30.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Ferrari).
Ferrari oslavuje 76 rokov od prvého víťazstva v Le Mans. Jeho inovatívny dizajn je riadený aerodynamikou s technickými riešeniami, ktoré nájdeme v sériovej výrobe. F76 je prvé auto, ktoré Ferrari vytvorilo výlučne pre digitálny svet, a to vo forme NFT (Non-Fungible Token).

Foto: youtube.com/@Ferrari
Dvojitý trup a efekt prísavky
Ferrari F76, ktoré vytvorilo dizajnové centrum pod vedením Flavia Manzoniho, sa vyznačuje dvojitým trupom, navrhnutým vďaka hľadaniu maximálnej čistoty v riadení prúdenia vzduchu. Voľba oddeliť pilota od spolujazdca a zarovnať obrys kolies s kabínou vytvára centrálny kanál v spodnej časti auta. Tento kanál premieňa karosériu na krídlo, čím optimalizuje využitie efektu prísavky (ground effect). Prúdy vzduchu sa oddeľujú v prednej časti a spájajú sa v zadnej, kde druhé krídlo prekrýva dve sekcie zadnej časti, aby sa maximalizovala účinnosť centrálneho difúzora.

Foto: youtube.com/@Ferrari
Inšpirácia pre budúce modely
Bočné prívody vzduchu (podobné ako na F80) potvrdzujú, že štýl a technické riešenia tohto nového superauta ovplyvnia budúce sériové modely Ferrari. Tento štýl kombinuje napäté línie blatníkov so zmyselnou karosériou, definovanou pomocou matematickej optimalizácie a algoritmov. Komplexná štruktúra zadných sekcií usmerňuje prúdenie vzduchu na čo najlepšie odvádzanie tepla z vnútorných mechanických komponentov.
Maximálna personalizácia a zdieľanie zážitku
Kabína Ferrari F76 je navrhnutá tak, aby maximalizovala zdieľanie zážitku z jazdy. Dva oddelené kokpity využívajú technológiu drive-by-wire na dokonalú synchronizáciu ovládacích prvkov, čo umožňuje pilotovi a spolujazdcovi súčasne prežívať a zdieľať všetky pocity a dynamiku jazdy. Projekt ponúkol zákazníkom úroveň personalizácie, akú ešte nevideli: každé digitálne vozidlo bolo vytvorené výberom exkluzívnych dizajnových možností, ktoré sa pravidelne uvoľňovali počas troch rokov trvania programu Hyperclub.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
BMW má obrovský problém: Nové iX3 je taký hit, že je na dva roky vypredané!
Zimné pneumatiky: 3 mm je pasca! Prečo musíte prezúvať už pri 4 mm?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























