Pravidlá, Tipy, Zaujímavosti,

Kedy nie je na nemeckej diaľnici obmedzená rýchlosť?

26.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@dweuromaxx). Sú veci, ktoré takmer všetci vodiči považujú za samozrejmosť, hoci s pravdou majú len málo spoločného. Slovenský vodiči cestujúci po nemeckých diaľniciach riskujú vysokú...

26.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@dweuromaxx).

Sú veci, ktoré takmer všetci vodiči považujú za samozrejmosť, hoci s pravdou majú len málo spoločného. Slovenský vodiči cestujúci po nemeckých diaľniciach riskujú vysokú pokutu, pretože si pomýlia, kde sa končí rýchlostný limit.

Slovenský vodiči cestujúci po nemeckých diaľniciach riskujú vysokú pokutu
Foto: youtube.com/@dweuromaxx

Nemecké diaľnice sú svetoznáme tým, že na nich nie je všeobecne obmedzená rýchlosť. To však neznamená, že na každej nemeckej diaľnici sa musí jazdiť „takou rýchlosťou, akú má maximálnu rýchlosť auto“. Z 25 758 km nemeckých diaľnic, ak nepočítame dočasné obmedzenia rýchlosti, napr. z dôvodu prác na ceste, až 18 155 km nemá žiadne obmedzenie rýchlosti, hoci aj na nich platí tzv. odporúčaná rýchlosť 130 km/h. Prekročenie odporúčanej rýchlosti neznamená prekročenie rýchlostného limitu. Prekročenie odporúčanej rýchlosti nemá za následok pokutu, pokiaľ sa nič nestane – ak však dôjde k nehode alebo kolízii, ktorej sa dalo zabrániť jazdou odporúčanou rýchlosťou, vodič jazdiaci rýchlejšie môže byť považovaný za spoluvinníka.

Na 7603 km nemeckých diaľnic sú trvalé obmedzenia rýchlosti, zvyčajne do 100 alebo 120 km/h, o niečo menej často do 130 km/h. Úseky s obmedzeniami sú označené podobne ako na Slovensku značkami, ktoré vyzerajú takmer rovnako (obmedzenie rýchlosti). Žiaľ, slovenský vodiči často nevedia, kde končí obmedzenie rýchlosti.

Skúsenosti na slovenských cestách vás môžu dostať do problémov

Skúsenosti zo slovenských ciest naznačujú, že aj keď nie je značka, ktorá by zrušila obmedzenie. Končí napríklad za ďalším vjazdom na diaľnicu alebo za ďalším vjazdom na diaľničné parkovisko. Zdá sa to logické, pretože keďže za vjazdom na diaľnicu nie je žiadna značka, vodiči vchádzajúci na úsek cesty nemusia vedieť, aké je obmedzenie rýchlosti. V Nemecku to však takto nefunguje – obmedzenia na nemeckých cestách spravidla nekončia na ďalšej križovatke, vjazde alebo výjazde, ale až vtedy, keď sú zrušené značkou.

Skúsenosti zo slovenských ciest naznačujú, že aj keď nie je značka, ktorá by zrušila obmedzenie. Končí napríklad za ďalším vjazdom na diaľnicu.
Foto: youtube.com/@dweuromaxx

Môže to byť značka rušiaca obmedzenie rýchlosti alebo iná značka s iným, vyšším alebo nižším obmedzením. Vrátane značky označujúcej vjazd do obce, za ktorou automaticky platí obmedzenie 50 km/h, ak iné značky neuvádzajú inak.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Viete, aký je rozdiel medzi diaľnicou a rýchlostnou cestou? Nielen obmedzenie

Nová značka na diaľniciach v Európe. Jej ignorovanie znamená pokutu až do výšky 135€


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Jazda v strednom pruhu: Nebezpečný návyk, ktorý rozčuľuje vodičov po celom svete

05.07.2025 - Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Cars and Travels) Každý vodič to pozná - jazdíte po diaľnici a pred vami sa "usadil" niekto v strednom…

Čínsky paradox: Bohatí jazdia na benzín, chudobní si kupujú elektromobily

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Drotyk Roman). V Číne polovica áut predaných minulý rok bola elektrická. V ázijskom svete prešli od jazdy na bicykli na…

Volkswagen sťahuje tisíce vozidiel: Airbag môže zabiť spolujazdca pri nehode

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars) Jeden z najhorších škandálov automobilového priemyslu posledných rokov sa spája s menom Takata. Kvôli neslávne známym airbagom museli vyhlásiť…

Kontrolka „Service“ na palubnej doske: Čo znamená a prečo ju netreba ignorovať?

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/BLKstudio). Počas jazdy autom sa na palubnej doske náhle rozsvieti symbol, ktorý ste predtým nevideli? Väčšina vodičov tento signál ignoruje,…

Ford zlepšuje podmienky: Mladí pracovníci už nebudú musieť pracovať 15-hodinové zmeny

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Luigi W Morris). Šokujúca realita vo Ford: mladí zamestnanci pracovali 15 hodín denne v dvoch zamestnaniach, aby sa uživili. Generálny…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov