Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Faceliftované BMW M3 získalo viac koní. Auto spoznáte podľa svetlometov

5.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWM). Bavori predstavili aktualizácie rodiny BMW radu 3. Popri zmenách v štýle, jazdnej dynamike a technologických inováciách v sedane a kombi sa zvýšil výkon motora...

5.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWM).

Bavori predstavili aktualizácie rodiny BMW radu 3. Popri zmenách v štýle, jazdnej dynamike a technologických inováciách v sedane a kombi sa zvýšil výkon motora v špičkovom modeli BMW M3 s pohonom M xDrive.

Faceliftované BMW M3 získalo viac koní. Auto spoznáte podľa svetlometov.
Foto: youtube.com/@BMWM

Všetky varianty BMW radu 3, ktoré patrí do prémiovej strednej triedy, prešli ďalším faceliftom (predchádzajúci sa uskutočnil v roku 2022). Karoséria auta niesla stopy štýlových úprav a interiér prešiel zmenami. V kabíne sa môžete tešiť na lepšiu štandardnú výbavu, nové volanty a čalúnenie športového kokpitu M. Nový ovládač BMW iDrive s funkciou QuickSelect, bežiaci na operačnom systéme BMW 8.5, je dostupný spolu s ďalšími digitálnymi službami. Čo sa ešte zmenilo na vrcholnom modeli BMW M3, ktorý sa začne vyrábať v júli 2024? Ukazuje sa, že všestranne športové modely M3 Sedan a M3 Touring majú teraz lepší výkon.

Takmer 40 rokov histórie M3

Šiesta generácia BMW M3 je všestrannejšia ako kedykoľvek predtým. Limuzína nadväzuje na tradíciu vysokovýkonného športového vozidla, ktorá trvá už takmer 40 rokov (prvá generácia BMW M3 debutovala v roku 1986). V roku 2022 a po prvýkrát v histórii modelu M3 pribudla karoséria Touring, ktorá spája výkon s dodatočnou funkčnosťou a rozšírenými prepravnými možnosťami, dostupná výlučne s najvýkonnejšou verziou radového 6-valcového motora používaného v BMW radu M3/M4 a inteligentným systémom pohonu všetkých kolies M xDrive. V modeli M3 Touring možno sklopením operadiel zadných sedadiel zväčšiť objem batožinového priestoru z 500 litrov na 1 510 litrov.

Zvislá mriežka chladiča zostáva zachovaná

Faceliftovaný model M3 má najmä nové svetlomety LED. Adaptívne LED svetlomety s neoslňujúcimi maticovými diaľkovými svetlami si môžete vybrať ako voliteľnú výbavu. Okrem toho si vozidlo zachovalo vertikálne umiestnenú masku chladiča s typickými M horizontálne usporiadanými dvojitými lamelami mriežky. Adaptívne LED svetlomety s neoslňujúcimi maticovými diaľkovými svetlami si môžete vybrať ako príplatkovú výbavu. M3 Sedan je štandardne vybavený karbónovou strechou.V BMW M3 Touring sa zachovala čierna farba aj na štandardných strešných lištách. M3 môže získať individuálnejší vzhľad a vyšší výkon aj vďaka exteriérovému balíku M Carbon, balíku M Race Track a doplnkom BMW M Performance.

Faceliftovaný model M3 má najmä nové svetlomety LED.
Foto: youtube.com/@DPCcars

V kabíne sa údaje zobrazujú na plne digitálnom displeji, ktorý pozostáva z 12,3-palcového informačného displeja a 14,9-palcového ovládacieho displeja. Štandardné športové sedadlá M ponúkajú rôzne možnosti elektrického nastavenia, ktoré uľahčujú optimálnu polohu sedadla za volantom. Štandardné kožené čalúnenie Merino ponúka štyri farebné varianty. To isté platí aj pre celokožené čalúnenie Merino, rozšírené kožené čalúnenie BMW Individual Merino a celokožené čalúnenie BMW Individual Merino. Voliteľne si môžete zvoliť vyhrievané karbónové M vedro sedadlá s plným elektrickým nastavením. Tieto sedadlá sú o 9,6 kg ľahšie ako štandardné M športové sedadlá.

Výkon zvýšený na 530 k a 650 Nm

Všetky varianty BMW M3 sú vybavené vysokootáčkovým radovým šesťvalcom s technológiou M TwinPower Turbo. Objem motora je tri litre. Vo variante motora použitého v novej M3 Competition s pohonom M xDrive sa výkon zvýšil o 20 k. Radový motor teraz generuje maximálny výkon zvýšený z predchádzajúcich 510 k na 530 k, ktorý je k dispozícii pri otáčkach motora 6250 min-1. Maximálny krútiaci moment 650 Nm je k dispozícii v širšom rozsahu od 2750 do 5730 ot/min. Výsledkom je ešte silnejší, kontinuálny priebeh výkonu, ktorý umožňuje oveľa intenzívnejší pocit výkonu a dosiahnutie výnimočného zrýchlenia.

BMW M3 Competition Sedan s M xDrive zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a nové BMW M3 Competition Touring s M xDrive za 3,6 sekundy. Pri zrýchlení z pokoja na 200 km/h je nárast výkonu oboch modelov s pohonom všetkých kolies badateľný v podobe zlepšenia o 0,5 s v každom prípade. Model Sedan to dosiahne za 11,8 s a Touring za 12,4 s. Maximálna rýchlosť všetkých variantov novej M3 je štandardne elektronicky obmedzená na 250 km/h. Voliteľný balík M Driver’s Package umožňuje zvýšiť maximálnu rýchlosť na 290 km/h v prípade modelu Sedan a 280 km/h v prípade modelu Touring.

BMW M3 Competition Sedan.

Manuál, aj automat

Základné BMW M3 Sedan sa dodáva so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Automatická prevodovka je 8-stupňová M Steptronic s Drivelogic, ktorá je štandardom pre modely Competition. Pádla na volante umožňujú spontánne, individuálne zasahovať do voľby prevodových stupňov automatickej prevodovky. Charakteristika radenia sa dá upraviť podľa potrieb a situácie pomocou tlačidla Drivelogic.

Verzie M xDrive majú na zadnej náprave plne adaptívny M diferenciál. Okrem základného nastavenia pohonu 4WD môže vodič v menu M Setup zvoliť režim 4WD Sport, v ktorom sa väčšina hnacieho krútiaceho momentu prenáša na zadné kolesá pre ešte agilnejšie ovládanie. Pri deaktivovanom systéme DSC je k dispozícii aj režim 2WD, v ktorom sa hnací moment prenáša výlučne na zadnú nápravu.

Štandardné adaptívne odpruženie

Špeciálna M kinematika a elastokinematika prednej nápravy s dvojprvkovými pružiacimi vzperami a päťprvková zadná náprava poskytujú obvyklú harmonickú kombináciu extrémnej jazdnej dynamiky a vyváženého komfortu pri každodennej jazde a na dlhých cestách. Štandardné adaptívne odpruženie M ponúka možnosť individuálneho nastavenia charakteristiky elektronicky riadených tlmičov. V ponuke nastavení M sú k dispozícii tri rôzne mapy, pomocou ktorých možno optimalizovať jazdné vlastnosti podľa potrieb a individuálnych preferencií.

Ďalšími komponentmi podvozku sú systém riadenia M Servotronic a integrovaný brzdový systém na štandardnom brzdovom systéme M s plávajúcimi kotúčmi aj na voliteľnom karbón-keramickom systéme riadenia M. Oba varianty sú vybavené šesťpiestikovými pevnými brzdovými strmeňmi na prednej jednopiestikovými plávajúcimi brzdovými strmeňmi na zadnej náprave.

Vďaka systému M Traction Control je model BMW M3 Sedan vybavený voliteľnou a všetky modely Competition štandardnou trakčnou kontrolou, ktorú možno nastaviť v desiatich stupňoch podľa individuálnych preferencií vodiča alebo prevládajúcich podmienok na ceste.

Štandardná výbava všetkých modelových variantov zahŕňa systém Park Distance Control
Foto: youtube.com/@DPCcars

Arzenál systémov podpory vodiča

M3 je vybavená širokou škálou štandardných a voliteľných automatizovaných jazdných a parkovacích systémov. Štandardná výbava všetkých modelových variantov zahŕňa systém Park Distance Control s prednými a zadnými snímačmi, regulátor rýchlosti s funkciou brzdenia, varovanie pred čelnou kolíziou s brzdným zásahom, varovanie pred opustením jazdného pruhu s vedením v jazdnom pruhu s asistentom riadenia a indikáciou obmedzenia rýchlosti a zákazu predbiehania.

Asistent vodiča a parkovací asistent s asistentom cúvania sú k dispozícii ako voliteľná výbava na palube. Asistenčný systém vodiča Professional, ponúkaný ako voliteľná výbava modelov Competition, dopĺňa ponuku systémových funkcií okrem iného o asistenta riadenia a asistenta vedenia v jazdnom pruhu s asistentom automatického obmedzenia rýchlosti, asistenta udržiavania jazdného pruhu a rozpoznávania svetelnej signalizácie, ako aj o aktívnu reguláciu rýchlosti s funkciou Stop & Go.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Takto bude vyzerať najnovšie BMW M5 Touring. Najvýkonnejšie kombi v histórii

Tu je prvé BMW X1 M35 „Made in China“. SUV v červenej farbe Flame Red má výkon 330 koní


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Robotníci sa búria proti drastickým škrtom

11.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@aljazeeraenglish). V deviatich nemeckých fabrikách Volkswagenu vrie napätie. Zamestnanci odmietajú plánované znižovanie platov o 10 % a ďalšie škrty. Napätie…

Xiaomi opäť šokuje: SUV YU7 s výkonom 681 koní už čoskoro na cestách!

11.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Po úspechu svojho prvého elektromobilu SU7, ktorý sa v Číne predáva ako teplé rožky, Xiaomi posúva latku o niečo…

EÚ otvára peňaženku: 4,6 miliardy eur na čistú energiu a elektromobily

11.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Komisia Európskej únie otvorila nové kolo investícií do technológií budúcnosti. Až 4,6 miliardy eur poputujú na podporu inovácií…

Nehádajme sa na diaľnici, zákon hovorí jasne! Kedy máme prednosť?

11.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@nielsontheroad). Diaľnice sú miestom, kde rýchlosť a rozhodnosť určujú dynamiku premávky. No viete, kto má prednosť pri zmenách pruhu či…

Najlepšie a najhoršie značky áut: Prekvapenia, pády a veľké sklamania!

11.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars). Americký rebríček Consumer Reports odhaľuje veľkých víťazov a porazených medzi automobilovými značkami. V popredí sa držia Japonci a Európania,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov