi Sport dosiahol pôsobivý čas 7:33,123 min, čím prekonal súčasný najrýchlejší čas kola medzi vozidlami tejto triedy o viac ako 5 sekúnd. Pre pripomenutie, BMW M2 Coupe z roku 2023, ktoré riadil Jorg Weidinger, dokončilo severnú slučku v čase 7:38,71 min, čím vyfúklo rekord patriaci Audi RS3 spred faceliftu o takmer 2 sekundy.

Zmeny Audi RS 3

Rekordný čas je čiastočne výsledkom optimalizovaného správania v zákrutách. Vďaka tomu dokázalo prepracované Audi RS 3 ešte skôr a kontrolovanejšie preukázať svoju agilitu.

Výnimočnú jazdnú dynamiku zabezpečuje plne variabilné rozdeľovanie výkonu medzi zadné kolesá a elektronická kontrola stability, selektívna kontrola krútiaceho momentu kolies (vektorovanie brzdného momentu) a voliteľné tlmiče adaptívneho športového odpruženia RS. Vylepšený algoritmus znamená, že modulárna riadiaca jednotka dynamiky vozidla teraz kombinuje údaje zo všetkých komponentov dôležitých pre bočnú dynamiku s ešte väčšou citlivosťou.

To bol kľúč k nášmu úspechu. Vďaka presnej konfigurácii, ktorá zahŕňa vektorovanie brzdného krútiaceho momentu, sa nová RS 3 dostáva do zákrut ešte ľahšie. Vďaka tomu je vozidlo v uhle výjazdu zo zákruty umiestnené skôr a lepšie. Výsledkom je menší uhol riadenia potrebný od apexu po výjazd zo zákruty, čo vedie k menšiemu treniu a umožňuje skoršie zrýchlenie a väčšiu hybnosť a vyššiu rýchlosť pred ďalšou rovinkou

– vysvetľuje vodič Frank Stippler.

Audi RS 3. 7:33,123 minút oficiálny čas kola | Nordschleife.

Pod kapotou je vždy päťvalcový motor

Výkon naďalej zabezpečuje benzínový 5-valcový motor 2,5 TFSI s turbodúchadlom, ktorý len vo faceliftovanom variante dosahuje výkon 400 k a maximálny krútiaci moment 500 Nm. Podľa tlačovej správy výrobcu v kombinácii s pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R semislick, 19-palcovým keramickým brzdovým systémom, športovým odpružením RS s adaptívnou reguláciou tlmenia a optimalizovaným naladením podvozku dokáže teraz agregát 2,5 TFSI poháňať RS 3 v zákrutách ešte efektívnejšie.

Kedy môžu zákazníci očakávať predaj vozidla? Modernizované Audi RS 3 bude možné objednať od konca augusta tohto roka. U predajcov však budú vozidlá parkovať až v októbri.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Audi predstavuje facelift e-tron GT. Najvýkonnejší variant dosahuje výkon 925 k

BMW M2 bude mať viac koní, ale výkon bude identický. Ako je to možné?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Cesty do zahraničia: Vyhnite sa pokutám a nepríjemnostiam

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Plánujete zimnú dovolenku v Alpách alebo cestu za hranice? Možno vás prekvapia jemné, ale dôležité rozdiely v dopravných…

Hybridy verzus elektromobily: Ktorý pohon skutočne šetrí planétu?

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Hybridy a elektromobily sú dnes považované za budúcnosť dopravy. Oba typy pohonu sľubujú nižšiu ekologickú stopu a šetrnosť…

Mercedes triedy S Guard: Nepriestrelná vlajková loď

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MercBenzKing). Obrnenú triedu S sme videli zblízka. Odolá strelám a bombám a váži 4,5 tony. Cena? Najmenej 600 000€ Obrnenú…

Prečo airbagy nie sú dokonalé? Pravda o ich fungovaní.

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Attapon Thana). Airbagy, neviditeľní strážcovia nášho života na cestách, sú dnes povinnou výbavou moderných áut. Ale viete, kedy a ako…

Najrýchlejšia trieda G s výkonom viac ako 1000 koní

13.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto:youtube.com/@hof_manufaktur). So svojím štvorlitrovým motorom V8 biturbo s výkonom 585 koní nie je Mercedes-AMG G 63 skutočne slabý na hrudi. A…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov