01.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThomasBondanTyas).
Koncept K-Open od Daihatsu predznamenáva sériový model inšpirovaný rovnakou filozofiou ako legendárny Copen: len dve miesta, predný benzínový motor a zadný náhon. Daihatsu sa vracia k objavovaniu sveta malých športových áut inšpirovaných kupé-kabrioletom so zadným náhonom, ktoré sa niekoľko rokov predávalo aj v Európe.

Foto: youtube.com/@ThomasBondanTyas
Návrat športového Kei-caru
Dva roky po koncepte Vision Copen sa Daihatsu vracia k malým športovým autám. Tentoraz pod názvom Daihatsu K-Open Concept. Výrazne zmenšuje rozmery oproti showcaru spred dvoch rokov a s dĺžkou 3,4 metra sa zaraďuje do japonskej kategórie kei car. Recept je rovnaký ako pri Copenoch z minulosti: dve miesta, predný spaľovací motor a zadný náhon. Japonská automobilka neprezradila špecifikácie motora, ale podľa miestnej legislatívy nesmú kei car prekročiť objem 660 cm3 a výkon 64 koní. Nejde teda o superšport, ale vďaka veľmi nízkej hmotnosti nebude chýbať zábava za volantom.
Štýl a vývoj pod dohľadom Akia Toyodu
Štýl Daihatsu K-Open Concept pripomína pôvodný model z začiatku 21. storočia, pričom zdôrazňuje svaly vďaka rozšíreným blatníkom a vetracím otvorom na kapote a za prednými blatníkmi. Nechýbajú prvky ako ochranný oblúk (roll-bar) a v spodnej časti zadnej časti lichobežníková koncovka výfuku. Daihatsu oznámilo, že väčšinu vývojových testov, ktoré povedú k sériovému modelu, bude riadiť Akio Toyoda, prezident Toyoty (ktorá kontroluje Daihatsu) a veľký nadšenec športových a pretekárskych áut.
Ďalšie koncepty: Midget X a K-Vision
Možnosť, že sa Daihatsu K-Open bude predávať v Európe, je veľmi malá, rovnako ako je nepravdepodobné, že uvidíme ďalšie prototypy, ktoré japonská automobilka vystavovala na Japan Mobility Show. Medzi nimi je Midget X, extrémne kompaktné vozidlo s predným prístupom, konfiguráciou sedadiel 1+2 a mnohými variantmi na prispôsobenie sa rôznym potrebám. K-Vision je zasa hranatý hybridný kei car, typický pre tento druh vozidiel. Je navrhnutý tak, aby fungoval vo väčšine situácií v elektrickom režime, no zachováva si rovnakú všestrannosť použitia ako konvenčné vozidlá.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Kúpili by ste si malé športové auto s výkonom len 64 koní?
- Áno, ak by bolo ľahké a malo zadný náhon.
- Nie, chcem viac výkonu.
- Áno, do mesta by to stačilo.
- Nie, je príliš malé.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Ak nenabijete plug-in hybrid, obmedzia vám výkon auta!
Kia PV5 prepisuje históriu: Elektrická dodávka prešla na jedno nabitie 693 km s plným nákladom!
Kúpili ste si elektromobil, no chýba vám benzín? Kia má riešenie: Osviežovač s vôňou paliva!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















