Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Ďalší šéf veľkej spoločnosti sa sťažuje na elektromobily. Teraz sa zameriava na batérie

9.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Stellantis_official). Údaje z trhu nevyzerajú optimisticky. Napriek tomu šéf Stellantisu nepoľavuje. Stále sa intenzívne venuje elektrifikácii. Najprv však chce poslať batérie v autách na silnú...

9.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Stellantis_official).

Údaje z trhu nevyzerajú optimisticky. Napriek tomu šéf Stellantisu nepoľavuje. Stále sa intenzívne venuje elektrifikácii. Najprv však chce poslať batérie v autách na silnú odľahčovaciu kúru.

Ďalší šéf veľkej spoločnosti sa sťažuje na elektromobily, presnejšie batérie.
Foto: youtube.com/@Stellantis_official

Šialenstvo“ okolo elektrifikácie automobilov trvá už dobré desaťročie. Zatiaľ však zaznamenala len malý efekt. Elektromobily neprevzali dominantné postavenie na trhu ani v Európe, ani vo svete. A nič nenasvedčuje tomu, že by na to mali v najbližších rokoch šancu.

Elektromobil musí na jedno nabitie prejsť až 800 km. Prekážkou je hmotnosť batérie

Automobilky však nepoľavujú. Jasne to naznačuje napríklad názor Carlosa Tavaresa – šéfa koncernu Stellantis -, ktorý predniesol na podujatí s názvom Freedom of Mobility Forum. Tavares by bol rád, keby všetky značky skupiny Stellantis, ktorú riadi, predali do roku 2030 až 5 miliónov elektromobilov ročne. Navyše, len do konca tohto desaťročia by mal Stellantis predstaviť až 75 nových elektromobilov.

Tavares si však uvedomuje, že takéto výsledky nebude možné dosiahnuť bez dosiahnutia väčších vzdialeností. Ten by mal optimálne dosiahnuť 500 až 800 km. Takéto hodnoty predstavujú v súčasnosti zásadný problém. A prekážkou je nielen veľkosť, ale často aj hmotnosť batérie. Akumulátor schopný prejsť 400 km spôsobuje, že elektromobil je približne o 500 kg ťažší ako konvenčný automobil. Zvyšovanie kapacity znamená ešte vyššiu hmotnosť a hmotnosť je zase nepriateľom dojazdu. A tak sa kruh uzatvára.

Vedúci spoločnosti Stellantis, chce preto znížiť hmotnosť batérií o 50%.
Foto: youtube.com/@TheEngineersPost

Stellantis zníži hmotnosť batérie o 50 percent, ale potrebuje na to desať rokov….

Vedúci spoločnosti Stellantis chce preto poslať batérie na odľahčovaciu kúru. Podľa jeho názoru je reálne dosiahnuteľným cieľom znížiť ich hmotnosť približne o 50 % v priebehu nasledujúcich desiatich rokov. Pritom sa dosiahne ďalší cieľ. Tým je zníženie množstva kľúčových surovín potrebných na výrobu batérie pre elektromobil o 50 percent. To by sa malo odraziť aj na cene vozidiel.

Plány Carlosa Tavaresa znejú ambiciózne. Nie je však jasné, či sú výrazom jeho znalostí a potenciálu, alebo len výsledkom pohľadu na svet cez ružové okuliare. Až na to, že na tom vlastne nezáleží. Z pohľadu Európy je totiž dôležitejšie niečo iné. Šéf Stellantisu hovorí o činnosti v priebehu desiatich rokov. Na druhej strane, my toľko času nemáme. O desať rokov, v tomto ročnom období, bude predaj áut so spaľovacím motorom na starom kontinente vymierať. Akcia francúzsko-taliansko-americkej spoločnosti preto možno aj tak mešká.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Vyvinuli revolučné batérie. Je to koniec problémov s elektromobilmi?

Čínsky prielom. Táto batéria by mohla zmeniť elektromobily a ďalšie


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Pripravovaný Mercedes-AMG CLE 63 nebude používať 4-valcový hybridný motor, ale preplňovaný motor V8

15.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Nový Mercedes-AMG CLE 63 nebude používať 4-valcový hybrid ako C63 AMG, ale motor V8 s výkonom takmer 600 koní.…

Celoročné pneumatiky: Koľko kilometrov s nimi môžete najazdiť? Aký je ich hlavný problém

15.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Stocksnapper). O týchto celoročných pneumatikách a ich bezpečnosti sa veľa diskutuje. Tu sa dozviete, koľko kilometrov na nich môžete najazdiť…

Na Floride sa bude čoskoro lietať elektrickým lietadlom eVTOL

15.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EHANG). Spoločnosť UrbanLink so sídlom na južnej Floride plánuje revolúciu v miestnej doprave tým, že bude ponúkať osobné lety s…

Nikdy sa takto počas kontroly nesprávajte. Situáciu len zhoršíte

15.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Stefan_Sutka). Pre väčšinu vodičov je cestná kontrola spojená s väčším či menším stresom a často aj s pokutou. Nesprávne a…

Odpruženie vozidla: konštrukcia. Aké sú systémy odpruženia v osobných automobiloch?

15.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@pixel-engineering). Odpruženie vozidla má významný vplyv na bezpečnosť jazdy a pohodlie vodiča a cestujúcich, preto musí spoľahlivo fungovať za všetkých…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov