3.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way).
Tu je vynikajúci zdroj informácií o titulkoch a rekordných kliknutiach. Až 2 000 km na jedno natankovanie a nabitie hybridného vozidla. O takomto dojazde sa môže snívať aj najlepším dieselom. Číňania nás presviedčajú, že s hybridom je to možné. Skončí to len pri sľuboch?
Ste pripravení vyraziť na cestu? Máte auto s plnou nádržou a batériou? Tak zabudnite na tankovanie a nabíjajte svoje vozidlo až do vzdialenosti 2 000 km. Dvetisíc kilometrov! Osloví nielen motoristov, ale pravdepodobne aj vydavateľov alebo špecialistov na SEO.
Spomínaný dojazd 2 000 km je jedným z čínskych prísľubov. Obaja giganti pripravujú nové vozidlá s najmodernejšou technológiou hybridného pohonu. Presnejšie povedané, s pohonom plug-in. BYD pripravuje piatu generáciu PHEV s názvom DM-i, čo znamená priemernú spotrebu paliva 2,9 litra na 100 km. Podobnú spotrebu pod 3 litre uvádza aj spoločnosť Geely, ktorá pripravuje uvedenie systému PHEV s výstižnejším názvom Thor.
Ako dlho budeme čakať?
Kde a kedy sa nová technológia objaví? Geely ju okrem iného použije v malých SUV, ktoré sa pripravujú do výroby (uvedenie na trh v tomto roku). V prípade BYD možno debut očakávať veľmi skoro. O niekoľko týždňov sa DM-i dostane na trh spolu so sedanom strednej triedy BYD Qin-L (dĺžka karosérie vyše 4,8 m a rázvor 2,79 m), ktorý sa z hľadiska dizajnu podobá modelu Seal, ktorý bude mať čoskoro premiéru na Slovensku. Pod kapotou sa nachádza 1,5-litrový benzínový motor v kombinácii s výkonným elektrickým pohonom (cca 160 kW) a batériami s kapacitou 10 – 15 kWh (v závislosti od verzie).
Nájde si nová generácia hybridných pohonov cestu aj do čínskych automobilov ponúkaných v Európe? Pravdepodobne áno. Nadšenie zainteresovaných zákazníkov by som však miernil. Som presvedčený, že deklarovaný dojazd automobilov v Európe už nebude taký pôsobivý ako v Číne. Prečo? Kľúčom je testovací cyklus.
Čína používa cyklus CLTC (prispôsobený realite používania vozidiel na miestnom trhu), čo znamená trochu odlišnú metodiku od cyklu WLTP prijatého v Európe. Rozdiel v dojazde preto môže byť približne 20 %. 2 000 km v európskej realite bude niečo, o čom môžete snívať, ak nemáte v úmysle byť na ceste prasaťom.
Príklady rozdielov v pokrytí vozidiel. CLTC vs WLTP
Tesla Model 3 RWD: 513 km WLTP – 606 km CLTC
Tesla Model S AWD: 634 km WLTP – 715 km CLTC
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nové SUV od BYD bude bestsellerom. Za túto cenu ohrozí svojich európskych konkurentov
Čínsky gigant sa ponáhľa. BYD sa snaží dobyť Európu