Správy, Zaujímavosti,

Nemecko má vážny problém – zasiahol kancelár

20.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Heide Pinkall). Nemecké hospodárstvo sa v poslednom čase nachádza v pomerne veľkej kríze. Kancelár Olaf Scholz sa snaží získať svoj koláč a zároveň ho aj...

20.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Heide Pinkall).

Nemecké hospodárstvo sa v poslednom čase nachádza v pomerne veľkej kríze. Kancelár Olaf Scholz sa snaží získať svoj koláč a zároveň ho aj zjesť. Podarí sa mu dosiahnuť svoje ciele?

Nemecké hospodárstvo sa v poslednom čase nachádza v pomerne veľkej kríze.
Foto: shutterstock.com/Heide Pinkall

Spolková republika Nemecko je v súčasnosti rukojemníkom svojich vlastných politických rozhodnutí. Najprv surovinová väzba s Ruskom, teraz presmerovanie významnej časti automobilového priemyslu na elektromobilitu. Tieto dve rozhodnutia majú vážne dôsledky pre Európu. Čína chce využiť svoju príležitosť. Dovoz automobilov z ríše stredu vyvoláva na starom kontinente vážne obavy.

Nemecko musí prehodnotiť svoj vývoj

Vzhľadom na nedávny geopolitický vývoj a významné zmeny na svetovom automobilovom trhu čelí nemecký automobilový priemysel vážnym výzvam. Tradične je závislý od lacných surovín z Ruska, ktorých tok bol zastavený poškodeným plynovodom Nord Stream. Nemecko muselo prehodnotiť svoje strategické smerovanie rozvoja. K tomu treba prirátať vznik ekologickej dohody a orientáciu dopravy na elektromobily. Zdá sa, že tieto dve rozhodnutia teraz podkopávajú meniace sa spotrebiteľské nálady v Európskej únii a agresívna expanzia čínskych výrobcov.

Vnútorné a vonkajšie problémy sú výzvou pre kancelára

Trh s elektrickými vozidlami (EV) prechádza transformáciou. Zatiaľ čo záujem o elektrické dopravné prostriedky v Európe zrejme klesá, Čína sa snaží získať dominantné postavenie, a to tak z technologického, ako aj výrobného hľadiska. Nedávne správy z návštevy kancelára Olafa Scholza v Čínskej ľudovej republike vrhajú na tieto otázky nové svetlo. Scholz síce varuje pred nadprodukciou v sektore elektrických vozidiel, ale zároveň vyzýva, aby sa zabránilo protekcionistickým reakciám na rastúci čínsky dovoz elektrických vozidiel do EÚ.

Čína má oproti Európe výhodu?

Spoločnosti ako BYD a SAIC profitujú zo štedrých štátnych dotácií a lacných úverov. To im umožňuje ponúkať na svetovom trhu výrobky za konkurencieschopné ceny. Okrem toho stratégie ako vertikálna integrácia alebo rýchle cykly výskumu a vývoja. Umožňujú čínskym spoločnostiam rýchlejšie zavádzať technologické inovácie, napríklad lítiovo-železné alebo sodíkové batérie. Takéto riešenie im zabezpečuje vedúce postavenie v komercializácii nových technológií.

Musí balansovať medzi ochranou domácej ekonomiky a realite globálneho trhu.
Foto: youtube.com/@dwnews

Kancelár má pred sebou veľkú dilemu

Nemecký automobilový priemysel čelí dileme. Na jednej strane je potrebné rýchlo prejsť na udržateľnejšie zdroje energie a technológie. Tie majú reagovať na zvyšujúce sa environmentálne a regulačné požiadavky. Na druhej strane je tradičný obchodný model založený na spaľovacích motoroch a úzkych väzbách na dodávateľov surovín z Ruska stále hlboko zakorenený v priemyselnej štruktúre krajiny. Obyvatelia Nemecka vidia, že ich život je čoraz horší, a chcú návrat k predchádzajúcemu stavu.

Kancelár Scholz sa podobne ako ostatní európski lídri nachádza v zložitej situácii. Musí balansovať medzi ochranou domácej ekonomiky a potrebou prispôsobiť sa rýchlo sa meniacej realite globálneho trhu. Dokáže nemecký automobilový priemysel obstáť v tejto skúške a prežiť nápor konkurencie z Ázie? Odpoveď na túto otázku bude mať zásadný význam nielen pre Nemecko, ale pre celú európsku ekonomiku.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Spoločnosť BYD dostala od čínskych vládnych orgánov dotácie. Najmenej 3,4 miliardy EUR

Víkendový zákaz jazdy. V Nemecku možná zmena pravidiel


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Jeden let musel byť zrušený kvôli výtržníkovi. Na vine bol 49-ročný muž

2.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SamChui). Jeden let musel byť zrušený kvôli výtržníkovi. 157 cestujúcim bolo odporučené, aby si našli iné letecké spojenie. Vinníkom bol…

Nová Cupra Leon VZ Sportstourer je absolútne jedinečná kombinácia

2.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Cupra práve teraz predstavila doslova osviežený Leon. Jedna verzia tohto vozidla však stojí za osobitnú pozornosť. Má obrovský výkon…

Svieti kontrolka airbagu? Čo robiť v tejto situácii

2.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/New Africa). Airbagy sú základnou bezpečnostnou súčasťou automobilov na celom svete, ale môžu aj zlyhať. Tu nájdete informácie o tom,…

Najrýchlejšie SUV na svete nevyzerá tak, ako si myslíte. Nie je to Lamborghini ani Ferrari

2.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotausa). Najrýchlejšie SUV na svete musí mať na kapote talianske logo? Preto budete skutočne prekvapení, keď spoznáte držiteľa tohto vavrínu.…

Majú Číňania obrovský priestor pre sankčné clá? Táto analýza si nerobí ilúzie

2.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guardiannews). Európska komisia sa blíži k ukončeniu vyšetrovania subvencovania čínskych výrobcov zo strany tamojšej vlády. Podľa správy agentúry Reuters aj…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov