Elektro, Novinky, Zaujímavosti,

Nikdy predtým to nebolo také rýchle. Tu je najvýkonnejšia nabíjačka na svete

31.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@charine.v.2360). Elektrárenský gigant ABB E-mobility a výrobca nákladných vozidiel a autobusov MAN predviedli možnosti megawattového nabíjacieho systému MCS. Na špeciálnej demonštrácii v Mníchove bolo možné...

31.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@charine.v.2360).

Elektrárenský gigant ABB E-mobility a výrobca nákladných vozidiel a autobusov MAN predviedli možnosti megawattového nabíjacieho systému MCS. Na špeciálnej demonštrácii v Mníchove bolo možné nabíjať elektrické nákladné vozidlo s výkonom viac ako 700 kW, a to rýchlosťou 1 000 A. Ide o dôležitý krok smerom k elektrifikácii dopravy.

Tu je najvýkonnejšia nabíjačka na svete.
Foto: youtube.com/@charine.v.2360

Diaľková nákladná doprava je jednou z najväčších výziev, ktorým čelí elektromobilita. V súčasnosti totiž elektrické ťahače nákladných vozidiel nemôžu konkurovať svojim dieselovým kolegom. Hlavným dôvodom sú dlhé prestoje na dobíjanie, ktoré z dlhodobého hľadiska nedávajú ekonomický zmysel. Kamión s nulovými emisiami jednoducho jazdí dlhšie a celkovo drahšie, pričom prepraví menej nákladu.

Nie je preto prekvapujúce, že dopravný priemysel už dlhší čas zdvojnásobuje a strojnásobuje svoje úsilie o uľahčenie budúcej revolúcie v sektore úžitkových vozidiel. Ba čo viac – všetko nasvedčuje tomu, že prvý dôležitý krok v tomto smere bol práve dosiahnutý.

Prvá nabíjačka MCS je už v prevádzke. Takto rýchlo to ešte nebolo

Hovoríme o najmodernejšom megawattovom nabíjacom systéme, známom pod skratkou MCS. Nová technológia, ktorá bola nedávno predstavená v Mníchove, by mala umožniť nabíjanie elektrických nákladných vozidiel s výkonom až 1 000 kW. To by mohlo zvýšiť dojazd vozidla približne o 300 až 400 kilometrov v priebehu iba 30 minút. Ako zdôrazňujú pôvodcovia – ABB E-mobility a MAN – je to menej ako zákonný limit pre prestávku v jazde nákladného vozidla po šiestich hodinách prevádzky.

Počas predvádzania sa dosiahol maximálny výkon 700 kW pri 1000 A.
Foto: youtube.com/@charine.v.2360

Počas slávnostnej prezentácie nového riešenia, na ktorej sa okrem iných zúčastnil aj bavorský premiér Markus Söder, bol elektrický variant MAN TGX pripojený k modernej nabíjačke. Počas predvádzania sa dosiahol maximálny výkon 700 kW pri 1000 A. Pre porovnanie, dnešné nabíjacie stanice CCS (Combined Charge System), ktoré sa používajú v osobných a úžitkových vozidlách, ponúkajú maximálny nabíjací výkon 400 kW pri 500 A.

Vďaka MCS bude v blízkej budúcnosti možná udržateľná diaľková doprava nákladnými vozidlami a autobusmi. Dnes sme to dokázali. Aj keď je riešenie ešte len vo fáze prototypu, už teraz sa nám podarilo výrazne zvýšiť súčasné možnosti nakladačov.

povedal technický riaditeľ spoločnosti MAN.

Je potrebná podpora zo strany úradov. Bez nej bude priemysel stagnovať

Spoločnosti zdôraznili, že hlavným cieľom je zriadiť do roku 2030 v Európe najmenej 30 000 nabíjacích miest MCS, z toho takmer 4 000 v Nemecku. Spoločnosti zároveň apelovali na politikov, aby vydali konkrétne vyhlásenia o rozvoji príslušnej energetickej infraštruktúry. Faktom je, že na nabíjanie MCS je potrebné veľké množstvo energie. Bez primeranej podpory zo strany úradov a plánov na rozšírenie siete by mohla revolúcia v elektromobilite v diaľkovej doprave na dlhé roky stagnovať.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Čínsky experiment. Autá dodali 2 megawatty elektrickej energie

Spoločnosť Decathlon testuje čínsky model Tesla Semi. Vozidlo môže prísť aj na Slovensko


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Ktoré auto má nižšie náklady na údržbu: dieselové alebo benzínové? Aký veľký je rozdiel

4.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chasingcars). Pred výberom medzi benzínovým a naftovým vozidlom by mali vodiči zvážiť aj náklady na údržbu týchto motorov. Dôležité sú…

Elektrický motocykel prekonal štyri pozemné rýchlostné rekordy

4.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VENTURI-OFFICIAL). Model RW-5 Voxan nedávno absolvoval testy na soľných pláňach v Bonneville a prekonal štyri samostatné rýchlostné rekordy pre elektrický…

Značka končí s vozidlami SUV. Oznamuje pokračovanie radu kultových klasík

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Francúzi stále hľadajú nápad pre DS Automobiles. Najnovší z nich zahŕňa opustenie terénnych modelov a inšpiráciu originálom. Teda Citroen…

Goodyear UltraGrip Performance 3. Víťaz testu zimných pneumatík ADAC

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@transa-pneu). Pneumatika Goodyear UltraGrip Performance 3 zvíťazila v najnovšom teste zimných pneumatík nemeckého automobilového klubu ADAC v rozmere 215/55R17 pre…

Audi stále nemá investora v Bruseli. Jeden aspekt odrádza potenciálnych kupcov

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars). Prémiová značka Audi koncernu Volkswagen sa už niekoľko mesiacov snaží nájsť riešenie krízovej situácie v bruselskom závode. Zo strany…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov