Novinky, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Od novembra platia v celej Európskej únii nové pravidlá? Ozýva sa hlasný odpor

12.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Motorhunt). Európska únia chce od novembra zaviesť nové colné pravidlá, ale mnohé strany sú proti. Predstava je taká, že nové pravidlá, ktoré sa neustále pripravujú...

12.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Motorhunt).

Európska únia chce od novembra zaviesť nové colné pravidlá, ale mnohé strany sú proti. Predstava je taká, že nové pravidlá, ktoré sa neustále pripravujú v Bruseli, majú podporiť automobilový priemysel. Nemeckí výrobcovia v podobe BMW a Mercedesu však hovoria rázne „nie, ďakujeme“.

Európska únia chce od novembra zaviesť nové colné pravidlá, ale mnohé strany sú proti.
Foto: youtube.com/@Motorhunt

Nové nariadenia od novembra? Nemecko hovorí jasné „nie“

Európska únia stále zvažuje, či by mala zaviesť dovozné clá na čínske elektrické vozidlá. To by malo pomôcť chrániť miestnych výrobcov. Nemecké spoločnosti BMW a Mercedes sú však proti takémuto kroku a tvrdia, že by mohol byť kontraproduktívny.

Čína na podporu rozvoja domáceho automobilového priemyslu ponúkla svojim spoločnostiam vyrábajúcim elektrické vozidlá a batérie štedré dotácie. Hoci bol tento krok úspešný, domáci výrobcovia v súčasnosti vyrábajú viac automobilov, ako dokážu predať na domácom trhu. To vedie k obavám, že podcenia európskych výrobcov a budú tu predávať svoje vozidlá za bezkonkurenčnú cenu.

BMW aj Mercedes však majú v Číne výrobné závody. Tvrdia, že zavedenie dovozných ciel na autá a komponenty vyrobené v Číne by mohlo spomaliť prechod Európy na elektrické autá.

Únia by mala skôr znížiť ako zvýšiť clá?

Generálny riaditeľ BMW Oliver Zipse pre agentúru Reuters: „Nemyslíme si, že náš priemysel potrebuje ochranu. Bez zdrojov z Číny neexistuje v Európe žiadna zelená dohoda“.

Generálny riaditeľ spoločnosti Mercedes zopakoval svoj nesúhlas s obchodnými obmedzeniami s Čínou.
Foto: youtube.com/@wifrm

Generálny riaditeľ spoločnosti Mercedes Ola Kaellenius súhlasí so Zipse. Tento týždeň zopakoval svoj nesúhlas s obchodnými obmedzeniami s Čínou. V minulosti tvrdil, že Európska únia by mala v skutočnosti znížiť clá voči Číne, nie ich zvyšovať.

Je zaujímavé, že nie každý výrobca automobilov s týmto prístupom súhlasí. Generálny riaditeľ spoločnosti Renault Luca de Meo vo svojom nedávnom liste napísal, že EÚ by mala podporiť svoj automobilový sektor. Navrhol, aby výrobcovia automobilov spojili svoje zdroje a spolupracovali, aby porazili čínsky automobilový priemysel.

Práca Európskej únie má byť ukončená v novembri. Nové pravidlá by však mohli byť schválené už v júli. Napriek nesúhlasu Nemecka sa zdá, že dirigenti EÚ podporujú prijatie opatrení na ochranu európskeho výrobného sektora pred vonkajšími hrozbami.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Čína chce zaplaviť Európu lacnými autami. Tento rok bude prekročená dôležitá hranica

Číňania predsa len nehrajú fér? Obrovské dotácie najmä pre jedného výrobcu automobilov


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Používate aplikácie v aute? Nemáme dobré správy

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Lesics). Predseda Úradu pre elektronické komunikácie oznámil, že nulová sadzba pre niektoré aplikácie nebude povolená. Vyplýva to z nariadení EÚ…

Čínsky bestseller v Európe. Ford sa obáva novej konkurencie

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auto_4K). BYD Seagull by mal byť cenovým knokautom pre západných výrobcov, hoci sankcie EÚ to môžu zmeniť. Niektorí z nich…

Najkratšia diaľnica na svete. Je dlhá len jeden meter!

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Cars and Travels). Najkratšia diaľnica na svete sa nachádza v Európe, hoci hneď na začiatku treba zdôrazniť, že nejde o…

Čo znamená uterák na prístrojovej doske auta?

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Covercraft1965). V krajinách, kde je všeobecne vyššia teplota ako na Slovensku, si vodiči áut rozprestierajú na palubných doskách uteráky, ktoré…

Aká je životnosť pneumatík. Musíte ich meniť po 100 000 km?

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mr.Anuwat Rumrod). Pneumatiky majú obmedzenú životnosť a môžu sa opotrebovať, aj keď sa vôbec nepoužívajú. Musíte ich však meniť, ak…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov