20.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CARSARENA)
Po naštartovaní motora mnohé nové autá okamžite začínajú zasahovať do spôsobu jazdy. Zvukové signály, hlásenia a automatické reakcie sa stali každodennou realitou pre vodičov. Jeden výrobca sa rozhodol pristúpiť k tomuto problému jednoduchším spôsobom. Zavedené riešenie má obmedziť zbytočné úkony. Na stránkach výrobcov áut sa čoraz častejšie objavujú informácie súvisiace s povinnosťami vyplývajúcimi z predpisov EÚ. Tentoraz komunikát zverejnený na oficiálnej stránke značky Dacia sa týka nielen prispôsobenia populárnych modelov aktuálnym bezpečnostným požiadavkám. Ale aj praktického riešenia.

Foto: youtube.com/@CARSARENA
Predpisy vynútili dodatočné systémy
Európska regulácia GSR2, ktorá vstúpila plne do platnosti 7. júla 2024, zaväzuje výrobcov montovať rad riešení zlepšujúcich bezpečnosť všetkých účastníkov premávky. Ako informuje výrobca na oficiálnej stránke značky, Dacia zaviedla tieto prvky do modelov Sandero, Sandero Stepway a Jogger bez zmeny cien. V rozpočtovom segmente to stále patrí k vzácnostiam. V štandardnej výbave sa nachádzajú okrem iného inteligentný asistent rýchlosti, systém varovania pred opustením jazdného pruhu, pomocník udržania pruhu, pokročilý program núdzového brzdenia, zadné parkovacie senzory a automatické svetlá. Autá monitorujú aj únavu a pozornosť vodiča.
Tlačidlo My Safety rieši problém
Spolu s rozšírením asistenčných systémov sa objavil aj problém ich obsluhy. Najmä po každom naštartovaní motora. Podľa informácií poskytnutých značkou Dacia vyriešila túto otázku zavedením fyzického tlačidla My Safety. Jedným stlačením obnoví predtým uložené nastavenia vybraných systémov. Vodič môže vopred prispôsobiť fungovanie jednotlivých funkcií a uložiť ich ako svoj profil. Vďaka tomu nemusí zakaždým prechádzať rozsiahle menu multimediálneho systému. Riešenie má osobitný význam v mestskej premávke. Tam každý dodatočný úkon môže rozptyľovať pozornosť.
Renault stavia na profily vodiča
Riešenia podobné ideovo možno nájsť aj v autách značky Renault, ktorá patrí do tej istej skupiny. V novších modeloch sú nastavenia asistenčných systémov prepojené s profilom vodiča. Ten si pamätá preferencie týkajúce sa fungovania vybraných asistentov. Po naštartovaní auta program obnoví uložené nastavenia, ak sa profil vyberie na obrazovke. V praxi to však znamená nutnosť používať menu multimediálneho systému. Renault nepoužíva samostatné, vyhradené tlačidlo, ktoré jedným pohybom obnoví celú sadu nastavení. Obsluha je teda rozsiahlejšia a vyžaduje väčšiu pozornosť zo strany vodiča.
Štandardná výbava bez príplatkov
Všetky bezpečnostné funkcie sú dostupné už v základných verziách výbavy. Bez nutnosti kupovať dodatočné balíky. To je v rozpočtovom segmente výnimočné. Dacia tak dokazuje, že bezpečnosť nemusí byť luxusom. Pre slovenských zákazníkov je to dobrá správa. Modely Sandero, Sandero Stepway a Jogger patria medzi najpredávanejšie autá v segmente. Teraz ponúkajú nielen atraktívnu cenu, ale aj kompletnú bezpečnostnú výbavu. A navyše praktické riešenie v podobe tlačidla My Safety. Konkurencia bude musieť reagovať.

Foto: youtube.com/@dacia_how-to_videos
Praktické výhody pre vodičov
Tlačidlo My Safety je príkladom toho, ako môže jednoduchý nápad zlepšiť každodenné používanie auta. Namiesto prehrabávania sa v menu stačí jedno stlačenie. Vodič sa môže sústrediť na jazdu, nie na nastavovanie systémov. Pre starších vodičov alebo tých, ktorí nie sú technicky zdatní, je to obzvlášť užitočné. Dacia ukazuje, že inovácie nemusia byť komplikované. Niekedy je najlepšie riešenie to najjednoduchšie. Fyzické tlačidlo v dobe dotykových obrazoviek môže pôsobiť staromódne. Ale v praxi je oveľa praktickejšie a bezpečnejšie.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Vymenili ste batériu v aute? Nezabudnite na tento dôležitý krok
Mesto bez dopravných značiek a semaforov: Holandský experiment znížil nehody o 94 %
Môžete ťahať auto s automatickou prevodovkou? Väčšina vodičov nepozná pravidlá
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk























