Tipy, Zaujímavosti,

Najčastejšie chyby pri servise klimatizácie. Môžu sa ukázať ako drahé

27.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Chladný vzduch z ventilátora v horúcich dňoch je skutočným potešením. Preto sa oplatí starať sa o klimatizačný systém. Pri údržbe klimatizácie sa však...

27.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív).

Chladný vzduch z ventilátora v horúcich dňoch je skutočným potešením. Preto sa oplatí starať sa o klimatizačný systém. Pri údržbe klimatizácie sa však mechanici aj samotní vodiči môžu dopustiť chýb. Ktoré sú tie najčastejšie.

Najčastejšie chyby pri servise klimatizácie.
Foto: Súkromný archív

V súčasnosti je klimatizácia vo vozidle prakticky štandardom. Ak vozidlo nemá túto výbavu, sme prekvapení. Ukazuje sa, že napriek jej veľmi vysokej rozšírenosti sa stále vyskytujú chyby v jej servise. Niektoré z nedostatkov sú pre vodičov veľmi nákladné.

Ako skontrolovať klimatizačný systém?

Pred začatím akýchkoľvek prác na klimatizačnom systéme je dôležité presne diagnostikovať jeho stav. Bohužiaľ, mnohí mechanici vynechávajú krok rozhovoru so zákazníkom a podrobného preskúmania údajov tlakomeru, čo je základom pre pochopenie problému. Je ťažké začať akúkoľvek opravu alebo bežný servis bez vykonania predbežného vyšetrenia. Predbežné predpoklady servisu, ktoré vychádzajú zo schém, sú jednou z chýb.

Dôležitý krok

Veľmi dôležitým servisným krokom je vytvorenie podtlaku v systéme. Umožní to odstrániť vlhkosť a vzduch, ktoré sa mohli dostať do systému. Praktické normy stanovujú minimálne 25 minút podtlaku, ale nie všetci mechanici tento čas dodržiavajú. To môže viesť k zníženiu životnosti a výkonu systému.

Nadmerné úspory na komponentoch

Použitie nesprávneho oleja alebo nesprávneho množstva oleja sú chyby, ktoré môžu mať dlhodobé následky na prevádzku klimatizácie. Každý typ klimatizačného systému vyžaduje špecifický olej, čo servisní technici často ignorujú.

Niekedy existuje pokušenie zameniť chladivá, ktoré cirkulujú v klimatizačnom systéme. Tu vás upozorňujeme, aby ste nevymieňali iné chladivá ako tie, pre ktoré bol systém navrhnutý. Takéto konanie, často z neznalosti alebo v snahe ušetriť, môže viesť k poškodeniu systému a jeho neefektívnosti.

V rámci úspory nákladov sa vám môže stať, že budete dopĺňať chladivo do klimatizačného systému. Keďže ho z nejakého dôvodu ubúda, je dobré zistiť príčinu úniku. Bohužiaľ, bežnou praxou je „dolievanie“ klimatizačného systému, t. j. dopĺňanie chladiva bez kompletnej diagnostiky a servisu. Ide o krátkodobé riešenie, ktoré únik nevyrieši a môže viesť k ďalším problémom.

Pred začatím akýchkoľvek prác na klimatizačnom systéme je dôležité presne diagnostikovať jeho stav. Foto: youtube.com/@wearemechanics

Len komplexná diagnostika

Začnime komplexnou kontrolou stavu klimatizácie vrátane overenia tesnosti systému pomocou dusíka alebo vodíka. Iba táto metóda umožní úplné pochopenie stavu systému. Okrem toho je potrebné dôsledne dodržiavať odporúčania výrobcu týkajúce sa typu a množstva oleja a chladiva. Každý krok, od opätovného získania chladiva cez vytvorenie podtlaku až po doplnenie chladiva, sa musí vykonať v súlade s postupom.

Ako často by sa mala klimatizácia kontrolovať?

Pravidelná kontrola a údržba klimatizačného systému je kľúčom k udržaniu jeho dobrého stavu. Vykonanie diagnostiky aspoň raz ročne môže zabrániť mnohým problémom a predĺžiť životnosť systému.

Dôkladné pochopenie a dodržiavanie servisných postupov, ako aj demystifikácia mylných predstáv sú kľúčom k udržaniu účinnosti a spoľahlivosti klimatizácie vozidla. Oplatí sa investovať čas a prostriedky do spoľahlivého servisu, aby ste sa vyhli nákladným opravám v budúcnosti.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Prečo nefunguje klimatizácia? Dôvodov môže byť niekoľko

Čo je dvojzónová klimatizácia v aute a ako funguje?


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nemecko má nového kráľa výroby automobilov. Uhádnete, o aký model ide?

8.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/josefkubes). Už dávno nie je známe, že značka Volkswagen kraľuje nemeckému trhu z hľadiska výroby aj predaja. Donedávna bolo tiež…

Vošiel na nemeckú diaľnicu. Tu je to, čo videl

8.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carspymedia8960). Testy nových vozidiel sa vykonávajú dlho pred ich uvedením na trh. Preto výrobcovia používajú kamufláž, aby pred svedkami skryli,…

Málo dymia a nerozpadajú sa. Máme zoznam najlepších dieselov

8.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@differentcarreview-dcr). Hoci sa zdá, že naftové motory sa pomaly stávajú minulosťou, na trhu je stále veľa zaujímavých, rafinovaných a dokonca…

Kde sa nachádza najstaršia dopravná značka na svete? Určite neuhádnete

8.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: twitter.com/factsDesign). Najstaršia identifikovaná dopravná značka sa nachádza na stene budovy v malej ulici v lisabonskej štvrti Alfama. Zachovala sa len…

Nemecký dodávateľ súčiastok hovorí o ďalšom prepúšťaní. Zamestnanci sedia ako prikovaní

8.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FarwellInvestor). Pripravuje sa ďalšie prepúšťanie v spoločnosti Bosch? Ako už bolo uvedené, výrobné náklady rastú, takže je potrebná reštrukturalizácia. Bohužiaľ,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov