Správy, Zaujímavosti,

Nemecko má vážny problém – zasiahol kancelár

20.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Heide Pinkall). Nemecké hospodárstvo sa v poslednom čase nachádza v pomerne veľkej kríze. Kancelár Olaf Scholz sa snaží získať svoj koláč a zároveň ho aj...

20.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Heide Pinkall).

Nemecké hospodárstvo sa v poslednom čase nachádza v pomerne veľkej kríze. Kancelár Olaf Scholz sa snaží získať svoj koláč a zároveň ho aj zjesť. Podarí sa mu dosiahnuť svoje ciele?

Nemecké hospodárstvo sa v poslednom čase nachádza v pomerne veľkej kríze.
Foto: shutterstock.com/Heide Pinkall

Spolková republika Nemecko je v súčasnosti rukojemníkom svojich vlastných politických rozhodnutí. Najprv surovinová väzba s Ruskom, teraz presmerovanie významnej časti automobilového priemyslu na elektromobilitu. Tieto dve rozhodnutia majú vážne dôsledky pre Európu. Čína chce využiť svoju príležitosť. Dovoz automobilov z ríše stredu vyvoláva na starom kontinente vážne obavy.

Nemecko musí prehodnotiť svoj vývoj

Vzhľadom na nedávny geopolitický vývoj a významné zmeny na svetovom automobilovom trhu čelí nemecký automobilový priemysel vážnym výzvam. Tradične je závislý od lacných surovín z Ruska, ktorých tok bol zastavený poškodeným plynovodom Nord Stream. Nemecko muselo prehodnotiť svoje strategické smerovanie rozvoja. K tomu treba prirátať vznik ekologickej dohody a orientáciu dopravy na elektromobily. Zdá sa, že tieto dve rozhodnutia teraz podkopávajú meniace sa spotrebiteľské nálady v Európskej únii a agresívna expanzia čínskych výrobcov.

Vnútorné a vonkajšie problémy sú výzvou pre kancelára

Trh s elektrickými vozidlami (EV) prechádza transformáciou. Zatiaľ čo záujem o elektrické dopravné prostriedky v Európe zrejme klesá, Čína sa snaží získať dominantné postavenie, a to tak z technologického, ako aj výrobného hľadiska. Nedávne správy z návštevy kancelára Olafa Scholza v Čínskej ľudovej republike vrhajú na tieto otázky nové svetlo. Scholz síce varuje pred nadprodukciou v sektore elektrických vozidiel, ale zároveň vyzýva, aby sa zabránilo protekcionistickým reakciám na rastúci čínsky dovoz elektrických vozidiel do EÚ.

Čína má oproti Európe výhodu?

Spoločnosti ako BYD a SAIC profitujú zo štedrých štátnych dotácií a lacných úverov. To im umožňuje ponúkať na svetovom trhu výrobky za konkurencieschopné ceny. Okrem toho stratégie ako vertikálna integrácia alebo rýchle cykly výskumu a vývoja. Umožňujú čínskym spoločnostiam rýchlejšie zavádzať technologické inovácie, napríklad lítiovo-železné alebo sodíkové batérie. Takéto riešenie im zabezpečuje vedúce postavenie v komercializácii nových technológií.

Musí balansovať medzi ochranou domácej ekonomiky a realite globálneho trhu.
Foto: youtube.com/@dwnews

Kancelár má pred sebou veľkú dilemu

Nemecký automobilový priemysel čelí dileme. Na jednej strane je potrebné rýchlo prejsť na udržateľnejšie zdroje energie a technológie. Tie majú reagovať na zvyšujúce sa environmentálne a regulačné požiadavky. Na druhej strane je tradičný obchodný model založený na spaľovacích motoroch a úzkych väzbách na dodávateľov surovín z Ruska stále hlboko zakorenený v priemyselnej štruktúre krajiny. Obyvatelia Nemecka vidia, že ich život je čoraz horší, a chcú návrat k predchádzajúcemu stavu.

Kancelár Scholz sa podobne ako ostatní európski lídri nachádza v zložitej situácii. Musí balansovať medzi ochranou domácej ekonomiky a potrebou prispôsobiť sa rýchlo sa meniacej realite globálneho trhu. Dokáže nemecký automobilový priemysel obstáť v tejto skúške a prežiť nápor konkurencie z Ázie? Odpoveď na túto otázku bude mať zásadný význam nielen pre Nemecko, ale pre celú európsku ekonomiku.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Spoločnosť BYD dostala od čínskych vládnych orgánov dotácie. Najmenej 3,4 miliardy EUR

Víkendový zákaz jazdy. V Nemecku možná zmena pravidiel


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

„Made in China“ lepšie ako „Made in Germany“? Nemecko siahlo po čínskej pomoci

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auditography). Nemčina lepšia ako čínština? Záleží na tom. Audi siaha po čínskych technológiách, aby sa dostalo na úroveň úplne nových…

Vieme, aké motory dostane SUV Seal U v Európe. Je to dobré!

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThunderGears). BYD - túto značku si treba zapamätať, pretože by sa čoskoro mohla stať významným hráčom na európskom automobilovom trhu.…

Bude to prvé takéto SUV v histórii Toyoty. Bude sa predávať ako teplé rožky

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoYaINFO). Toyota dosahuje v posledných mesiacoch vynikajúce predajné výsledky, ale Japonci nemienia zaspať na vavrínoch. Výrobca si uvedomuje, že SUV…

Takto vyzerá nová Honda Civic. Zmenilo sa toho pomerne veľa

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Honda predstavila modernizovanú verziu ikonického modelu Civic v karosárskych verziách hatchback a sedan. Zaujímavosťou je, že po desiatich rokoch…

Náhla povodeň po lejaku – záchrana auta môže skôr uškodiť ako pomôcť!

24.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bengregers). Chcete ochrániť svoje vozidlo pred zaplavením? Zvážte, či sa to oplatí. Ak sa vám pri výjazde zo zaplavenej ulice…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov