Elektro, Novinky, Zaujímavosti,

Hybrid s dojazdom lepším ako diesel. Čínske prísľuby BYD a Geely

3.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way). Tu je vynikajúci zdroj informácií o titulkoch a rekordných kliknutiach. Až 2 000 km na jedno natankovanie a nabitie hybridného vozidla. O takomto...

3.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way).

Tu je vynikajúci zdroj informácií o titulkoch a rekordných kliknutiach. Až 2 000 km na jedno natankovanie a nabitie hybridného vozidla. O takomto dojazde sa môže snívať aj najlepším dieselom. Číňania nás presviedčajú, že s hybridom je to možné. Skončí to len pri sľuboch?

Až 2 000 km na jedno natankovanie a nabitie hybridného vozidla.
Foto: shutterstock.com/Robert Way

Ste pripravení vyraziť na cestu? Máte auto s plnou nádržou a batériou? Tak zabudnite na tankovanie a nabíjajte svoje vozidlo až do vzdialenosti 2 000 km. Dvetisíc kilometrov! Osloví nielen motoristov, ale pravdepodobne aj vydavateľov alebo špecialistov na SEO.

Spomínaný dojazd 2 000 km je jedným z čínskych prísľubov. Obaja giganti pripravujú nové vozidlá s najmodernejšou technológiou hybridného pohonu. Presnejšie povedané, s pohonom plug-in. BYD pripravuje piatu generáciu PHEV s názvom DM-i, čo znamená priemernú spotrebu paliva 2,9 litra na 100 km. Podobnú spotrebu pod 3 litre uvádza aj spoločnosť Geely, ktorá pripravuje uvedenie systému PHEV s výstižnejším názvom Thor.

Ako dlho budeme čakať?

Kde a kedy sa nová technológia objaví? Geely ju okrem iného použije v malých SUV, ktoré sa pripravujú do výroby (uvedenie na trh v tomto roku). V prípade BYD možno debut očakávať veľmi skoro. O niekoľko týždňov sa DM-i dostane na trh spolu so sedanom strednej triedy BYD Qin-L (dĺžka karosérie vyše 4,8 m a rázvor 2,79 m), ktorý sa z hľadiska dizajnu podobá modelu Seal, ktorý bude mať čoskoro premiéru na Slovensku. Pod kapotou sa nachádza 1,5-litrový benzínový motor v kombinácii s výkonným elektrickým pohonom (cca 160 kW) a batériami s kapacitou 10 – 15 kWh (v závislosti od verzie).

DM-i sa dostane o niekoľko týždňov na trh spolu so sedanom strednej triedy BYD Qin-L.
Foto: youtube.com/@user-ue7sm2pl3z

Nájde si nová generácia hybridných pohonov cestu aj do čínskych automobilov ponúkaných v Európe? Pravdepodobne áno. Nadšenie zainteresovaných zákazníkov by som však miernil. Som presvedčený, že deklarovaný dojazd automobilov v Európe už nebude taký pôsobivý ako v Číne. Prečo? Kľúčom je testovací cyklus.

Čína používa cyklus CLTC (prispôsobený realite používania vozidiel na miestnom trhu), čo znamená trochu odlišnú metodiku od cyklu WLTP prijatého v Európe. Rozdiel v dojazde preto môže byť približne 20 %. 2 000 km v európskej realite bude niečo, o čom môžete snívať, ak nemáte v úmysle byť na ceste prasaťom.

Príklady rozdielov v pokrytí vozidiel. CLTC vs WLTP

Tesla Model 3 RWD: 513 km WLTP – 606 km CLTC

Tesla Model S AWD: 634 km WLTP – 715 km CLTC

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nové SUV od BYD bude bestsellerom. Za túto cenu ohrozí svojich európskych konkurentov

Čínsky gigant sa ponáhľa. BYD sa snaží dobyť Európu


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nemecké letisko zablokovali klimatickí aktivisti. Vytvorila sa niekoľkokilometrová zápcha

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/fl360aero). Ďalšie nemecké letisko má problémy s odletmi. Za všetko môžu klimatickí aktivisti, ktorí nelegálne vstúpili na letisko a nalepili…

7 príznakov, že vaše auto potrebuje servis. Rozpoznajú ich len skúsení vodiči

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Memory Stockphoto). Ak sa vozidlo pravidelne vozí k mechanikovi na kontrolu, dá sa predísť väčšine problémov, ale nie všetkým. Preto…

Audi vsádza na plug-in hybridy. Pred elektromobilitou však nevidí cestu späť

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoTraderTV). Audi stále plánuje prejsť na čisto elektrické vozidlá od roku 2033. Predstavitelia nemeckej značky však pripúšťajú, že spaľovací motor…

MG sa približuje k továrni v Európe. Ide o tri lokality

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@debsvault7172). Čínsky konglomerát SAIC, ktorý vlastní okrem iného aj MG, sa snaží postaviť svoju prvú európsku továreň. Zatiaľ sa ako…

Najspoľahlivejšie motory: „Pravdepodobne sa nikdy nepokazia“

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carhelpcorner). Zdá sa, že éra automobilov, ktoré boli navrhnuté tak, aby vydržali celý život, je už dávno preč. To však…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov