Novinky, Zaujímavosti,

Vyššie parkovné pre vozidlá SUV? Nemecko ide ešte o krok ďalej a zohľadňuje ďalší faktor

1.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@hammersmithandfulham). Obyvatelia Paríža nedávno v referende podporili myšlienku mestských orgánov vyberať od majiteľov vozidiel SUV vysoké poplatky za parkovanie. Vďaka tomu dúfajú, že na jeseň...

1.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@hammersmithandfulham).

Obyvatelia Paríža nedávno v referende podporili myšlienku mestských orgánov vyberať od majiteľov vozidiel SUV vysoké poplatky za parkovanie. Vďaka tomu dúfajú, že na jeseň dostanú takéto modely z ulíc bez ohľadu na typ pohonu. Nemecké mesto ide pri stanovovaní poplatkov za parkovanie ešte o krok ďalej.

Parkovaci automat
Kolínska mestská rada stanovila sadzobník platieb na základe plochy, ktorú zaberajú autá.
Foto: youtube.com/@hammersmithandfulham

Nielen milovníci SUV siahnu hlbšie do vrecka

Módny štýl karosérie SUV je skvelý pre tých, ktorí radi cestujú vlastným autom. Môžu však mať problém, ak s ním chcú jazdiť do mesta. Začína sa boj proti prítomnosti vozidiel SUV vo veľkých mestských oblastiach.

Francúzske hlavné mesto je prvé, ktoré reguluje poplatky za parkovanie pre ťažké vozidlá. Každý, kto sa rozhodne navštíviť Paríž so svojím SUV, zaplatí špeciálnu daň vo forme poplatku podľa hmotnosti vozidla. Toto presvedčovacie opatrenie sa vzťahuje viac na návštevníkov ako na obyvateľov. Okrem toho nestanovuje žiadne zvýhodnené tarify pre takéto elektrické alebo hybridné modely.

V očakávaní ďalších takýchto právnych predpisov v iných európskych mestách sa mestská rada nemeckého Kolína nad Rýnom rozhodla urobiť ďalší krok. Má svoju stupnicu a vyššie poplatky sa budú vzťahovať na všetky autá.

Kolín sa pýta na dĺžku auta

Nemecko sa nerozhodlo zvýhodniť jeden typ vozidla vyšším poplatkom za parkovanie. Mestská rada v Kolíne nad Rýnom má inú stupnicu výšky poplatkov, ktorá sa vzťahuje na všetky vozidlá.

Na pravidelné parkovanie musia mať obyvatelia tohto mesta špeciálnu kartu. Bez nej nemôžu parkovať svoje autá v blízkosti svojich domovov. Mestská rada používa pri stanovovaní platby iné kritérium a kľúčovým faktorom nie je stupnica, ale dĺžka.

Kolínska mestská rada stanovila sadzobník platieb na základe plochy, ktorú zaberajú autá. Ak úžitkové vozidlo meria maximálne 4109 milimetrov, majiteľ zaplatí 100 eur ročne. Za vozidlá dlhšie ako 4709 milimetrov sa platí o desať eur viac. Za vozidlá s rozmermi od 4710 do 5600 milimetrov sa bude musieť zaplatiť suma 120 eur. Nové nariadenie by malo začať platiť od tretieho štvrťroka tohto roka, o čom rozhodla kolínska mestská rada.

To znamená, že majiteľ napríklad Rolls-Royce Phantom Extended Wheel Base nebude môcť parkovať na ulici.
Foto: shutterstock.com/Art Konovalov

Zvýšenie je smiešne, ale treba poznamenať, že v meste nie je miesto pre autá, ktoré merajú 5,6 metra alebo viac. To znamená, že majiteľ napríklad Rolls-Royce Phantom Extended Wheel Base nebude môcť parkovať na ulici.

Hovorkyňa mesta vysvetľuje dôvod rozdielnych cien takto:

„Mesto Kolín nad Rýnom chce podporiť prehodnotenie a urobiť mestské oblasti šetrnejšie k ľuďom a životnému prostrediu. Cieľom je zvážiť nákup menších automobilov, ktoré by zabezpečili mobilitu v meste.“

Je to skvelé riešenie, ako sa zbaviť veľkých áut na uliciach a poskytnúť viac priestoru pre tie menšie. Je možné, že v najbližších rokoch takýto nápad zavedú aj iné európske mestá. V dôsledku toho možno očakávať rastúci záujem o mestské crossovery.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Paríž vyhlasuje vojnu vozidlám SUV. Poplatky za parkovanie sa strojnásobili

Zákaz vozidiel SUV v Európe? To je nápad Európskej únie


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Uniknutá správa Elona Muska. Tesla má vážne problémy

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Craig Adderley). Podľa memoranda, ktoré Elon Musk zverejnil pre zamestnancov Tesly, sa spoločnosť pripravuje na veľkú vlnu prepúšťania. Značka sa…

Čínsky gigant bude platformu predávať Európanom. Očakáva sa, že bude veľká

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cheryinternational_official). Predseda čínskeho konglomerátu Chery potvrdil, že dohoda o predaji jeho platformy európskemu výrobcovi by mala byť dokončená v najbližších…

Číňania pumpujú peniaze do elektrických vozidiel. Európa sa zatiaľ bičuje za emisie CO2

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worldmoneyy). Výrobcovia automobilov predávajúci v Európskej únii platia miliónové pokuty za emisie, zatiaľ čo Číňania dotujú svojich výrobcov, aby ovládli…

Značka, ktorá ukladá viacero obmedzení súčasne. Ak ich nepoznáte, koledujete si o pokutu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ibesip). Obvykle sa dopravné značky vzťahujú na jedno presne definované správanie, zatiaľ čo značka 315 uvádza viacero zákazov a príkazov,…

Spotreba paliva v reálnom svete je vyššia v priemere o 20 %. Najhorší typ pohonu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Streetmetal). Prvá Komisia Európskej únie uskutočnila štúdiu skutočnej spotreby paliva a emisií skleníkových plynov. Výsledky sú jednoznačne horšie, ako naznačujú…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov