Elektro, Novinky, Zaujímavosti,

Hybrid s dojazdom lepším ako diesel. Čínske prísľuby BYD a Geely

3.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way). Tu je vynikajúci zdroj informácií o titulkoch a rekordných kliknutiach. Až 2 000 km na jedno natankovanie a nabitie hybridného vozidla. O takomto...

3.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way).

Tu je vynikajúci zdroj informácií o titulkoch a rekordných kliknutiach. Až 2 000 km na jedno natankovanie a nabitie hybridného vozidla. O takomto dojazde sa môže snívať aj najlepším dieselom. Číňania nás presviedčajú, že s hybridom je to možné. Skončí to len pri sľuboch?

Až 2 000 km na jedno natankovanie a nabitie hybridného vozidla.
Foto: shutterstock.com/Robert Way

Ste pripravení vyraziť na cestu? Máte auto s plnou nádržou a batériou? Tak zabudnite na tankovanie a nabíjajte svoje vozidlo až do vzdialenosti 2 000 km. Dvetisíc kilometrov! Osloví nielen motoristov, ale pravdepodobne aj vydavateľov alebo špecialistov na SEO.

Spomínaný dojazd 2 000 km je jedným z čínskych prísľubov. Obaja giganti pripravujú nové vozidlá s najmodernejšou technológiou hybridného pohonu. Presnejšie povedané, s pohonom plug-in. BYD pripravuje piatu generáciu PHEV s názvom DM-i, čo znamená priemernú spotrebu paliva 2,9 litra na 100 km. Podobnú spotrebu pod 3 litre uvádza aj spoločnosť Geely, ktorá pripravuje uvedenie systému PHEV s výstižnejším názvom Thor.

Ako dlho budeme čakať?

Kde a kedy sa nová technológia objaví? Geely ju okrem iného použije v malých SUV, ktoré sa pripravujú do výroby (uvedenie na trh v tomto roku). V prípade BYD možno debut očakávať veľmi skoro. O niekoľko týždňov sa DM-i dostane na trh spolu so sedanom strednej triedy BYD Qin-L (dĺžka karosérie vyše 4,8 m a rázvor 2,79 m), ktorý sa z hľadiska dizajnu podobá modelu Seal, ktorý bude mať čoskoro premiéru na Slovensku. Pod kapotou sa nachádza 1,5-litrový benzínový motor v kombinácii s výkonným elektrickým pohonom (cca 160 kW) a batériami s kapacitou 10 – 15 kWh (v závislosti od verzie).

DM-i sa dostane o niekoľko týždňov na trh spolu so sedanom strednej triedy BYD Qin-L.
Foto: youtube.com/@user-ue7sm2pl3z

Nájde si nová generácia hybridných pohonov cestu aj do čínskych automobilov ponúkaných v Európe? Pravdepodobne áno. Nadšenie zainteresovaných zákazníkov by som však miernil. Som presvedčený, že deklarovaný dojazd automobilov v Európe už nebude taký pôsobivý ako v Číne. Prečo? Kľúčom je testovací cyklus.

Čína používa cyklus CLTC (prispôsobený realite používania vozidiel na miestnom trhu), čo znamená trochu odlišnú metodiku od cyklu WLTP prijatého v Európe. Rozdiel v dojazde preto môže byť približne 20 %. 2 000 km v európskej realite bude niečo, o čom môžete snívať, ak nemáte v úmysle byť na ceste prasaťom.

Príklady rozdielov v pokrytí vozidiel. CLTC vs WLTP

Tesla Model 3 RWD: 513 km WLTP – 606 km CLTC

Tesla Model S AWD: 634 km WLTP – 715 km CLTC

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nové SUV od BYD bude bestsellerom. Za túto cenu ohrozí svojich európskych konkurentov

Čínsky gigant sa ponáhľa. BYD sa snaží dobyť Európu


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Elektrický motocykel prekonal štyri pozemné rýchlostné rekordy

4.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VENTURI-OFFICIAL). Model RW-5 Voxan nedávno absolvoval testy na soľných pláňach v Bonneville a prekonal štyri samostatné rýchlostné rekordy pre elektrický…

Značka končí s vozidlami SUV. Oznamuje pokračovanie radu kultových klasík

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Francúzi stále hľadajú nápad pre DS Automobiles. Najnovší z nich zahŕňa opustenie terénnych modelov a inšpiráciu originálom. Teda Citroen…

Goodyear UltraGrip Performance 3. Víťaz testu zimných pneumatík ADAC

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@transa-pneu). Pneumatika Goodyear UltraGrip Performance 3 zvíťazila v najnovšom teste zimných pneumatík nemeckého automobilového klubu ADAC v rozmere 215/55R17 pre…

Audi stále nemá investora v Bruseli. Jeden aspekt odrádza potenciálnych kupcov

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars). Prémiová značka Audi koncernu Volkswagen sa už niekoľko mesiacov snaží nájsť riešenie krízovej situácie v bruselskom závode. Zo strany…

Ktorý je najlepší olej pre dieselové motory. Aký typ oleja používať v zime

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Alaatin61). Majitelia dieselových vozidiel musia venovať zvýšenú pozornosť údržbe týchto pohonných jednotiek, najmä použitému mazivu. Tu sa dozviete, ktorý je…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov