20.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chinagreenmotorsen-wo4ol)
Automobilový svet zadržal dych. Čínsky gigant SAIC, pod ktorý patria značky ako MG alebo Maxus, práve oznámil krok, ktorý navždy zmení pravidlá hry. Jeho prémiová značka IM Motors predstaví už v roku 2026 prvé sériové auto s revolučnou solid-state batériou. A čísla sú absolútne šokujúce. Dojazd viac ako 1000 kilometrov a nabitie za pár minút. Toto nie je len ďalší elektromobil. Toto je technologická revolúcia, ktorá má totálne zničiť Teslu a európsku konkurenciu.

Foto: youtube.com/@chinagreenmotorsen-wo4ol
Koniec najväčšieho strašiaka: Dojazd a nabíjanie
V prvom rade si treba úprimne priznať, že najväčšou brzdou elektromobility sú stále obavy z krátkeho dojazdu a pomalého nabíjania. A práve tieto dva problémy majú solid-state batérie (batérie s pevným elektrolytom) navždy vyriešiť. Namiesto tekutého elektrolytu, ktorý sa používa v súčasných lítium-iónových batériách, využívajú pevný materiál. Vďaka tomu sú oveľa bezpečnejšie, majú vyššiu energetickú hustotu a umožňujú extrémne rýchle nabíjanie. Viac o tejto revolučnej technológii si môžete prečítať na Wikipédii.
Čo presne Číňania sľubujú?
A teraz k tým neuveriteľným číslam. Značka IM Motors, ktorá je spoločným podnikom gigantov SAIC a Alibaba, sľubuje, že jej nová solid-state batéria ponúkne dojazd viac ako 1000 kilometrov na jedno nabitie. A to nie je všetko. Vďaka novej 900-voltovej architektúre sa batéria nabije na 400 kilometrov dojazdu za menej ako 10 minút. Sú to parametre, ktoré úplne menia pravidlá hry a robia z elektromobilu plnohodnotnú náhradu za spaľovacie auto.
Prvým modelom bude luxusný sedan IM L7
A teraz to najdôležitejšie. Kedy a v akom aute sa tejto revolúcie dočkáme? Nebude to žiadny vzdialený koncept. Prvým sériovým autom s touto batériou bude luxusný sedan IM L7, ktorý sa začne predávať už v roku 2026. Pôjde o priameho konkurenta pre modely ako Tesla Model S alebo Mercedes-Benz EQS. A vďaka tejto revolučnej batérii bude mať oproti nim obrovskú konkurenčnú výhodu.
Vojna o budúcnosť: Kto bude prvý?
Samozrejme, Číňania nie sú jediní, kto na tejto technológii pracuje. Na vývoji solid-state batérií intenzívne pracujú aj ďalší giganti ako Toyota, Nissan či BMW. Práve Toyota je považovaná za lídra v tejto oblasti a drží najviac patentov. Zdá sa však, že Číňania majú vďaka obrovským investíciám a rýchlemu vývoju náskok a budú prví, ktorí túto technológiu prinesú na trh v masovej výrobe.

Foto: youtube.com/@UndecidedMF
Budíček pre Európu a USA
Záver je teda jednoznačný. Príchod sériovo vyrábaných solid-state batérií je obrovským budíčkom pre celý západný svet. Ukazuje, že Čína už nie je len lacnou montážnou dielňou, ale stáva sa technologickou veľmocou, ktorá diktuje trendy. Ak európske a americké automobilky rýchlo nezareagujú, hrozí im, že v boji o budúcnosť elektromobility úplne stratia svoju pozíciu. Súboj o kráľa batérií sa práve začal.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Ako správne ošetriť kožené čalúnenie v aute?
Šialenstvo z Číny: Elektrické auto má výkon 3020 koní a zahanbí všetkých!
Európa zaostáva za Čínou v elektromobilite o celé roky!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























