24.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images)
Automobilový svet je na nohách. Čínsky gigant SAIC, pod ktorý patrí aj značka MG, spúšťa v Európe ďalšiu masívnu ofenzívu. A tentoraz mieri priamo na srdce segmentu, ktorému dlhé roky vládnu Ford Ranger a Toyota Hilux. Na trh prichádza nový, plne elektrický pick-up Maxus eTerron 9. A nie je to len ďalší pracovný nástroj. Je to obrovská, luxusná a technologicky nabitá beštia, ktorá má jediný cieľ – totálne zničiť zavedenú konkurenciu. A to najlepšie? Už sa dá kúpiť aj na Slovensku!

Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images
Kto je vlastne Maxus?
V prvom rade si treba uvedomiť, že Maxus nie je žiadny nováčik. Ide o značku, ktorá patrí pod obrovský čínsky štátny koncern SAIC Motor, jedného z najväčších výrobcov áut na svete. SAIC má za sebou roky spolupráce s gigantmi ako Volkswagen a General Motors, takže vie, ako vyrábať kvalitné autá. A práve značka Maxus je ich špecialistom na úžitkové vozidlá a pick-upy. Jej vstup na európsky trh je tak logickým a dlho očakávaným krokom.
Dizajn, ktorý kričí: Uhni z cesty!
A teraz k tomu, ako to vyzerá. Zabudnite na nenápadné a pracovné pick-upy. Maxus eTerron 9 je presný opak. Jeho dizajn je agresívny, svalnatý a plný sebavedomia. Prednej časti dominuje gigantická, uzavretá maska chladiča a úzke LED svetlomety, ktoré mu dodávajú futuristický vzhľad. Celé auto je obrovské, má dĺžku takmer 5,4 metra a pôsobí ako zmenšená verzia amerických elektrických truckov. Je to auto, ktoré na ceste rozhodne neprehliadnete.
Interiér ako v Mercedese
A teraz prichádza ten najväčší šok. Interiér. Zabudnite na tvrdé plasty a jednoduchú výbavu. Kabína modelu eTerron 9 je luxusnejšia ako v mnohých prémiových SUV. Dominujú jej dva obrovské displeje – 10,25-palcový pred vodičom a až 12,3-palcový v strede. Nechýbajú ani elektricky ovládané a vyhrievané sedadlá, panoramatická strecha a ambientné osvetlenie. Je to jasný odkaz, že toto nie je len pracovný nástroj, ale aj plnohodnotné rodinné a lifestylové auto.
Sila a dojazd: Čo sa skrýva pod kapotou?
A teraz k technike. Srdcom novinky je elektromotor s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 310 Nm, ktorý poháňa zadné kolesá. Energiu mu dodáva batéria s kapacitou 88,5 kWh. A výsledok? Ten je viac ako slušný. Maxus eTerron 9 ponúka dojazd 330 kilometrov v kombinovanom cykle a až 470 kilometrov v meste. A vďaka rýchlemu nabíjaniu s výkonom 80 kW sa batéria nabije z 20 na 80 percent za približne 45 minút.

Foto: youtube.com/@westernmaxus9367
Už aj na Slovensku! Ale má to háčik
A teraz tá najdôležitejšia informácia pre slovenských záujemcov. Tento unikátny elektrický pick-up si už môžete kúpiť aj u nás. Na inzertnom portáli Excellent Cars sa objavil jeden kus na predaj. Má to však jeden háčik. Cena. Za tento konkrétny kus si predajca pýta takmer 60 000 eur. To je síce porovnateľná cena s lepšie vybavenými verziami Fordu Ranger, no stále je to suma, ktorá mnohých odradí.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Divoký pick-up, ktorý sa chce popasovať s Fordom Raptor!
Šialenstvo z Rumunska: Toto je nový Dacia Duster pick-up a vyzerá bizarne!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















