Zaujímavosti,

Dojazd 8 000 kilometrov – bez benzínu a elektriny

14.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@lumemotive). Koncom 50. a začiatkom 60. rokov 20. storočia boli Američania fascinovaní možnosťami, ktoré im ponúkala jadrová energia. Viera v revolučnú budúcnosť rádioaktivity bola taká...

14.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@lumemotive).

Koncom 50. a začiatkom 60. rokov 20. storočia boli Američania fascinovaní možnosťami, ktoré im ponúkala jadrová energia. Viera v revolučnú budúcnosť rádioaktivity bola taká veľká, že neunikla ani inžinierom v automobilovom priemysle.

Viera v revolučnú budúcnosť rádioaktivity v automobilovom priemysle.
Foto: youtube.com/@lumemotive

V roku 1957 konštruktéri spoločnosti Ford nadchli americkú verejnosť konceptom vozidla s názvom Nucleon, ktoré malo mať namiesto spaľovacieho motora malý jadrový reaktor. Pikantnosť tomuto riešeniu dodáva skutočnosť, že tento reaktor sa mal vymeniť až po najazdení približne 8 000 kilometrov.

Spoločnosti Ford nadchla americkú verejnosť konceptom vozidla s názvom Nucleon.

Projekt nikdy nepokročil ďalej ako do fázy konceptu. V čase vzniku prototypu totiž neexistovali technológie na vytvorenie takýchto malých jadrových reaktorov. Projekt Nucleon je však vynikajúcim príkladom toho, ako inžinieri skúmali a skúmajú možnosti využitia nových zdrojov energie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Vyvinuli revolučné batérie. Je to koniec problémov s elektromobilmi?

Ceny batérií klesnú na polovicu. Elektromobilita má nádej


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nová Škoda Octavia: Bude elektrická, ale aj so spaľovacím motorom

2. júla 2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@skodacz). V rozhovore generálny riaditeľ Škody prezradil niečo o budúcej Octavii, ktorá príde za viac ako štyri roky…

Nový škandál v Tesla Gigafactory

2. júla 2025 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/Tesla). To, čo vyzeralo ako oslavná fotka v Tesla Gigafactory v Berlíne, vyvolalo búrlivé reakcie kvôli kontroverznému gestu…

Volkswagen čelí žalobe kvôli nadmernej spotrebe oleja v motoroch 2.0 TSI

2. júla 2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/vivooo). Skupinová žaloba proti Volkswagenu v USA spája niekoľko samostatných prípadov. Sedem žalobcov a ich právnici vystupujú proti…

Preniesli celú štvrť v jednom kuse. Budovy sa vrátili na miesto po 19 dňoch

2. júla 2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost). Číňania neprestávajú prekvapovať inovatívnymi technológiami a riešeniami. Ako sa práve dozvedáme, v samom srdci Šanghaja sa nedávno…

Oplatí sa kúpiť plug-in hybrid, ak ho nebudete nabíjať?

2. júla 2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Halfpoint) Oplatí sa kúpiť plug-in hybrid, ak sa mi nechce alebo nemám kde ho nabíjať? Takéto otázky sa…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov