12.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autodriveauto)
Automobilový svet je na nohách. Tesla, líder v elektromobilite, prichádza so správou, ktorá na prvý pohľad znie ako splnený sen. Plánuje predĺžiť záruku na svoje batérie až na neuveriteľných 12 rokov alebo 240 000 kilometrov. Pre majiteľov by to znamenalo koniec najväčšieho strachu – drahej výmeny batérie. Má to však jeden obrovský a zákerný háčik. Tesla si totiž necháva zadné dvierka, ktoré z tejto veľkorysej ponuky robia len marketingový trik. Toto je brutálna pravda, ktorú musíte poznať.

Foto: youtube.com/@autodriveauto
Najväčší strašiak elektromobilov
V prvom rade si treba úprimne priznať, že najväčším strašiakom pri kúpe elektromobilu je životnosť a degradácia batérie. Všetci sa bojíme, že po pár rokoch batéria „zomrie“ a my budeme musieť zaplatiť za jej výmenu tisíce až desaťtisíce eur. Práve preto je záruka na batériu jedným z najdôležitejších parametrov. Doteraz Tesla, podobne ako väčšina konkurencie, ponúkala záruku 8 rokov alebo 160 000 až 192 000 kilometrov.
Sľub, ktorý znie ako z rozprávky
A teraz prichádza tá zdanlivo skvelá správa. V rámci nových pravidiel, ktoré sa chystajú v americkom štáte Kalifornia, plánuje Tesla túto záruku výrazne predĺžiť. Nová záruka by mala platiť až 12 rokov alebo 240 000 kilometrov. Na prvý pohľad je to absolútna bomba a obrovský prejav dôvery vo vlastnú technológiu. Znamenalo by to, že sa o životnosť batérie nemusíte starať viac ako desaťročie. Realita je však, ako to už pri Tesle býva, oveľa zložitejšia.
A teraz ten háčik: Diabol sa skrýva v detailoch
A práve tu sa skrýva ten najväčší a najzákernější háčik. Tesla síce predĺži časovú a kilometrovú záruku, no zároveň si do podmienok pridala jednu kľúčovú vetu. Automobilka vám batériu v rámci záruky vymení len vtedy, ak jej kapacita klesne pod 70 % (pri niektorých modeloch 75 %) pôvodnej hodnoty. A teraz to najdôležitejšie. Tesla si vyhradzuje právo, že nová batéria, ktorú vám namontuje, nemusí byť úplne nová. Môže to byť repasovaná batéria a jej kapacita môže byť len o niečo vyššia, ako bola tá vaša pokazená.
Čo to znamená v praxi?
Predstavte si tú situáciu. Po 10 rokoch vám klesne kapacita batérie na 69 %. Idete do servisu a očakávate, že dostanete úplne novú batériu so 100 % kapacitou. Omyl! Tesla vám namontuje repasovanú batériu, ktorej kapacita bude napríklad len 75 %. Formálne tak splní záručné podmienky, no vy v skutočnosti nedostanete to, čo ste čakali. Z vášho auta sa tak stane len o niečo lepšia jazdenka, ktorej hodnota a dojazd budú stále výrazne nižšie.

Foto: shutterstock.com/Iv-olga
Marketingový trik alebo férová ponuka?
Záver je teda nejednoznačný. Na jednej strane je predĺženie záruky na 12 rokov skvelou správou, ktorá zvyšuje dôveru v elektromobily. Na druhej strane sú však podmienky nastavené tak, že pre Teslu je to veľmi výhodný a nízkorizikový krok. Moderné batérie totiž degradujú veľmi pomaly a je veľmi nepravdepodobné, že by ich kapacita v priebehu 12 rokov klesla pod 70 %. A aj keby sa tak stalo, Tesla vám dá len repasovaný kus. Je to teda geniálny marketingový ťah, ktorý na prvý pohľad vyzerá skvele, no v skutočnosti sa pre zákazníka až tak veľa nemení.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Lacné elektromobily pre Európu: EÚ ruší bezpečnostné normy, aby porazila Čínu!
Tesla sa v Európe rúca: Predaje klesli takmer o polovicu!
Koniec cesty: Mazda ukončila výrobu svojho prvého elektromobilu v Európe
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























