Novinky, Zaujímavosti,

Prichádzajú nové revolučné bezpečnostné pásy. Ako sa líšia od súčasných v autách a ako fungujú?

25.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@zfgroup). Automobilový priemysel sa vyvíja nielen v oblasti moderných pohonov. Veľa sa deje aj v oblasti bezpečnosti, čoho príkladom sú nové revolučné bezpečnostné pásy. Ak...

25.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@zfgroup).

Automobilový priemysel sa vyvíja nielen v oblasti moderných pohonov. Veľa sa deje aj v oblasti bezpečnosti, čoho príkladom sú nové revolučné bezpečnostné pásy. Ak sa dostanú do automobilov, budú nás chrániť oveľa lepšie.

Nové revolučné bezpečnostné pásy.
Foto: youtube.com/@zfgroup

Nové bezpečnostné pásy výrazne znížia následky nehôd

Nie je žiadnym tajomstvom, že pokiaľ ide o bezpečnosť v aute, bezpečnostné pásy zohrávajú kľúčovú úlohu. Vývoj automobilového priemyslu v oblasti bezpečnosti a inteligentných zón im umožní vyhovieť potrebám každého cestujúceho. Vyvinul ich známy nemecký dodávateľ ZF a testy ukázali, že ich používanie vylúči bežný problém.

Zjednodušene povedané, bezpečnostné pásy prítomné v dnešných automobiloch boli vyvinuté na zníženie následkov nehôd, a to sa skutočne darí. Zasahujú dokonca už na začiatku nehody.

Problémom je, že vychádzajú z rozmerov figuríny používanej pri testoch automobilov. Na tento účel sa používajú najmä mužské figuríny, čo má za následok, že nevyhovujú každému na sto percent. Je známe, že sa líšime nielen pohlavím, ale aj hmotnosťou a výškou. Nové revolučné pásy od spoločnosti ZF tento problém odstránia.

Nové pásy sú inteligentné a prispôsobia sa každému

Koncom januára nemecký dodávateľ ZF oznámil, že vyvinul nový systém bezpečnostných pásov, ktorý sa podľa neho inteligentne a flexibilne prispôsobí vodičovi a cestujúcim.

Je známe, že v prípade nehody bezpečnostné pásy chránia vodiča pred prudkým nárazom. V takejto situácii pás pred nárazom pevne priľne k telu a potom sa uvoľní. To všetko má zabezpečiť, aby osoba nebola okamžite vymrštená proti airbagu. Väčšina bezpečnostných pásov má v súčasnosti dvojstupňový riadený obmedzovač zaťaženia (Switchable Load Limiter, SLL). Spoločnosť ZF však ide ešte o krok ďalej.

Prezentované pásy s viacstupňovým obmedzovačom zaťaženia (MSLL) sa dokážu individuálne prispôsobiť vodičovi a cielenejšie meniť zadržiavacie sily vozidla.

To všetko vďaka integrovaným snímačom v páse. S ich pomocou systém automaticky zisťuje dĺžku rozvinutého pásu a získava tak dôležité informácie o výške osoby. Podľa spoločnosti ZF toto riešenie poskytuje výrazne lepšiu ochranu najmä deťom a starším občanom pri stredne ťažkých nehodách pri rýchlosti do 35 km/h.

Dôležité je, že osoby s nadváhou sú lepšie chránené aj v prípade preťaženia, t. j. pri nehodách v rýchlostiach nad 56 km/h.

Nové pásy sa dokážu individuálne prispôsobiť vodičovi a cielenejšie meniť zadržiavacie sily vozidla.
Foto: youtube.com/@zfgroup

Kedy sa v autách objavia nové inteligentné bezpečnostné pásy?

Dobrou správou je, že revolučné bezpečnostné pásy sa v automobiloch prémiových výrobcov objavia už v roku 2025. Takto sa odkloníme od konvenčných pásov, ktoré máme v autách.

MSLL budú dynamicky prispôsobovať svoju reakciu na základe veľkosti a hmotnosti cestujúceho. V dôsledku toho budú postupne zmierňovať účinky na ľudské telo počas celej trajektórie nehody. Počnúc nárazom až po aktiváciu airbagu.

Inovácia použitá spoločnosťou ZF je v súlade s prísnymi bezpečnostnými normami stanovenými vo “ Vízii 2030″ Euro NCAP. Predpisy, na ktoré sa odvolávajú, predpisujú okrem iného zdokonalené bezpečnostné funkcie, t. j. spustenie airbagu a obmedzovače napnutia bezpečnostných pásov, prispôsobené individuálnym vlastnostiam karosérie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Kto má prednosť na kruhovom objazde? Ako určiť poradie

Je možné predbehnúť hasičské vozidlo idúce so zapnutými zvukovými a svetelnými signálmi?


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nemecké letisko zablokovali klimatickí aktivisti. Vytvorila sa niekoľkokilometrová zápcha

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/fl360aero). Ďalšie nemecké letisko má problémy s odletmi. Za všetko môžu klimatickí aktivisti, ktorí nelegálne vstúpili na letisko a nalepili…

7 príznakov, že vaše auto potrebuje servis. Rozpoznajú ich len skúsení vodiči

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Memory Stockphoto). Ak sa vozidlo pravidelne vozí k mechanikovi na kontrolu, dá sa predísť väčšine problémov, ale nie všetkým. Preto…

Audi vsádza na plug-in hybridy. Pred elektromobilitou však nevidí cestu späť

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoTraderTV). Audi stále plánuje prejsť na čisto elektrické vozidlá od roku 2033. Predstavitelia nemeckej značky však pripúšťajú, že spaľovací motor…

MG sa približuje k továrni v Európe. Ide o tri lokality

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@debsvault7172). Čínsky konglomerát SAIC, ktorý vlastní okrem iného aj MG, sa snaží postaviť svoju prvú európsku továreň. Zatiaľ sa ako…

Najspoľahlivejšie motory: „Pravdepodobne sa nikdy nepokazia“

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carhelpcorner). Zdá sa, že éra automobilov, ktoré boli navrhnuté tak, aby vydržali celý život, je už dávno preč. To však…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov